Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1967 a sedmnáctiletá Susanna Kaysenová je stejná jako mnoho jejích vrstevníků zmatená, nejistá a snaží se najít smysl v tom rychle se měnícím světě kolem sebe. Po (rodiči sjednané) návštěvě psychiatra se od něj ovšem dozví, že její chování se jmenuje nerozpoznatelné narušení osobnosti, projevované nejistotou o vlastní osobnost, dlouhodobých záměrech, výběru přátel a nejasným žebříčkem hodnot- a je okamžitě umístěna do psychiatrické léčebny. Tady Susanna poznává Lisu, Daisy, Georginu, Polly a Janet pestrou skupinu mladých žen. Stanou se jejími nejlepšími přítelkyněmi a pomohou jí najít cestu k někomu, koho už dávno ztratila k sobě samé. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (365)

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Hned zkraje mě překvapilo množství komentářů od mnou sledovaných lidí, vypadá to na poměrně známý film, ač já se k němu dostal až nyní (asi k tomu lidi táhl hvězdný tým hereček). Mnozí to tu srovnávají s Přeletem, jenže ten je o několik řádů výš, ač sdílí některé vlastnosti s G,I. Dobově je to zasazeno dobře, čiší z toho ta atmosféra, leč většinou hérečky zůstávají v neměnném ústavu a nebýt pár pohledů z okna, prostřihů, či montáže "tak nám uběhl rok, tady jsou některé důležité záběry", tak si ani nevšimneme, že ten rok skutečně uběhl. Příběh jako takový mi přijde postavený na hlavu, neboť jak tu někdo napsal, pokud se za obyčejnou mírnou existencionální krizi budou zavírat lidi do ústavů, to tam brzo budem všichni. Winoně to její "narušení" nevěřím, souhlasil jsem s Whoopi, když po ní vyjela v té koupelně, co si o ní myslí... Angelinu defaultně rád nemám, ale tady se evidentně snaží, zasloužila by pochvalu. Bohužel jí scénáristé občas házejí berličky ve stylu, jak ji Winona rozbije jedinou (!) větou o tom, jak už je mrtvá. Do třetice bych zmínil roztomilou (a podruhé mrtvou) Brittany Murphy. Takový smíchaný Přelet, Prozac Nation a trošku asi i Requiemu pro Panenku. Pořádně vyleštěný průměr. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Opět Angelina a opět jako pilíř a tentokrát tak mohutný a silný, že z filmu, který je už tak dost zajímavý, dělá film mimořádný. Její Oscar je více než zasloužený, Angelina opravdu hraje tak, že si říkáte, jestli se, probůh, takhle chová i doma, a s přehledem zastíní Winonu Ryder. Pro mě je Angelino herectví zážitek, a tak se vnucuje otázka, jak to, že v některých filmech působí naopak jak spící panna a koukat se na to je utrpení. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Holčičí vykrádačka Přeletu nad kukaččím hnízdem, což sám nebyl zrovna poklad, z nějž by stálo za to krást, a to ani ve svojí době, natož o generaci později. Stejně zjednodušující psychologie podle čítanek ze staré školy, stejná křiklavost a patos, k tomu slabá logika a nulová vykreslenost osobních příběhů, které se tak stávají nefunkčně a nezajímavě generalizující. Hezčí tvářičky, ale zase vzhledem k tomu, že je to o dvacet let novější věc, spousta minusových bodů za zamrznutí ve vývoji a další za ten zlatokopecký plagiát. Víceméně vypočítavý zákusek pro otylky, co to rády jednoduché a milé, či pro ty, co rádi sexy děvenky v nesnázích. Nevinným kočičkám, ukřivděným černochům a chuderům postiženým se dostane satisfakce, všechno vylézající svinstvo se zamete zpátky pod koberec a křehulky můžeme hurá vypustit zpátky do světa. Jakoby nic. S před sebou vytrčenou vlaječkou ze zmrzlinového poháru, na niž dobrá, psychologicky proškolená víla vyšila mezi směnami poselství, že i když je svět plný hulvátů a nevšímavých tupců a jinak nic, tak je lepší v něm být než nebýt, a nevyšilovat. Vždyť skoro všichni blázni jsou přece jenom trochu zpovykanější puberťáci, co z toho vyrostou. A o tom tohle je. Inu, každému jeho hap-hap-hap-happyend. *~~ ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Mangold vyždímal Winonu i Angelinu do poslední slzy. Jejich výkon je naprosto strhující a není tak nouze o emočně vypjaté scény. Je pravdou, že film vypadá jako mladší sestra Přeletu nad kukaččím hnízdem. Nejde to však brát jako kritiku, protože moderní feministické bláboly tomu nesahají ani po kotníky. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Film ktorý mi najviac pripomenul prelet nad kukačím hniezdom. Rozdiel je samozrejme v tom že prelet bol oveľa viac sofistikovanejší. a preto aj lepší ale Girl, Interrupted ma zaujal nie len svojou témou ale aj spracovaním. S Mangoldom som sa zoznámil pomocou jeho komerčnejších filmov ako Walk The line, Kate and Leopold a The identity. Je vidieť ako dokáže americký priemysel pošlapať talent. Mangold vzhľadom nato že sa jedná o tému , kde sa nenachádzajú ani akčné scény a nie je to ani hra na divkáka dokázal natočiť pomalý film, so silnými charaktermi ktorým venuje plný priestor a tak ich divák môže pochopiť. Kiežby takto natočil Walk the Line. Rozhodne mu pomohla predloha Susanne Kaysennovej ale aj herečky ktorým velí pôsobivá Ryderová, Jolie vo svojej najlepšej úlohe, a Goldbergová v úlohe sestričky. Ostatné postavy buď len dotvárajú hlavnú postavu alebo sú tam dodané len tak aby bol výsledný efekt z blázinca väčší. Muži tam hrajú väčšinou hlúpe a nezaujímavé úlohy. Krásne a pomalé plynutie deja a tiež nesutála potreba rozprávať o tom aké to tam je robí tento film zaujímavým aj napriek stopáži a nenudí. Mangold si vzhľadom na tento komornejší snímok mohol všímať viacej detailov a je to jasné už pri pohybe kamery ktorá je geniálna na takýto snímok. Hudba je komornejšia a tak isto aj rozmiestnenie scén ale každopádne je to prvotriedny film, ktorému by som vytkol až tú priamočiaru sladkosť. Vo svojej podstate to malo byť omnoho horšie. Ale aj napriek tomu že niektoré scény sú striedme a menej depresívne tak sa jedná o kvalitný film a Mangoldov najlepší réžijný počin ()

Galerie (116)

Zajímavosti (29)

Reklama

Reklama