Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminální příběh plný napětí se rozvíjí kolem vraždy jedné z tanečnic profesionální velkoměstské tančírny. Její přítelkyně, Sandy,se rozhodne vypátrat vraha. Hlavně proto, aby pomohla synovi zavražděné, jemuž hrozí vyloučení ze soukromé školy, protože v novinách byla mrtvá žena označována za dívku pochybné pověsti. Ve vzrušené atmosféře hrůzy a čekání kdy se vrah znovu v tančírně ukáže, se konečně objeví člověk, odpovídající popisu pachatele... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (43)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Kvůli této roli jsem si pana Františka Husáka zaškatulkovala mezi herce, které jsem nemusela a na které jsem si musela jen velmi pomaloučku zvykat. Prostě byl ve své roli natolik přesvědčivý, že mě děsil a nejen mě. Stále mi přebýhá mráz po zádech, když někdo v mé blízkosti náhodou řekne "Muriel". I hned si to spojím právě s touto detektivkou a samozřejmě s Františkem Husákem. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Dobrá televizní detektivka zasazená do americké tančírny, ve které si vrah vybírá své oběti a čas od času spáchá zapomenutelnou vraždu. Jenže jednoho dnes si vybera docela všímavou Sandy a ta se jen tak nedá. Od začátku velmi slušně napínavá detektivka, ale v poslední třetině děj parádně graduje a František Husák si užívá svého hnusáka. Dáša tradiční, ale zcela snesitelná, Kodet velmi příjemný, hudba mírně otravná. ()

Reklama

Trucker 

všechny recenze uživatele

Když jsem zjistil, že se jedná o detektivku, kde se Veškrnová (tanečnice Sandy) bude plést do policejního vyšetřování, měl jsem za to, že to bude kvalitativně stejná hrůza (tj. odpad) jako Hříchy pro diváky detektivek. Nicméně po poněkud pomalém úvodu se začalo pozvolna stupňovat napětí a když si Sandy proti své vůli vyjde s vrahem, který nasadí usměvavý výraz srovnatelný jedině se starým Brůnou ze Studny majora Zemana a při tom jí řiká "Jen křič, Muriel!", jedná se opravdu o velice pěkné finále. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Podobné inscenace byly nezajímavé už v době vzniku. 1) Dnes ještě více vyniká pouťovost dekorací, divadelní přehrávání (zejména 30leté Dáši Veškrnové), které stejně nudnému textu předlohy nijak nepomohlo, dobové normalizované socialistické odívání implementující předpoklad, že v Americe se stejně nic lepšího nenosí. Bar zcela bez atmosféry, zato však s hroznou hudební produkcí 38letého Ladislava Štaidla pak podtrhuje zoufalou bezradnost realizačního týmu. 2) Jako dítě jsem inscenaci neviděl (ani nemohl) a tak na mě hláška Jen křič, Muriel, na rozdíl od některých komentátorů, nijak nepůsobí. 3) Výstižný koment: eRKo**. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Někdy se ty lokální adaptace americké krimi tvorby dost povedly, viz Panenka téhož Jaroslava Dudka. V tomhle případě si ale tvůrci vybrali slabší chvilku, minimálně v porovnání s velmi napínavou předlohou Tančící detektiv Williama Irishe (pseudonym Cornella Woolriche, u nás vyšlo ve sbírce Bez motivu), s hodně sympatickou hlavní hrdinkou. Problém je už výběr její představitelky. Ginger z povídky (zde přejmenovaná na Sandy) sice mluví jako dlaždič, ale není blbá a má srdce na správném místě. Dáša hradní Krnová je ovšem všechno jen ne sympatická a ten její unylý opruzený ksicht leze na nervy. Ani Kodet jako detektiv Balleister mi moc neseděl, byl na to příliš seladónský. Ostatní role jsou obsazené celkem dobře, Husák jako Fred je správně slizký, samozřejmě Kopecký je herecky třída a nezapomeňme ani na Bohdanovou, ale celkově tahle adaptace oproti předloze hodně ztrácí na napětí i na schopnosti přiblížit postavy (romantický happy end zde třeba úplně chybí). Je to škoda, protože právě Panenka ukázala, že když se to vezme za správný konec, malý rozpočet a nedostupnost prostředí, ve kterém se  příběh odehrává, vůbec není na škodu. Dávám trochu z nostalgie za tři, ale šlo to mnohem líp. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno