Reklama

Reklama

Schyluje se k velké události - k Zemi se blíží obrovská kometa. Chystají se velké oslavy, ale kometa není poslem míru - díky jejímu působení se většina lidí změní na prach nebo krvelačné příšery. Několik málo lidí, kteří se zachránili, musí nyní založit novou civilizaci... Zkázonosná kometa ovšem není hororem, jakých už jste viděli desítky, ale inteligentní hororovou komedií, která sklidila řadu pochvalných recenzí. (Guild Home Video)

(více)

Recenze (42)

Corpsegrinder 

všechny recenze uživatele

Nálepka komedie je zde opravdu zavádějící, respektive dnes kombinace hororu a komedie vypadá trochu jinak (hůř), ale jinak jsem s občasným frkem neměl problém. Filmu se povedlo zejména obsazení dvou hlavních rolí a ne náhodou ty holky mají celkem kultovní status, no a atmosféra a záběry na prázdný město s rudou oblohou jsou taky funkční a mám pro tyhle situace kdy přes noc všichni zmizí slabost. Horší je to bohužel se scénářem kterej zmrvila celkem amatérská zombie linka a nudný scény s vědcema, takže se tak od půlky filmu nudíte. Nicméně pro fanoušky 80s povinnost. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

** a půl. Post-apokalyptické filmy mám velmi v oblibě, ale tento by se snad ani nedal za sci-fi označit. Laciné červené pozadí mělo očividně zobrazovat vzhled města po dopadu komety, mně spíš přišlo, jako by někdo zapomněl utřít prach:) Dále tu máme pár hromádek prachu, asi dvě zombie, jejichž vzhled zřejmě vytvořilo činorodé dítě, které šlo zrovna kolem a nakonec jakousi tajnou organizaci vědců. A to je jako všechno? Noc komety má potenciál, velmi slušný scénář, lehký humor i dobré obsazení, všechno to celé táhne šikovná Catherine Mary Stewart. Spolu s Kelli Maroney mi obě připomínaly Emmu Stone a Abigail Breslin v Zombielandu. Ale jinak se ve filmu jaksi nic neděje. Pobyt v kině, návštěva obchoďáku, v něm pár cvoků, kteří se začínají měnit v zombie a jinak vlastně nic. Já bych i dala tři hvězdičky, scénář je dobrý, atmosféra pustého města také docela jde, postavy jsou sympatické, žádné pitomé a tupé charaktery, které byste nejradši odstřelili, ale... prostě se tam nic neděje. Je zajímavé, že při sledování mě film skoro vůbec nenudil na to, že dějově je to velká slabota. Ale nejedná se o žádnou stupidní blbost, jen ten děj by to chtělo trochu posílit. ()

Reklama

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"THE MAC-10 SUBMACHINE GUN WAS PRACTICALLY DESIGNED FOR HOUSEWIVES." ------- Zkázonosná kometa, resp. Thom Eberhardt, si zobral všetko dobré z The Omega Man, po všetkých stránkach prepracoval a vylepšil, utiahol atmosféru, pridal hlavnú hrdinku s veľkými krásnymi očami, kamere nahodil oranžový filter, pre oblohu L.A. typický, vibe osemdesiatok podčiarkol a podpísal správnou hudbou a automatmi s arkádovými videohrami a eliminoval absurdnú zápletku o biologickej vojne a tajnom spolku, len aby to nakoniec dopadlo rovnako s možno ešte blbším príbehom ako v Ω. Ďalším váženým bonusom je, že Eberhardt pracuje s aspektom prázdneho mesta prakticky celú stopáž, kde v prípade Sagalovho počinu som mal dojem, že na túto strunu hrá tak prvých 20-30 minút. Druhý replay je za mnou a na obzore vidím kľudne aj ďalšie dva, lebo vždy, keď vidím Catherine Mary Stewart v tých saténových večerných šatách, príp. ju jediacu pelendreky v tom "oranžovom smogu" Mesta anjelov, mám chuť si to dať zase. A hoci chcem dať štyri hviezdy, bolo by nutné veľa prehliadať. --- "The whole area is an absolute monument to consumerism." --- (3.10.2020) (10.4.2021) ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Stařecké lamentace nad tím, že kultura se jen točí v kruhu a všechno už tu jednou bylo, člověk většinou má jen za senilní mrmlání a ulpívání na dávno přežité minulosti. Jenže ono na tom asi přece jen něco bude. V dnešní době pějí filmoví publicisté ódy na filmy a tvůrce, kteří s nadhledem či jen nostalgií přistupují k dědictví 80's popkultury a z jejích elementů utvářejí důmyslné pastyše. Příznačně pro svět žijící jen pro aktuální okamžik sice tato díla hojně dostávají vysoké hodnocení, neboť pozitivně komunikují s publicisty, kteří vycházejí z řad filmových fandů odkojených na příslušné reflektované kultuře, ale nikdo se nepozastavuje na tím, zda dokáží přežít dobu svého hypu. Jako odpověď na tuto otázku může posloužit svého času nadšeně přijímaný a pozitivně recenzovaný, ale dnes zapomenutý snímek "Night of the Comet". Svým konceptem jako by vypadl ze současnosti - také tu máme fikční svět reflektující popkulturní fikce, které tvůrci sdílejí se svým publikem, a také tu jsou reference zaobaleny do nadsazeného vyprávění kombinujícího různé žánrové tradice a zesměšňujícího jejich schémata. Jen s tím rozdílem, že "Night of the Comet" podobně se jako některé další osmdesátkové bijáky (např. "Night of the Creeps") obrací k padesátkovým béčkovým žánrům, které odkojily celou jednu generaci coby mnohokráte reprízovaná televizní vata během let šedesátých a sedmdesátých. Při tom si "Night of the Comet" co do sofistikovanosti aluzí v ničem nezadá se současnou tvorbou. Podobně jako Scottové Pilgrimové a všemožní další mladí muži za pultem i zdejší hrdinka pracuje v chrámu komerce a popkultury, konkrétně v jednosálovém kině promítajícím trashové filmy, a největší hodnotu v jejím životě představuje dosažení nejvyššího skóre na videoherním automatu umístěném v tamním předsálí. Katastrofu, která většinu lidstva proměnila v prach a ze zbylých lidí udělala světloplaché krvežíznivé bestie, přežila v onom svatostánku pokleslé kultury odkud následně vychází do světa, který už nemá podobu nehostinné a nulové vyhlídky skýtající reality, nýbrž žánrového univerza, kde je dovoleno vše a kde "girls just want to have fun". Vedle řady dílčích citací a odkazů se referenční rámec 50's brakové kultury absolutně zhmotňuje ve finále, kde se postavy samy stylizují do rodiny atomového věku i figur z mládežnických filmů konce dané dekády. Na první pohled může film dělat dojem genderově progresivního díla, když jako hlavní postavy ustanovuje sexuálně aktivní dívky, které umějí zacházet se zbraněmi, ale jejich rolemi ve vyprávění nicméně stvrzuje, že se jedná o produkt cílící ryze na mužské publikum. Sexismus filmu se ukazuje v obzvláště absurdním světle, při uplatnění pravidla ustanoveného Alison Bechdel. Ačkoli hlavními postavami zde jsou dvě sestry, které přežily apokalypsu a nyní si užívají svobodu po pádu tradiční společnosti, nikdy se spolu nebaví o ničem jiném než o mužích. Obě jsou v zásadě definované muži (otec je naučil zacházet se zbraněmi) a bez mužů jsou neúplné. Aby nedošlo k ohrožování statu quo, dokonce ani jedna z nich nikdy nezastřelí žádného muže, bez ohledu na to, jak moc je ohrožují. Výsadu moci nad životem a smrtí mají opět jen muži, konkrétně zdejší ranař, k němuž se upínají tužby hlavní hrdinky, ale i záporáci, kteří radši zabíjejí své pohůnky, než aby je nechali padnout do zajetí hrdinek. () (méně) (více)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Americký snímek „Zkázonosná kometa“ hraje hodně na to, že se jedná o komedii, což je na jednu stranu super, protože vyniknou ty osmdesátkové prvky, ale na stranu druhou je to celkem problém, protože si uvědomíte, že ono v tom vlastně nic víc než ty osmdesátkové prvky není. A to je velká škoda. Hodně to kopíruje styl Johna Carpentera, ale není to prostě tak dobré. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (10)

  • Dvaja policajti, ktorí sa objavovali v nočnej more Samanthy (Kelli Maroney), boli vlastne policajti, čo zastavovali premávku počas filmovania. (Real Tom Hardy)
  • Scény prázdneho Los Angeles sa filmovali počas rán pracovných dní. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama