Režie:
F. A. BrabecKamera:
F. A. BrabecHrají:
Lucie Bílá, Karel Roden, Amelie Pokorná, Matěj Převrátil, Bolek Polívka, Eliška Balzerová, Nina Divíšková, Arnošt Goldflam, Jiří Mádl, Anna Stropnická (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V jedné čistírně peří na náměstí malého městečka objevili, jak se zbavit zlých snů z polštářů i peřin. O její provoz se starají babička, děda, maminka, tatínek a jejich dvě rozpustilé děti. Dědeček totiž vynalezl speciální mechanismus na čištění peří, díky němuž se z běžné čistírny peřin stane kouzelný obchod, který ovlivňuje životy obyvatel celého městečka. Rozruch do idylické atmosféry vnese jeho záhadné zmizení a také vykladačka snů, která se nastěhuje do protějšího domu. Dělá všechno pro to, aby se zase lidem začaly zdát zlé sny, protože s těmi pěknými k ní pro radu nikdo nechodí. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat a celá rodina v čistírně i sousedé budou muset o své sny bojovat nejen v našem světě, ale i v tom kouzelném, který se v peřinách ukrývá. Začíná dobrodružství, o jakém se nikomu ani nesnilo... (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (471)
Můj původní komentář zněl přesně takto: :-D - nicméně s odstupem času jsem si uvědomil, že tento vytlemený smajlík není ani zdaleka tolik vytlemený, aby vyjádřil to, co měl. Komentář bych přeformuloval asi na takovéto znění: Škoda slov. Rodič, který toto pustí svému dítěti a ví, do čeho jde, je zřejmě terorista. Proti diareám podobným V peřině bych napsal zákon! ()
Tak na prvýkrát som dal jednu hviezdu, ale na druhé pozretie sa mi po pár minútach z tých hereckých výkonov zakalil zrak a skoro dostal zápal spojivky. Takže s hodnotením musím ísť dole, nakoľko film má negatívne zdravotné dopady. Mádl hrá zamilovaného takým spôsobom že by mu ani duo Dolce Gabbana nestačili a ja som musel narýchlo otvoriť okno, pretože mi prehriatý televízor zvýšil okolitú teplotu na 50 stupňov Celzia. Túto zlátaninu nepodlezie asi ani Troška. ()
Napočítal jsem celkem tři dobré momenty - písně Schody a Peří, prach a broky od skupiny Kabát a krátký, avšak neodolatelný tanec Bolka Polívky na druhou z nich. Jinak nic. Ústřední melodie sice ještě jakžtakž chytlavá, ale texty písní krkolomné a beze smyslu stejně jako děj (přitom původní nápad špatný není), většina herců a hereček se příšerně pitvoří, na pastelově kýčovitou výpravu se sice poměrně hezky dívá, ale jen chvíli... F. A. Brabec rozhodně není český Tim Burton a raději by měl zůstat jen kameramanem a poslouchat jiného režiséra. ()
Snaha se cení... většinou. Ve filmu V peřině je k ocenění především to, že se snaží vypadat světově, že se snaží funkčně využívat 3D. A že je tak pozitivní a vlezlý, že se nedá odeslat do odpadu. A není tak bolestně nudný jako Brabcův předchozí Máj. Neustále se tam něco děje, někdo zpívá, tančí, poletuje, oko zaměstná. Jak už napsal ve své recenzi František Fuka, scénář a fungování fikčního světa to má složitější než Nolanovo Inception, ale narozdíl od něj se neřídí žádnými zákony logiky nebo pravidelností. A taky se tam hodně zpívá a u toho divně rýmuje, vlastně to dost choreografiemi a oduševnělostí písniček připomíná HSM - ale v USA hrají v pofidérních muzikálech Vanessa Hudgens nebo Zack Effron, u nás Karel Roden a Bolek Polívka. ()
F. A. Brabec se pomalu ale jistě mění v režijního satana. Opět totiž přesvědčuje, že Kytice byla jenom jeden velký omyl a servíruje nám tuhle přerůžovělou a přepištěnou ptákovinu pro dě.....no vlastně ani pro ty děti to moc není, protože i těm se to prostě musí zdát naprosto dementní. Příběh, jestli se to tak dá vůbec nazvat, nedává žádnej smysl a chvilkama jsem si řikal, vo co že tam sakra jde. Postavy mizej a zase přicházej dle libosti, rozverné písničky se vždycky objeví na tom nejmíň vhodném místě a celé je prostě špatné odvyprávěný a natočený. Ty písničky jsou zde teda nakonec tím nejmenším problémem. I když poslouchat stále dokola ty samý 4 melodie a refrény typu ,,Jsem sen lalalalala" dá vašim mozkovejm buňkám taky docela zabrat. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (23)
- Ve filmu V peřině se objevuje i celá řada triků pro diváky neviditelných. Jsou jimi odretušované dopravní značky, antény, kanály a další detaily z reálného světa, které by ve stylizovaném muzikálovém vyprávění působily rušivě. „Diváka ani nenapadne, že jde o triky, a přitom jejich realizace je někdy dost obtížná. Je to nevděčný trik, protože nemá popularitu, divák si ho ani nevšimne. A přitom je to podobné práce, jako by tam měla proletět vesmírná raketa,“ vysvětluje Martin Paleček. Retuše a image processing efekty na reálných záběrech jsou náročné už v klasickém 2D. Ve 3D je navíc nutné na 100 % ctít prostor. „Pokud bylo nutné odstranit například anténu, odstraňovala se věc, která je 80 m od Vás, a k tomu se zároveň pracovalo v obraze, kde jsou mraky třeba 3000 m od Vás,“ popisuje Paleček. (Beastmaster4)
- Se skladatelem René Ryparem se režisér F. A. Brabec seznámil při práci na filmu Máj (2008), na němž se podílela celá skupina Support Lesbiens. „Renda má obrovský, výjimečný talent. Za jediné odpoledne mi přehrál dvacet, třicet hudebních nápadů. Od rockera je to navíc obrovská oběť, že pro mě skládal písničky taky o tom, jak děti skákají po parku,“ řekl režisér. (Beastmaster4)
- Bolek Polívka, který hraje dědečka, měl původně ztvárnit roli policisty. Protože se ale policista objevuje v mnoha skupinových scénách a jeho natáčecí plán byl časově náročný, Polívka dostal nakonec díky své vytíženosti méně "zaneprázdněnou" postavu dědečka. (Taninaca)
Reklama