Režie:
Paul McGuiganKamera:
Milan Peter SovaHudba:
John DankworthHrají:
Malcolm McDowell, David Thewlis, Paul Bettany, Saffron Burrows, Kenneth Cranham, Jamie Foreman, Eddie Marsan, Andrew Lincoln, Emma Griffiths Malin (více)Obsahy(1)
„Nezáleží na tom, koho znáš, ale koho zabiješ“ – tak zní podtitul druhého hraného filmu Paula McGuigana z roku 2000. Do té doby nepříliš známý Paul Bettany vytvořil strhující kreaci bezejmenného mladého gangstera, jenž odstraní svého bosse (David Thewlis) v krví prosyceném londýnském podsvětí konce šedesátých let. Jedna zvlášť nezapomenutelná scéna: Bettanyho narcisistní gangster si svléká a pečlivě skládá svůj módní oděv. Poté se obrací ke své oběti, aby ji zmučil a zabil. Mučení je nafilmováno z pohledu oběti, která střídavě ztrácí a znovu nabývá vědomí. Jedná se o skutečně husarský kousek, mistrovsky pojmutou, originální scénu. V této poutavé sondě do psychiky zločince se ve vedlejších rolích objeví například Malcolm McDowell či Saffron Burrowsová. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (61)
Zdařilý portrét do života anglických Mafiánů, kteří si rádi vyprávějí Historky z podsvětí:) Paul Bettany je se svým pronikavě modrookým pohledem, drsným charakterem a "vybranými" chladnokrevnými způsoby dokonale mrazivý. Jeho "vyspělá" verze v podání Malcolma McDowella neztrácí nic ze svých osobnostních kvalit. Já osobně byla velmi potěšena a překvapena geniálním dabingem Jana Vlasáka coby jeho hlasem. Místy mi svými kvalitami a jeho provádění příběhem připomínal styl Sin City. Dost možná jeden z těch filmů, kdy hodnotíte větším počtem jen díky fenomenálně ztvárněným postavám. Mě se Nejlepší gangster líbil, a právě díky výběru herců nemohu hodnotit jako průměr. ()
Nedotažená gangsterka. Výborní herci jsou otroky slabě navržených postaviček a atmosféra je brutální kombinací Profesionálů a Pulp Fiction. McGuigan má zajímavé režijní vychytávky a rozhodně si umí pohrát se skladbou příběhu, ale měl by stejnou péči věnovat i charakterizaci postav. Nabít a zabít funguje díky tomu, že tam každý defakto hraje "postavu na tělo", tady je to mnohem komplikovanější už proto, že se film snaží být studií zvrhlé mysli. Na to, aby měl výpovědní hodnotu, je až příliš povrchní... ()
Jedna z tých slabších, respektíve z priemerných snímok. Gangster No. 1 je filmom, u ktorého sa ako tak bavíte a čakáte, až príde pointa, ktorý dodá príbehu úplne netušený rozmer, vďaka ktorej zistíte že celú dobu nesledujete len efektívnu hračku. Jedno z neprekvapivejších sklamaní. Priznávam, som divák nenáročný, stačí mi scenár s pár dobrými zvratmi a do kresiel posadzujúcou pointou a hneď idem na 4-5 * - také hodnotenie som si v duchu pre túto snímku pripravoval. Prvá hodinka a kúsok prebehla takmer v norme, ale posledná tretina je podivný kŕč. Polopatické vysvetľovanie, strata napätia, nula nula akcie, nevyužití herci. Predsa len je takýchto snímok dosť a tejto niečo chýba. Asi je to tým, že sa berie až moc vážne, schádza trošku viac hlášok, ktoré by film odľahčili aby tak divák nemusel premýšľať nad tým, že je film položený až na samotnú hranicu hodnovernosti. ()
Skvělá studie osobnosti patologického násilníka a vraha. Jestli od tohoto filmu někdo čekal nějakou akční gangsterku, chápu jeho rozčarování. Toto není film pro hlupáčky, krkající s popcornem a pivkem v plechovce u pitomých rutinních thrillerů... Skvělý Paul Bettany a téměř démonický Malcolm McDowell v rolích chladnokrevného psyhopata Gangstera55, ambiciozního muže, jemuž ani být "číslo 1" nemohlo přinést uspokojení. Výborně zpracované téma. Výborné drama. Výborný film. Čtyři hvězdičky, v rámci žánru ale bez skrupulí za 5 !!!!! ()
Čo to bolo? Pokus o obnovenie tradície kvalitných mafiánskych filmov á la Krstný otec za pomoci mega-úbohých dialógov??? Paul Bettany je mrazivý úchylák a David Thewlis zase prototyp gangstra-gentlemana... ale všetko mi to príde také... nalinkované. Napríklad Thewlisov protivník je taký archetypálny gangster-zloduch, až je komický - prepáčte, ja uprednostňujem kápov, ktorí majú takpovediac politické zmýšľanie a nie len narušený mozog. No a záver, ten ma úplne spláchol! Nemala som chuť rozoberať psychologické pozadie mentálnej a intelektuálnej porážky hlavného hrdinu - a tak mi napadlo jediné: "Na čo to všetko? To akože celý film smeroval k TOMUTO??? Džízs fakin Krajst... toľko snahy s takým koncom." Originalita omylom zamenená za trápnosť. ()
Reklama