Reklama

Reklama

C'était un rendez-vous

  • USA Rendezvous
Krátkometrážní / Akční
Francie, 1976, 9 min

Hlavní hrdina absolvuje ve svém sportovním voze zběsilou jízdu probouzející se Paříží. (Snorlax)

Recenze (36)

bierce 

všechny recenze uživatele

Zběsilá jízda probouzející se Paříží. Přes Champs Elysses, široké magistrály až po úzké pařížské uličky bez ohledu na semafory a křižovatky. Podle jedné z legend řídil vůz sám Lelouch, podle jiné řidič Formule 1. Nicméně jde o velice adrenalinový a fascinující zážitek, i když vlastné vidíme jen ubíhající silnici (jediná kamera přidělaná na předku auta). Navíc podpořenou malou, ale typicky francouzskou pointou. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Mě tou závěrečnou pointou naopak docela dostal, ale uznávám, že to asi pochopí jenom chlap ;o) V době počítačových her už jsme asi příliš navyklí na podobné záběry a tak úplně neoceníme netradičnost téhle filmové miniatury. Také není špatné se zhruba orientovat v tom, kde dotyčný právě projíždí, jo a rozhodně to není auto, nýbrž motorka. Ale to jen tak na okraj ;o) Celkový dojem: 75% ()

Reklama

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Pointa? Záver? Myšlienka? Kde preboha? Taky slabulinký odvar Getaway in Stockholm (žeby inšpirácia ?), ktorý by som ťažko nazval filmovým umením. Proste si týpek dal na motorku kameru a prefrčal Paríž. Ende. Pozerať sa na to dá tak dve minúty a potom už len left, right, left, plný, brzda, left a stále dookola. Nuda! ()

Hawaj 

všechny recenze uživatele

Filmový experiment/test, ketrý se ve své době stal prvním automobilovým virálem, jakých dneska udělá každý kluk Gopročkem a svým autem hafo a pak s ním oblažuje na You Tube či Vimeu. Ale tehdá, léta páně 1976 to bylo ještě objevování nových světů a možností jak sugestivně nafilmovat akční záběry automobilové honičky s těžkou filmovou kamerou přidělanou na nárazník auta a pouhými 9-ti minutami záznamu. Lelouch šel trochu dál než ve své době Bullittův případ či Francouzská spojka. Jízda je to hustá přes celou Paříž, přes spoustu červenech semaforů a vše samozřejmě načerno bez povolení, natož zajištění bezpečnosti. Nenechte se ale mýlit zvukem, ten je tam dodělaný stejně jako kvílení pneumatik. Stejně tak pokud kamera skoro líže asfalt pak najednou detaily dlažby ubíhají daleko rychleji než jsme zvyklí a připadá nám to jako šílená rychlost i když tomu tak není. Hledání pointy u kamerovýho testu je trochu nesmysl, ale závěrečná schůzka je milá. :) Filmeček ve své době vyvolal kontroverzi a byl prý zakázán a režisér snad i zatčen při prvním promítání což mu pomohlo, aby se stal legendou. Natočeno na jeden záběr, jednu špulku filmu bez střihu. Poznámka: kamera není na motorce protože to by se pak záběr va zatáčkách nakláněl a hlavně by ta motorka asi neunesla těžkou filmovou kameru s gyroskopeam a akumulátorem. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

To byla schůzka... někdy stačí filmovým konzumentům zatraceně málo, aby vykazovali známky nadšení. Pomineme-li formát ruské rulety, protože bylo brzy ráno, zůstává nám pouze blízká podoba se zběsilými počítačovými hrami dnešní doby. Krásy Paříže jsou podávány rychlostí zvuku. Lelouche můžeme pochválit za experiment a hraní, ale větší hodnotu tento krátký snímek rozhodně nemá a ani neměl. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (12)

  • Jelo se pravděpodobně s autem Mercedes-Benz 450SEL 6.9, které se ovšem vyrábělo pouze s třístupňovou automatickou převodovkou. Ve filmu ale jasně sylšíme, že vůz řadí až do 5 stupně. Zvuk je praděpodobně použit z Lelouchova Ferrari 275GTB, které má 5stupňovou převodovku a odpovídá svým charakterem typickému zvuku motoru V12, který se liší od motoru V8, který má použitý Mercedes. (Hawaj)
  • Během jízdy Lelouch projede 16 červených. Dle jeho slov film byl o tom, že nezastavuje. (Hawaj)

Reklama

Reklama