Režie:
Sidney HayersScénář:
David D. OsbornKamera:
Robert KraskerHudba:
Ron GoodwinObsahy(1)
Drsná příroda a ještě drsnější muž – tak si Eve svůj život skutečně nepředstavovala. Oliver Reed a Rita Tushinghamová v romanticko-dobrodružném příběhu, odehrávajícím se koncem minulého století v nádherné scenerii kanadské divočiny. (Letní filmová škola)
Recenze (82)
Krásná příroda, i když hodněkrát to bylo jen pozadí, ačkoliv na '66 v mnoha případech velmi zručně provedené. Ritě Tushingham jsem tu nemluvnost věřil na sto procent. Oliver Reed se s takovym tím typem neandrtálce opravdu vytáhl. Neskutečně mě bavil jeho smích a být tou chuděrou, tak mu vrazim sekeru do zad hned. Pak se ale lepší. Naháněčka vlků, to byla hodně intenzivní scéna. -"Woman!" ()
Zvláštní, drsná, ale vynikající romance. On - v dětství ztratil otce, zachránili ho indiáni a tak se na drsný svět naučil odpovídat stejně drsně. Ona - v dětství viděla hrůznou smrt svých rodičů, uzavřela se do vnitřního světa a přestala mluvit. Podobný osud, ale jiný způsob vyrovnání se s ním. Dnes máme psychology, terapeuty, diazepamy, ale tehdy se traumata řešila na pochodu. I když by divák při sledování Evina chování mohl cynicky říct, že do hor je lepší prohnaná vězenkyně než mlčící panna, právě přes něj si uvědomí, jak se teprve v dnešní době můžeme věnovat i péči o duši. ()
Křehké ženské mládě v zajetí muže drsného stejně jako kolem příroda kolem něj... Nevěsta pro Zandyho (1974) s Liv Ullmannovou neměla tak napínavé akční scény s dravou pumou a celou smečkou útočících vlků, tuším jen jednu s medvědem, ale rozhodně lepší herečku v hlavní roli i důsledněji rozehranou psychologii postav, než Zálesák. Nevím, ale ten celou dobu stejný výraz Rity Tushingham na mne v některých místech nepůsobil zrovna nejdůvěryhodněji, jakoby spíše patřil do zcela jiného (hororového) žánru. Jinak jako dobrodružná podíváná z prostředí kanadské divočiny to mělo skvělou úroveň a dobře rozehrané napětí i v rámci vztahové linky, u které mi předvídatelnost konce příběhu nijak nevadila. 75% (viděno v rámci "Challenge Tour 2020" – 30 dnů se světovou kinematografií) ()
Myslím si, že The Trap si plný počet bodů zaslouží. Produkce je sice příšerná (umělý sníh, animované kachny) a tedy přímo úměrná době vzniku, ale ani tohle všechno mě nedokázalo zkazit požitek, jaký tento film skýtá. Film totiž stojí hlavně na doslova zvířecím hereckém projevu Olivera Reeda. I kdyby už nikdy nehrál v nějakém významnějším počinu, tak už jen kvůli tomuhle filmu si nezaslouží být zapomenut. Jeho primitivní a divoký lovec Le Bete je nepřekonatelný. Styl chůze, spůsob jakým konzumuje jídlo (zde se opravdu nedá požít výraz jíst), či mluva, to vše jsou jen jedny z mnoha střípků, které dohromady vytvářejí plastickou a kupodivu sympatickou postavu. Tomuhle se říká životní role. ()
Dost nudnej film o tom jak si jeden chlap co žije mezi zvířata koupí manželkum, a tak začínaj problémy chlap má věčně hlad, manželka uvaří, chlap je nadrženej ale sex není. TAk se tam řeší kraviny. Opravdu nechápu proč je tenhle film tak výjmečný. I když pravda já na něm nevyrůstal. Ale Zálesák S Chuckem Norrisem je aspoň zábavnější. ()
Galerie (5)
Photo © J. Arthur Rank Film Distributors
Zajímavosti (1)
- Eve (Rita Tushingham) neřekne za celý film ani jedno slovo. (CRYPT)
Reklama