Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šedesátník Harry Sanborn je bohatý hudební vydavatel, který si nepřipouští přibývající léta a přes pokročilý věk udržuje milostné vztahy pouze s mladými ženami. Jeho posledním "úlovkem" je energická Marin, se kterou si vyrazí na víkend do luxusního venkovského domu, patřícího její matce Erice Barryové, úspěšné autorce divadelních her. Než se však dvojice stačí zabydlet, objeví se Erica se svou sestrou Zoe a přistihne polonahého Harryho u otevřené lednice. Přestože se trapná situace brzy vysvětlí, Erica se nedokáže smířit s tím, že její dcera má milostné pletky s protivným, sebestředným třiašedesátiletým seladonem. Téhož večera se však situace zvrtne, když Harry během milostných hrátek zkolabuje. Podle lékaře však není schopen dlouhé cesty a musí zůstat v Eričině domě. Naštěstí se v domě častěji, než je nutné, objevuje doktor Julian Mercer, který je obdivovatelem Ericy a její tvorby. Přes vzájemné antipatie a řadu trapasů se Harry s Ericou začnou pomalu sbližovat. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (471)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Hollywoodští puritáni před několika lety objevili sex a jsou jím tak posedlí, že ho narvou hlava nehlava do všeho, co točí. I do jinak vcelku milé komedie o dvou staroušcích, kteří se po obligátním hašteření zamilují. Ta zápletka přece není o sexu. Kdyby Erica Diane Keatonové prahla po postelové gymnastice, mohla by si ji dopřát s Keanu Reevesem, který se jí dvoří. A Harry Jacka Nicholsona by se mohl s důvěrou obrátit na kteroukoli z těch ordinérních barbín, jimiž ho autorka štědře obklopila. To, čím se hlavní dvojice vzájemně přitahuje, rozhodně nejsou animální pudy, takže se mi zdá nevhodné a trapné jim věnovat tolik času (na úkor tempa filmu) a natáčet je s lepkavě upoceným voyeurismem. Kdo stojí o to vidět zadek Jacka Nicholsona a poslouchat trapné vtipy o viagře a menopauze? Proč už si i při sledování romantických komedií musíme připadat jako při setkání s exhibicionistou v baloňáku? 60% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Před víc než deseti lety mi to moc nechutnalo. I proto jsem dal jen tři hvězdy. Nyní jsem si po hodince sledování říkal, sakra, vždyť je to dialogově solidně napsané, výborně zahrané, milé, spontánní. Jenže pak to přišlo. Polovina je totiž fajn, ale jakmile se hlavní hrdina vrací do velkoměsta, nastupuje bezradnost a zoufalé posouvání figurek na šachovnici. Celé je to krkolomné a tvůrci jen hledají cestičky, jak dva nečekaně zamilované lidi v důchodcovském věku zase spojit. To bylo asi tak. Hlavní hrdina je bohatý a okouzlující. Jen je mu třiašedesát. Pro romantickou komedii možná ztracený případ, nikoliv však v případě solidní autorky Nancy Meyers. Na jedné straně vystylovaný vzhled a pevná těla mladých dívek, na té druhé náruč stárnoucí neurotické spisovatelky. Náš hrdina měl vždycky radši mladé maso. Jenže právě divadelní autorka Diane Keaton stále okouzlujícího svůdníka Jacka Nicholsona dostane. A naopak to bude stejné. Vůbec nevadí, že používáme šablonu nenávidí se-zamilují-přijde odloučení-a happy-end. Meyers na to jde mazaně, těží ze šarmu ústřední dvojice, která je poměrně věrohodná a zajímavá. Trochu moc sice tlačíme na situační komiku, ale jak říkám, první hodinka je fajn. Keaton občas připomene allenovské herectví (místy je to spíš na škodu), občas jsou ona i ostatní zbytečně křečovití, což jim předepisuje scénáristka. Druhá půlka se měla výrazněji prostříhat, existence některých postav je spíš účelová (Keanu Reeves, Frances McDormand) a potenciál jde strmě dolů. Lepší tři hvězdy.. ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Nevím čím to, ale tahle romantická komedie mě oslovila jako málokteré sousední dílko. Těžko říct, jestli je to pouze hřejivým režijním přístupem Meyersové, která se tak trochu po allenovsku houpe v klidných a příjemných sítích jazzu a sladkých francouzských šansonů, nebo realističností, s jakou dokázala Meyersová milostné dialogy ověnčit o zbrklé, koktající, trapné i nicneříkající momenty jak vystřihnuté z neohrabaného balení, a zároveň je vyšperkovat i o skvěle vypointované slovní přestřelky. Málokdy film stojí tolik na hercích - všichni padnou do svých rolí jako ulití, i Reeves, ale vévodí jim jednoznačně Diane Keaton, která si při vší úctě k Allenovým opusům, vystřihla asi nejlepší roli kariéry. Prostě paráda a nebýt lehce křečovitého happy endu a možná lehounce nadměrné délky, dal bych bez rozpaků 5*. Ale zůstanu u silných čtyř - jsou i tak od srdce. ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

To je ale konverzační lahůdka plná vtipu, napětí a kruté pravdy. To je přesně film, na který musí mít člověk tu správnou náladu. Nedávnou jsem si ho pustil znovu a je to pravda. Ne asi, ale určitě! Ten film je buď "zívačka" nebo prostě "TO! TAK! ASI! NĚJAK! JE!" a obroušený člověk životem, tj. s nějakým křížkem to ocení..... :-) ()

meave 

všechny recenze uživatele

Čo všetko sa môže stať keď nezávislej a úspešnej 50-tničke skolabuje doma dcérin priateľ - šovinistický 60-tnik zaujatý mladými dievčatami? Scenáristka namiešala fantastický koktail humoru a dobrej nálady. Smiala som sa aj tam, kde herci plakali. Diane Keaton hrala aj viečkami a Jack Nicholson je v komediálnych roliach fantastický – ešte nikoho som nevidela sa tak neuveriteľne zľaknúť – jeho schopnosť prehrať pohyby bez štipky násilia je geniálna. K tomu všetkému výborná hudba a príjemná atmosféra. Neviem si predstaviť pohodovejšie nedeľné odpoludnie – aj keď je to pravdepodobne spôsobené mojím vekom, ktorý mi dáva pocit, že tomu, samozrejme, rozumiem. :o) Nie absolútne plných, ale predsa len 5* ()

Galerie (67)

Zajímavosti (18)

  • Když režisérka Nancy Meyers při společném obědě navrhla Diane Keaton roli Ericy a zmínila Jacka Nicholsona jako Harryho, Diane celý plán označila za nesmyslný sen. Nevěřila, že by Nicholson hrál jejího přítele, natož v romantické komedii. (kenny.h)
  • První (i když krátká) čelní nahota Diane Keaton (Erica Barry) před kamerou. (Kulmon)

Reklama

Reklama