Reklama

Reklama

Fando a Lis

  • Mexiko Fando y Lis (více)
Trailer

Film vypráví příběh o Fandovi a jeho ochrnuté přítelkyni Lis, kteří spolu putují vyprahlou postapokalyptickou pustinou a hledají bájné město Tar – místo, kde člověk může poznat pravou podstatu věčnosti a dosáhnout osvícení. Na své cestě se setkávají s mnoha zvláštními lidmi a dostávají se do znepokojivých situací. Fando a Lis je mexický film z roku 1968, který natočil Alejandro Jodorowsky jako svůj celovečerní režijní debut. Jedná se o adaptaci stejnojmenné divadelní hry Fernanda Arrabala z roku 1962, který s Jodorowským na filmu spolupracoval. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (36)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Fando a Lis sa vydávajú do mesta Tar, avšak prekážky do cesty im kladie Jodorowsky, takže ich putovanie bude vyzerať úplne inak, než očakávali. Ak by som mal vybrať jeden zahraničný film, ktorý mi najviac pripomenul českú alebo slovenskú novú vlnu, bol by to práve tento. Sú to Vtáčikovia, siroty a blázni na cestách, pričom tu máme aj vtákov, aj sirotu a blázni sú všetci. Fando a Lis je ohromná kadencia symbolických obrazov, takže na jedenkrát ich nie je možné ani obsiahnuť, ani pochopiť. O všetkom rozhodne nevyhnutné druhé pozretie. Krtko je oproti prvotine AJ relatívne normálny, divácky prístupný film. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Představte si, že překládáte z japangličtiny 700 stránkový návod na obsluhu linky na výrobu brožovaných knih. A když toho máte akorát, pustíte si Jodorowského nebo Arrabala nebo oba současně, a necháte na sebe působit jejich fantasmata, aniž byste se ptali proč a k čemu. A pak se zase vracíte k práci a cítíte se osvěženi a příjemně vytrženi z bezduché racionality zautomatizované duševní práce. Pak film působí jako balzám, jako konopná mast trompetol, kterou tímto doporučuji, stejně jako film... "Stromy se schovávají za llisty" (film), ale "listy padají ke kořenům" (čínské přísloví), cestu do mýtického města Taru může vykonat jen ten, kdo půjde s křížem na zádech, ne dřevěným, ale lidským. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Vysoká škola symbolismu, z velké části hodně špatně rozluštitelná.. Něco jsem přečetl fakt jen intuitivně a něco zůstane v mlze nejasností asi navždy(snad pomůže souhvězdí Jodorowsky )... Ať už film poberete více nebo méně-nelze mu upřít jisté technické kvality, které jsem u takhle poloamatérského snímku určitě neočekával.. Jodorowsky je i v takhle partizánských podmínkách naprosto nekompromisní a když se rozhodne, že v jednom obraze potřebuje sto kravských(?)lebek, tak je tam prostě bude mít(i kdyby měl ty krávy sám zabít :D )-Parádní nenápadná hudba, výrazný a precizní zvuk, nápaditá kamera, všehoschopní herci(jako-respekt k tomu týpkovi(Fando) co celý film tlačil tu rezavou káru a nosil Lis na zádech..by mi ruplo po týdnu v zádech a nějákého Alejandra bych rázně poslal do prdele :D )... Jinak teda fakt nechápu co tak pobouřilo premiérové publikum(jak praví legenda).Myslím, že film to není něják zvrácený nebo jinak šokující-naopak-přišlo mi to docela vkusné. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Černobílé podobenství je současně alegorií, fantaskním putováním na pomezí symbolismu a surrealismu, rozhodně však nejde o fantasy. Při sledování jsem si vybavil řadu jmen - Luis Buñuel, V.Chytilová, P.Juráček, J.Němec...vůbec na českou novou vlnu jsem vzpomínal často (Sedmikrásky, Ovoce stromů rajských jíme, Případ pro začínajícího kata, Mučedníci lásky, Archa bláznů aj.). Stejně jako báseň nechává i zde Jodorowsky na divákovi, co všechno uvidí - Snídaně v trávě, stvoření člověka, Poslední večeře Páně, život a smrt, věčné hledání... Většina scén má místo hudebního doprovodu jen rozličné zvuky a ruchy, které se mnohdy až zadírají pod kůži. Experimentální film tak typický pro kinematografii 60.let (mj. tehdy oblíbené opakování záběrů či snímání pozpátku). Dnes silně artová záležitost rozhodně nesedne každému. ()

Davson 

všechny recenze uživatele

Poloviční stopáž by byla ideální. Takhle mi to ale přijde jako zbytečně zdlouhavý a formálně ani nijak moc zajímavý experiment, kde Jodorowsky teprve začíná objevovat možnosti filmového média. Symbolika poněkud těžkopádně a rozhodně mnohem nesrozumitelnější a nestravitelnější než v režisérových dalších filmech. A taky je to celkem nuda. Snad si to zaslouží i druhý pokus, zatím 2,5* ()

Galerie (64)

Reklama

Reklama