Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavný spisovatel prožívá jeden ze svých detektivních příběhů. Německý režisér Wim Wenders (*1945) upoutal v sedmdesátých letech pozornost odborné kritiky jako výrazný představitel nastupující tvůrčí generace filmy Chybný pohyb a zejména Americký přítel, v němž se vyznal z obdivu k filmu noir i k americké drsné škole detektivního románu. Na pozvání Francise Forda Coppoly odjel do Spojených států, kde začal pracovat na snímku o čelném autorovi kriminálních románů Dashiellu Hammettovi. Ambiciózní film, v němž se pokusil skloubit příběh autora a postav jednoho z jeho tvůrčích počinů, vznikal kvůli finančním problémům i tvůrčím rozporům několik let. Rozčarovaný režisér se vrátil do Evropy, kde se svými následujícími díly, silně ovlivněnými jeho americkým pobytem, vyhrál dva nejprestižnější světové festivaly, Benátky 1982 (Stav věcí) a Cannes 1984 (Paříž, Texas). Jeho první americký film Hammett (1982), v němž titulního hrdinu ztělesnil Coppolův oblíbený herec Frederic Forrest, je i po letech zajímavou poctou třicátým letům, nejen drsným příběhem a jeho postavami, ale především promyšleným způsobem realizace. Inspirován Hollywoodem v jeho nejzářivější době, Wenders celý příběh natočil ve stylizovaných studiových dekoracích s využitím dobových filmových postupů. Některé postavy ztělesnili herci, známí z klasických hollywoodských snímků třicátých a čtyřicátých let, např. Elisha Cook Jr. (taxikář Eli) nebo Sylvia Sidneyová (misionářka Donaldina Cameronová), a v úloze starce v biliárové herně se mihne Wendersův přítel, známý režisér Samuel Fuller. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (18)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Vypadá to jako taková trochu lepší televizní inscenace (ty kulisy mi rozhodně nijak zvlášť atmosférické nepřišly ... prostě kulisy). Příběh není nijak zásadní a moc mě nebavil. Herci taky nijak zvlášť nezaujali, i když Forrest jako Hammett byl docela sympaťák a vizuálně by tomu rozhodně prospělo, kdyby to bylo natočeno černobílé. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Trochu tajemný a trochu vyzývavý příběh, který si libuje v nezřetelných obrysech, tudíž přebývá převážně v přítmí a čistě pro jistotu se ještě stylově halí do cigaretového dýmu. (Čas od času pak o sobě dává vědět důrazným tuberkulózním kašlem, který intenzivně léčí s úslužnou pomocí démona zvaného alkohol.) Jeho autor zkouší poukázat na to, že život může psát když ne přímo romány, tedy alespoň detektivní povídky - a skládá tak hold americkému spisovateli Samuelu Dashiellu Hammettovi. Pokud se nebudete bránit, pohltí vás dobová atmosféra i snově rozostřený svět, v němž se dějová linie potkává s útržky Hammettových povídek. Potom bude pramálo záležet na tom, kde končí realita a začíná fikce ... důležitá bude jen každá příští vteřina. ()

Reklama

Topco 

všechny recenze uživatele

Ale nebolo to vôbec také zlé! Fajn retro-noir s nostalgickou atmosférou. Príbeh ma síce nebavil a štúdiové kulisy občas kričali televíznou inscenáciou, ale "hard-boiledový" výkon Frederica Forresta, dialógy, hmlistá mizanscéna a melancholický soundtrack obstáli! Plus milé cameo pre noirového veterána - Elishu Cooka Jr.! ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Artificial noir. Fiktivní příběh o tom, co zažil zakladatel Hard-Boiled School, když zrovna „nedatloval“, brutálně trpí producentskými vlivy a tvůrčí impotencí. Že Forrest připomínal Josefa Nedorosta nabízejícího bony, to bych ještě toleroval, ale ten nedostatek esencí, co dělají noir noirem, nelze přejít. Třetí hvězda je jen projev úcty směrem k žánru a stvořiteli Sama Spadea.. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Tvůrce přítmí. O samotě, nad klávesami psacího stroje? O ne, ne. Nejedna věta, nejedna stránka cynické ironie, delikátních figur, dlouhých kouřů, přediv záhad a tajemna ožije. Na stopě člena klubu důmyslného, černého zločinu. Cestou je třeba... mít se na pozoru před maskou jeho, ustřihnout dráp pár zlosynům. ()

Galerie (49)

Reklama

Reklama