Režie:
Sebastian NiemannKamera:
Gerhard SchirloHudba:
Egon RiedelHrají:
Matthias Koeberlin, Naike Rivelli, Frank Scharl, Dietrich Hollinderbäumer, Manou Lubowski, Mohamed Al Maghraoui, Gode Benedix, Heinrich Giskes (více)Obsahy(1)
Steffen, německý student archeologie, najde při jednom archeologickém výzkumu v Jeruzalémě kostru člověka, starou více než dvatisíce roků. Obsah pytlíčku, který se našel hned vedle kostry, však zmátl nejen Steffena, ale i celý tým zkušených archeologů. Našel se v něm list se záhadným písmem a návod na obsluhu videokamery, která se však začne vyrábět až za tři roky. Na základě těchto zjištění se Steffen domnívá, že našel kostru člověka, který cestoval v čase. Myslí si, že tato osoba nasnímala videokamerou Ježíše. O pravdivosti Steffenovy hypotézy svědčí i několik dalších důkazů. Ale je skoro nemožné, aby mladý student přesvědčil zkušené archeology, a proto hledá důkaz v dopise, který se našel spolu s kostrou... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (58)
Ta zápletka by se mi i líbila. Při vykopávkách se najde návod na kameru, která ještě nebyla vyrobená a k tomu je na něm připsán rukou text, který zmiňuje Ježíše. Vatikán a jemu podřízené organizace pochopitelně začnou šílet a snaží se najít kameru. Stejně jako jeden z archeologů. No a pak začne dvě a půl hodiny dlouhé a neskutečně nudné nahánění, ve kterém se pohybují tři germánští dědci, kteří se mi neustále pletli a hromada ošklivých německých ksichtů. Jestli se skutečně natáčelo v Izraeli, muselo pamětníky holocaustu trefit. Na všech Němčourech jsem si živě dokázala představit uniformu SS. Neúměrně dlouhé čekání na objevení kamery a na to, co je na ní natočeno v člověku v podvědomí vyvolává velká očekávání a abych pravdu řekl, zklamán jsem zase tak nebyl. Ale moc nechápu, proč se tohle nedalo smrsknout na dvě hodiny. Stravitelnosti by to rozhodně prospělo. 35% a doufám, že se za Ježíšem v čase ještě někdo vydá a bude mnohem drzejší. ()
Na dobrej kostre príbehu je nacápaná chabá hmota. Začiatok veľmi sľubný s veľkou dávkou zvedavosti a menšou dávkou napätia. Čím ďalej tým viac sa postupne začalo odbáčať od hlavnej pointy a film sa zmenil na nekonečnú a nudnú nahánačku. K záverečnému rozuzleniu to opäť trošku chytilo dych. Film mohol mať kľudne len nejakých 90 minút. ()
Tak začátek je příjemnej, má to dobrej námět. A tím to také končí. Hudba mi leze na nervy. Akční sekvence jsou příšerný, jako bych koukal na B-čko z 80-sátek. Kdyby se snímek soustředil ,pouze na pátrání po objevu a vysvětlení záhady, udělal by lépe. S! záhada vyvoleného se stejně nevyřeší, můžete si tak ušetřit 3. hodinky svého času S! ()
Tenhle německý film mi sedl jako málokterý. Z Německe produkce toho tolik nemusím, ale toto se povedlo. Charismatický Matthias Koeberlin hraje perfektně, film má napětí, má spád. Výborný náboženský námět, z tohodle dvojdílu jsem cítil tak silné emoce především v bezmocnosti Matthiase, jako u málokterého dramatu. Opravdu klobouk dolů, ačkoli se to z hodnocení nemusí jevit zrovna výborně, já jsem spokojený a prostě tomu těch 5 hvězdiček vystřihnu a hotovo! :-) ()
Pokud máte rádi historii, jste křesťané, fanoušci cestování v čase, rádi se díváte tři hodiny na akční honičky a bitky a také na mladého namakaného árijce v těsných černých boxwrkách (teď mě napadá že to musí být film pro všechny), je tento film pro vás. Na německou tv produkci nijak špatné, chtělo by to o půlku zkrátit, vyměnit vysvalené archeology a vědce za reálně vypadající postavy a celovečerní trhák je na světě. Pointa je předem jasná snad každému, ale je to příjemný napínavý film pro chladné odpoledne. ()
Galerie (3)
Photo © EuroVideo
Zajímavosti (6)
- Naike Rivelli (Sharon) a Manou Lubowski (Joshua) zde hrají mladý snoubenecký pár. Zajímavé je, že tito dva herci se díky filmu vzájemně poznali a později se skutečně vzali. Společně mají syna Akashe (*1996). (Nick321)
- Během mučení Christopher (Pierre Semmler) řekne svlečenému Steffenovi (Matthias Koeberlin), připoutanému k židli, že si přeje slyšet, jak Steffen křičí, a poté mu do těla zatluče hřeb. Tím je přímo odkazováno na americký horor Had a duha: Smrtící voodoo (1988), kde se odehraje naprosto stejná mučící scéna a je použita stejná formulace vět. (Nick321)
- Tvůrce kostýmů Janne Birck a designér Matthew H. Musse převzali v roce 2003 cenu německé TV v kategorii nejlepší umělecký směr. (Terva)
Reklama