Reklama

Reklama

Májová oblaka

(neoficiální název)
  • Turecko Mayıs Sıkıntısı

Obsahy(1)

Předchozí film N.B.Ceylana, od něhož byl na minulém Febiofestu uveden film Daleko. Ceylanovo náročné autorství, vzácně konsistentní- Ceylan své filmy sám produkuje, je jejich scénáristou, režisérem, kameramanem, střihačem, je pozoruhodným fenoménem současného filmu. Jeho styl se zakládá na mistrovském zvládnutí obrazu, jenž přesně rezonuje s tématem- křehkými intimními úvahami o pocitu ze života, jeho plynutí, míjení, ale filmy jako by ho v sobě zároveň zadržovaly s nezvyklou intenzitou. Májová oblaka se odehrávají na tureckém venkově, kam přijíždí režisér Muzaffer, aby natočil film o svých rodičích (hrají je skuteční režisérovi rodiče). Film se stává básnivým svědectvím o lidech ukotvených k místu, ke krajině svého života. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (3)

Adonaj 

všechny recenze uživatele

Miluji všechny filmy od Ceylana... Má božský talent ducha filmu! Je to filmový syn Tarkovského! Ceylanova filmová fotografie je překrásná plná nostalgie i ducha božského světla snu ve filmu... Stará škola nová tvář! Ruský vliv kamery i scénáře Čechova vtísnil do tohoto svého rodinného filmu o svém otci, matce a klukovských let na vesnici. Vše točil na barevný Fuji kinofilm... Ano, je to film o filmu, o tvoření uměleckého díla hodnotě krásy stvoření... A konec opět božské Requiem od Verdiho, tak jak to miloval Andrej Tarkovskij ve své Nostalgii i jiní ruští cinematografové... viz Andrej Končalovskij. Otec sní umírá končí mu jeho sladký život u dubového stromu kůry pomíjivé lásky rodinného štěstí. A božské slunce zahřívá jeho les, hájek štěstěny i Ceylanův film celluloidu! Bože oroduj za nás hříšníky... ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Nemám rád máj.. chytá ma z neho depresia.. Ceylan a jeho úvaha nad zmyslom života, pominuteľnosťou a snami( malými aj veľkými) v krásnom a idylickom prostredí Tureckého vidieka. Znova sa obklopil svojou rodinou a známymi a vytvoril veľmi komorný príbeh - ktorý je poctou starým hodnotám a novému videniu sveta. Krásne zobrazenému cez vzťah otca a syna a ich odlišných hodnotových rebríčkov a túžob. Ceylan ale aj napriek tomu vrství životné osudy protagonistov do jedného uceleného príbehu, kde nikto nevychádza ako víťaz, kde nikto nič nezmení a kde je síce v jednoduchostí krása, ale čokoľvek nové nás postupne dostáva na zlú cestu - krásne vidieť v postave chlapca. A potom znova korytnačky, táborák a nejaké tie nedobre padnúce nohavice. Veľmi dobré prepojenie z jeho predchádzajúcim filmom Kasabou. V tomto doslova zachytáva scénu, kde sa natáča časť Kasaby a nielenže vytvára metafilm uprostred filmu, ale zároveň sa pohráva z fikciou, realitou a krásne prepája svojich hrdinov tak, že si buduje vlastnú filmovú mytológiu a štýl. ()

Reklama

Galerie (8)

Reklama

Reklama