Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Larry Pearce natočil černobílý syrový příběh dvou grázlíků, kteří zablokují dveře vagonu nočního newyorkského metra a terorizují jednotlivé cestující, mladší, starší, bílé, černé, páry i jednotlivce, muže i ženy. Ukazuje se zde odcizená společnost jednotlivců, fragmentovaná, neschopná, bojící se nebo neochotná spojit se proti násilí a jednotlivě snadno ovládnutelná. Každý doufá, že právě jemu se nestane nic a postupně se dostávají do situace, kdy jsou ochotni přijmout větší a větší míru ponížení. Incident má přesah a nadčasovost; ukazuje, že se zlem se dobrem bojovat nedá a že "civilizovaný" člověk má v mezní situaci nad primitivním agresorem jen velmi pofidérní výhody. (Peabody)

(více)

Recenze (56)

Flego 

všechny recenze uživatele

Dokonalá ukážka ľahostajnosti voči svojmu okoliu a v podstate aj k samému sebe. Po nevyhnutnom "predstavení" zúčastnených postáv sa film odohráva vo vozni vagóna a nervydrásajúcim sposobom poukazuje na ľudské slabiny. Snímok zaváňa televíznou produkciou, oceňujem však, že sa na nič nehrá, nesúdi a je len na divákovi, čo si z neho odnesie. 4+ ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Každý má svůj vlastní strach. Rozdělení strachem lidé nejsou schopní se bránit. Kdo toho dokáže využít a nemá morální zábrany, může si dělat, co chce. Jediný, kdo to násilí dokáže zastavit, je člověk, pro kterého bolest nebo smrt je menší zlo než nečinné přehlížení. Každý má svůj vlastní strach a každý má svoji vlastní hranici, za kterou ten strach přestane působit. Jen u některých tato hranice splývá s pasivní rezignaci na život nebo na ideály. ___ Jediný hrdina v nočním newyorkském metru se nápadně podobá šerifovi Willu Kaneovi, který se postavil do cesty zločincům V pravé poledne. ___ Incident je skvělá galerie lidských charakterů a pohnutek a čtyři hvězdičky dávám jen proto, že znám odhodlanější verzi Incidentu, ve které Pfc. Felix Teflinger (Beau Bridges) oželel svoji zlomenou ruku. Teflingerova otázka - Where were you buddy? – v určitých životních situacích patří nám všem. ()

Reklama

Han22 

všechny recenze uživatele

Perfektní a mrazivě reálný psychothriler. Do nočního metra přichází postupně obyčejní lidé - gay, černošský pár, opilec na odvykačce, frajerský mladík s holkou a několik manželských párů a také dva vojáci. V každém z těch párů je někdo s plnou hubu siláckých keců. A pak se objeví dvojice grázlíků, vybírají cestující jednoho po druhém a blbnou, řádí, baví se, rozebírají je blbýma kecama, zkrátka taková ta klasická šikana "vždyť ti nic nedělám". A ostatní sedí, mlčí, přihlíží, občas se někdo nesměle ozve, jen aby toho trpce litoval. Je to psycho, je to reálné, každý kdo někdy jezdil z hospod rozjezdem zažil situaci, kdy někdo otravuje a všichni ostatní sedí a jsou rádi že se jich to netýká. K tomu začínající Sheen jako jeden z grázlů a Beau Bridges jako nečekaný hrdina. Jedinou chybou je přepálený skoro 50minutový rozjezd na seznámení s postavami, jinak parádní, téměř moderní podívaná. ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Ti z nás, kteří pravidelně jezdí hromadnou dopravou, dávno vědí, že v eM-Há-Déčku nebývá o legraci nouze. Zvlášť jízdy nočními linkami bývají zpravidla příslibem veselého povyražení všeho druhu. Pominu-li zážitky zcela bezvýznamné jako výbuch transformátoru a následný požár kabiny, rvačka vagabundů (ve který jsem jich taky pár slíznul - a bolelo to, jéje), skutečnost, že na vás někdo zničehonic vystartuje a chce vám dát pěstí, nebo že se bezděky stanete svědky veřejné soulože v nočním vlaku pařížského metra, pak mi na mysl vyvstávají i zážitky poněkud extrémnějšího rázu. A ano, souhlasím s Larry Peercem, že lidi jsou zatracený hovada. Pokud se "někomu druhému" začne dít něco nebezpečného, sedí a tupě zírají, jakoby se celkem nic nedělo. Někdo kouká z okna, někdo jen čumí do prázdna, zatímco na dosah ruky jde skutečně o život. Kdybychom bývali nezakročili, nechali by cestující neznámého pána v klidu umřít. Na výzvy "pomožte nám prosím někdo" nepřišla jakákoli reakce. Věru, i tohle jsem v MHD zažil a od té doby mám z tupé masy tak trochu strach. Snímek Incident je proto hodně zajímavou sondou, která je podle mých zkušeností naprosto pravdivá. Předkládá příběh, který postrádá hrdinu a tak se hrdinou vlastně stává sám utlačovatel. Hm... V závěru se pak zabývá otázkou, jestli je hrdinský čin nezbytný, a zda má cenu riskovat vlastní život pro bandu tupých ovcí. Lidí, kteří se nechají terorizovat, lidí, kterým je ukradené terorizování ostatních... Takže ruce nahoru, kdo chce zapíchnout pro bandu srabáckejch sobeckejch asociálů... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dnes už síce tento film žiadne šokové terapie nevyvolá, na druhú stranu ale v sebe obsahuje nadčasové hodnotenie spoločnosti, kde sú jednotlivci zástupcami celých skupín. Nefunkčné partnerstvá, nedostatok peňazí, všeobecná skepsa, ľahostajnosť voči osudom tých, ktorí nám nie sú blízki a tak podobne. Ústrední antagonisti ale pôsobia trochu smiešne, čo zároveň patrí k dobovým výrazovým štandartom. To platí aj o cestujúcich, žena si stále číta knihu, pritom atmosféra hustne a scény sa venujú viac menej vždy, aspoň pred finále, iba konfrontácii oboch gangstríčkov s jednou dvojicou.  Ono by to možno chcelo nejakú modernizáciu, ako by podobná situácia prebiehala v digitálnej ére, možno práve pri vzájomnom porovnávaní by som spätne viac ocenil aj Incident ročník 1967. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení v New Yorku v metru ani pořizování jeho záběrů nebylo štábu oficiálně povoleno, a tak kameraman Gerald Hirschefeld a jeho asistent vzali skrytou kameru a natáčeli tajně. Ostatní záběry ve vlaku byly natočeny ve studiu. (reich)
  • Natáčení probíhalo v New Yorku. (reich)
  • Martin Sheen v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)

Reklama

Reklama