Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vykradači hrobek otevřou kryptu, kde se skrývá vlčí muž, a to se jim stane osudným. Vlkodlak však netouží po nesmrtelnosti a věčném hladu, proto vyhledá doktora Frankensteina, který by mu mohl pomoci. Po příchodu na hrad zjistí, že doktor je mrtev a jediný kdo na hradě žije je jeho monstrum. Nesmiřitelný boj dvou rivalů začíná. (topr harley)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (35)

anais 

všechny recenze uživatele

Podobně jako v předchozím universalovském filmu o vlkodlakovi, i tady je tím nejlepším výkon Lona Caneyho. Jeho lidská stránka plná emocí je lepší než neohrabané Lugosiho monstrum i než jeho vlastní výkon ve vlkodlačí masce. Film už jen recykluje nápady z předchozích filmů, a zdaleka nedosahuje jejich kvalit. I tak je to stále celkem příjemně nostalgická záležitost. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Skoro 70 let starý crossover dvou slavných příšer studia Universal. Wolfman v podání Lona Chaneyho Jr. se navrací mezi živé, aby zjistil, že mordování náhodných cestujících v nočních ulicích ho už nebaví, a rozhodne se svojí kletby nadobro zbavit. Atmosférický úvod na hřbitově je však bohužel tím nejlepším, co zde nalezneme. Slibovaný souboj mezi vlkodlakem a Frankensteinovým monstrem v Lugosiho toporném podání se odehraje samozřejmě až v závěrečných třech minutách. No alespoň nechybí povedené interiéry hradu a jeho miniaturních modelů s okolní přírodou. ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Nechtělo by se mi žít ve vesnici s názvem Vasaria. Kromě toho, že je to na venkově plném Němců, ještě je čas od času terorizuje Frankensteinovo monstrum - a teď se tam objevil i nesmrtelný Larry Talbot. Vynikající pokračování Ghost of Frankenstein (hrají tu opět všichni, jen si trošku zpřeházeli role :) ) a Wolf Mana. K filmu samému jen dvě výtky: konec samotný (vlastně to naznačuje, že pravdu měli omezení venkovani a jejich radikální řešení) a nevýrazný Lugosi. Když se monstrum šklebí, jde poznat, že je to on, ale na rozdíl od strašidelně golemovského pohybu Borise Karloffa vsadil na klátivou chůzi jako na chůdách, takže vypadá akorát směšně. Jinak je to ale skvělý snímek, atmosférický, temný, tragický, s hezkou baronkou Frankensteinovou a - to nejlepší nakonec - především fantastickým Lonem Chaneym. Snad poprvé někdo ve společném filmu přehrál Lugosiho (i když to, pravda, scénář nařizoval, ale všichni víme, co Bela umí). Působivé. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Crossover patřící k těm lepším kouskům starého dobrého Universalu, který táhne především linie Chaneyho vlkodlaka. Nechybí žádný z tradičních prvků od vykradačů hrobů plížících se za úplňku hřbitovem, přes monstrum odnášející si v náručí bíle oděnou krásku až po vlkodlakovu proměnu a starou cikánku. Dokonalá esence klasických horrorů třicátých let natočená v době, kdy byla realita mnohem děsivější než cokoli, co se odehrávalo na plátně. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Na plnej čiare varenie z vody. Tretia variácia toho istého príbehu za sebou. Ďalší potomok Frankensteinovského rodu sa zahráva s iskrou života a znovu sa to končí tragicky. Síce to má občas náboj (úvodná rabovačka hrobov, záverečný súboj) a účinkujú aj osvedčené trademarky (kulisy), no napriek tomu cítiť, že sa séria ocitla niekde v slepej uličke. Film drží nad vodou hlavne bravúrny Lon Chaney ako utrápený Vlkodlak. Pod maskou Frankensteinovho monštra sa tentokrát skrýva Bela Lugosi, ktorý v tej dobe už musel riadne fičať na morfiu, lebo to čo predvádza je neskutočné prehrávanie aj na svoju dobu a monštrum v jeho podaní vyzerá ako paródia sama na seba. Zlatý Boris Karloff... ()

Galerie (99)

Zajímavosti (10)

  • Původně měl Lon Chaney v plánu hrát obě monstra - Vlčího muže i Frankensteinovo monstrum. Vzhledem k době, po jakou trvalo namaskování na jedno z těchto monster nakonec producenti od tohoto záměru upustili a byl obsazen Lugosi jako Monstrum. V pozdějších rozhovorech včak Chaney tvrdil, že obě monstra hrál. (liquido26)
  • Film byl točen během druhé světové války a panovala proti-německá nálada. Scénárista Curt Siodmak, který v roce 1937 z Německa uprchl kvůli scému židovskému původu, se proto rozhodl změnit místo, kde se příběh odehrával a stvořil fiktivní město Vasaria. (liquido26)
  • Když byl dialog, který Monstrum vedlo s Lawrencem Talbotem vymazán, zmizely i zmínky o tom, že je monstrum slepé (důvodem byla operace na konci filmu Frankensteinův duch). Lugosiho náměsíčná chůze se stala stereotypem pro Frankensteinovo monstrum. (liquido26)

Reklama

Reklama