Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Trojice povídek o lesbických párech, jenž se odehrávají v jednom domě po 3 generace. Snímek volně navazuje na film Kdyby zdi mohly mluvit (1996), který znázornil problémy žen. Režie: Jane Anderson (první snímek z roku 1961), Martha Coolidge (druhý snímek z roku 1972), Anne Heche (třetí snímek z roku 2000). (ČSFD)

Recenze (30)

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Tak ako jednotka bola feministicky o potratoch, tak dvojka je o lesbách. Lebo to sú známky modernej ženskosti. Príbeh číslo tri s degenerovanou DeGeneres a Stoneovou je absolútnym výsmechom do role muža. Normálne otvorene povedia, že muž je len na semeno a nech sa ďalej nestará, lebo je nula. Dokonca pani Stoneová uvažuje, že aké odporné je to, že vôbec potrebujeme muža a jeho spermie na oplodnenie. A celkovo ten nápad: Dvaja buzeranti ste, ale dáte nám lesbám semienko a my budeme mať dieťa a vy dajte ruky od toho preč. Čistý obchod storočia. Buzik + lesba = dieťa dvoch lesieb. Potom sa to už vyvinie trocha inak, ale celý ten dojem z toho je jednoznačne žalúdkovo-výplachový. ()

Wendy 

všechny recenze uživatele

Skvělý snímek, který dokážu plně ocenit až po druhém shlédnutí - a zvyšuji na pět hvězdiček. Pod nenápadným povrchem televizního filmu se skrývá vyjímečné povídkové zobrazení lesbických žen ve třech různých časových obdobích s celkem vysokou výpovědní hodnotou. Charakter vyprávění pak zcela logicky (vzhledem k vývoji LGBT hnutí a změně klimatu vůbec) vede přes bezútěšný nádech prvního příběhu, přes pozitivní příběh druhý až k téměř bezstarostné, komediálně laděné povídce třetí. * * * 1. povídka (1961) - podoba genderu a rodiny je jasně vymezena a homosexualita pro svět "neexistuje"; pokud ano, budí pohoršení. Doslova celoživotní partnerský vztah se raději nazývá přátelství a v pánském oblečení se chodí na karneval. 2. povídka (1972) - hippies a feminismus udělaly své, přesto se ještě nenosí být feministkou a mít co dočinění s lesbami nebo být (femme) lesbou a mít co dočinení s těmi, co si tak trochu pletou gender. Tato povídka se mi z různých důvodů líbila asi nejvíce. 3. povídka (2000) - Are you gay? It's okay! Tedy, skoro, protože výběr spermatu může být trochu složitý, zvlášť když sama žádné nevlastníte. Rozhodně nejmilejší a nejvtipnější část. * * * A na závěr musím říct, že mě moc potěšila přítomnost známých i neznámých herců, které jsem už měla možnost vidět v jiných seriálech a filmech, jmenovitě Elizabeth Perkins, Michelle Williams, Chloë Sevigny, George Newbern i Sharon Stone a Ellen DeGeneres. ()

Reklama

Anteia 

všechny recenze uživatele

Nevím, čím to je, že ve většině případů film, který je tvořen z více příběhů bývá na tolik vynikající. Avšak ani mne tato otázka tolik netrápí, protože se mi tento film ve výsledku opravdu líbil a nic jiného by mě nemělo zatěžovat. Dávám plný počet hvězdiček, i když to nebylo dokonalé, tak tím více to bylo příjemnější sledovat, a přesně proto takové hodnocení. ()

carly 

všechny recenze uživatele

Film ma v prvom rade zaujal obsadenim, potom temou a konceptom. A nesklamalo nic z toho. Prvy pribeh bol kruty vo svojom predstierani. Ze sa nechcu drzat za ruky cestou domov z kina. Ze si domov nebudovali tych 30 rokov spolu. Ze nespali v jednej posteli. A Vanessa Redgrave podala naozaj uzasny vykon, ako zena, ktora je spolocnostou nutena predstierat, ze sa jej prave nerozpadol cely zivot pod rukami. ()

src 

všechny recenze uživatele

Zajimavy povidkovy film s lesbickym nametem. Bohuzel kvalita jednotlivych povidek (zasazene postupne do let 1961, 1972 a 2000) ma kllesajici tendenci, i kdyz i ta posledni je nadprumerna. Jako celek se film nevyrovna tem nejlepsim v "zanru" (jako byl Fucking Amal nebo Boys Don't Cry), ale i tak doporucuji shlednout. Uz kvuli famoznimu vykonu Vanessy Redgrave. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo v amerických městech Hollywood, Los Angeles, Pasadena a Torrance. (Terva)
  • Keď Jane Anderson uvidela výkon Vanessy Redgraveovej v scéne bez slov, kde plače a dieťa na ňu pozerá, režisérka bol tak ohromená surovými emóciami, ktoré Redgrave prejavila, že po prestrihnutí musela opustiť scénu, aby sa nadýchla vzduchu. (Arsenal83)

Reklama

Reklama