Režie:
F. A. BrabecScénář:
Markéta ZinnerováKamera:
F. A. BrabecHudba:
Jan JirásekHrají:
Barbora Seidlová, Martin Stropnický, Jan Potměšil, Jiří Bartoška, Anna Polívková, David Kraus, Jan Kačer, Marta Vančurová, Vlastimil Harapes (více)Obsahy(1)
Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (278)
....no to víte, vodsuď jezdí autobus na nádraží jenom třikrát do hodiny v noci. To mě pobavilo, to se jí zdá jako málo? U nás například jezdí jen jednou za celou noc, nikoliv pouze za hodinu :D Jinak ale velice špatný scénář který má otřesné zpracování stejně jako herecké výkony. ()
Nezapře se, že režisér F. A. Brabec je původním povoláním kameraman, Jeho režijní počin zdobí krásná kamera, záběry jsou skutečně až úchvatné, s výtvarným citem. Ale, takhle u mě prostě detektivka nefunguje. Střih je podle mého názoru nevhodný, filmová hudba jako do dokumentu o Antarktidě. Jsou zde jakoby dvě linie příběhu...vyšetřovná zločinu a zločin samotný, kdy oba k sobě díky odlišnému ztvárnění do sebe nezapadají, jako by to byly dva různé filmy. Musím se přiznat, že střízlivější vyšetřovací část filmu je mi mnohem milejší. Zaujalo mě také poměrně zajímavé obsazení filmu, z kterého vyčnívá skvělý Jiří Bartoška. Velmi silně film ale působí na morálku, svědomí. ()
Ta Bára Seidlová tam skoro nehrála! Taky bych to neviděl na takovej průser...OVŠEM: kamera je zajímavá, ale až moc neklidná, hudba též, ale docela jednotvárná a navíc si myslím, že Markétě Zinnerové se špatně píše "pro dospělé." Jako detektivka to v podstatě nezaujme a současnost je jen plakátově načrtnutá. Nejhorší výkon předvedli IMHO Kraus a Štefánková (ta to ale vynahradila tělem), nejlepší jasně Anna Polívková. A Harapes & Vančurová jako rodiče - docela zajímavé cameo :-) Celkově vzato další film z řady (i když jsem se taky zasmál, někdy chtěně - bodyguard luxuje, někdy nechtěně - ožralu zatýká commando.) ()
Několik nelogičností, slušná kamera - což se dalo čekat - ale celkově mám pocit, že si to Brabec natočil, aby dal znovu dio kupy Harapese a Vančurovou, ale hlavně aby si mohl zaonanovat u scény znásilnění Báry Seidlové - a možná nejen to. Ta scéna z filmu vyčnívá jak Eskymák z pyramidy a podobně se sem hodí. Bolek - aby si rozšířil filmografii - zde vzal takový štěk, až sám netušil, jak jej hrát. Scény z vily bohatejch jsou tak plný klišé, až bolí. ()
Ef Ej Bí je jako Soderbergh, ten taky dokáže do svého filmu dostat hvězdné herce i na pár sekund trvající štěky - tím však nejspíš veškerá podobnost končí.. Kamera stoupá, zoomuje, rotuje, nasazuje filtry, klesá, krouží - hlavně aby jediný záběr nevypadal tuctově, nicméně obsah hodný TV inscenace, divný zvuk i samotná režie vykazují známky rozpačitosti. Z herců snesou přísnější měřítko snad jen ředitel festivalu, Stropnický a svým způsobem i mladý Kraus, jehož floutka bych preventivně liskal přes tlamu každé ráno před snídání. Zbytek jako by však nevěděl, co má hrát - ať už hvězdy mýdlových VKVéček či dvojice mladých vyšetřovatelů, co mi spíše připomínala párek turistů mířící na Okoř. Bolero bolelo, jako promarněná šance určitě.. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (9)
- Film je inspirován skutečnou událostí, ke které došlo na Slovensku v roce 1976. (M.B)
- Vlastimil Harapes (Čihan) a Marta Vančurová (Čihanová) si manžele zahráli i ve filmu Den pro mou lásku (1976). Navíc jim v obou filmech zemře dcera. (funhouse)
- Jedná se o jeden z mála filmů, kde Vlastimil Harapes nebyl předabován. (Kesijop)
Reklama