Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavný spisovatel prožívá jeden ze svých detektivních příběhů. Německý režisér Wim Wenders (*1945) upoutal v sedmdesátých letech pozornost odborné kritiky jako výrazný představitel nastupující tvůrčí generace filmy Chybný pohyb a zejména Americký přítel, v němž se vyznal z obdivu k filmu noir i k americké drsné škole detektivního románu. Na pozvání Francise Forda Coppoly odjel do Spojených států, kde začal pracovat na snímku o čelném autorovi kriminálních románů Dashiellu Hammettovi. Ambiciózní film, v němž se pokusil skloubit příběh autora a postav jednoho z jeho tvůrčích počinů, vznikal kvůli finančním problémům i tvůrčím rozporům několik let. Rozčarovaný režisér se vrátil do Evropy, kde se svými následujícími díly, silně ovlivněnými jeho americkým pobytem, vyhrál dva nejprestižnější světové festivaly, Benátky 1982 (Stav věcí) a Cannes 1984 (Paříž, Texas). Jeho první americký film Hammett (1982), v němž titulního hrdinu ztělesnil Coppolův oblíbený herec Frederic Forrest, je i po letech zajímavou poctou třicátým letům, nejen drsným příběhem a jeho postavami, ale především promyšleným způsobem realizace. Inspirován Hollywoodem v jeho nejzářivější době, Wenders celý příběh natočil ve stylizovaných studiových dekoracích s využitím dobových filmových postupů. Některé postavy ztělesnili herci, známí z klasických hollywoodských snímků třicátých a čtyřicátých let, např. Elisha Cook Jr. (taxikář Eli) nebo Sylvia Sidneyová (misionářka Donaldina Cameronová), a v úloze starce v biliárové herně se mihne Wendersův přítel, známý režisér Samuel Fuller. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (18)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Artificial noir. Fiktivní příběh o tom, co zažil zakladatel Hard-Boiled School, když zrovna „nedatloval“, brutálně trpí producentskými vlivy a tvůrčí impotencí. Že Forrest připomínal Josefa Nedorosta nabízejícího bony, to bych ještě toleroval, ale ten nedostatek esencí, co dělají noir noirem, nelze přejít. Třetí hvězda je jen projev úcty směrem k žánru a stvořiteli Sama Spadea.. ()

brasek 

všechny recenze uživatele

Viaceré z tunajších komentárov nie sú nejako pozitívne naklonené k tomuto snímku a tak s malou dušičkou som pristúpil k sledovaniu príbehu. Žiaľ komentáre boli ešte pozitívne oproti tomu čo ma čakalo. Príbeh absolútne šeredný, nezaujímavý, žiadna atmosféra. Silne mi to všetko vrátane klavírneho doprovodu v pozadí pripomínalo či lepšie povedané tento snímok ako keby sa chcel hrať na snímok Čínska štvrť. ()

Reklama

Ajantis 

všechny recenze uživatele

První film, jejž Wenders natočil v Americe; komorní detektivní příběh z 20. let minulého století. Dlouhé natáčení provázela řada těžkostí - docházelo k častým sporům s producentem, scénář byl několikrát přepsán a samotný film natočen dvakrát - podruhé téměř celý od nuly. Tohle vše se na něm silně podepsalo a jen stěží snese označení "film Wima Wenderse". Připomíná to, co režisér sám kritizuje, je už pouze vyprávěním jiných vyprávění a postrádá svůj vlastní život. Jsou to na pohled líbivé kulisy, mezi nimiž jsou ve vyjetých kolejích na provázcích popotahovány loutky-herci. Po formální stránce slušné, ale nic víc; předvidatelný děj, šablonovité charaktery, mírně komicky působící akční scény. Zatím nejslabší Wenders, jakého jsem viděl. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Ale nebolo to vôbec také zlé! Fajn retro-noir s nostalgickou atmosférou. Príbeh ma síce nebavil a štúdiové kulisy občas kričali televíznou inscenáciou, ale "hard-boiledový" výkon Frederica Forresta, dialógy, hmlistá mizanscéna a melancholický soundtrack obstáli! Plus milé cameo pre noirového veterána - Elishu Cooka Jr.! ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Tvůrce přítmí. O samotě, nad klávesami psacího stroje? O ne, ne. Nejedna věta, nejedna stránka cynické ironie, delikátních figur, dlouhých kouřů, přediv záhad a tajemna ožije. Na stopě člena klubu důmyslného, černého zločinu. Cestou je třeba... mít se na pozoru před maskou jeho, ustřihnout dráp pár zlosynům. ()

Galerie (49)

Reklama

Reklama