Režie:
Jean HermanKamera:
Jean-Jacques TarbèsHudba:
François de RoubaixHrají:
Alain Delon, Charles Bronson, Olga Georges-Picot, Brigitte Fossey, Ellen Bahl, Bernard Fresson, Guy Delorme, Sylvain Lévignac, André Dumas, Gilbert Servien (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Alain Delon a Charles Bronson, cizinecká legie z nich udělala skálu, co neustoupí a nezradí... Sloužili oba ve francouzské cizinecké legii v Alžíru a jen náhodně se potkávají při návratu domů. Dino Barran je lékař a s válkou už nechce nic mít. Franz Propp, Američan, je naopak žoldák a láká Dina do Konga, ten ho však nekompromisně odmítá. V Marseille osloví Dina krásná dívka a ptá se, zda se nepotkal s jejím přítelem, o kterém nemá zprávy. Nakonec nabídne Dinovi práci v jedné velké firmě, kde je zaměstnána jako fotografka. Dino má udělat prohlídku všech zaměstnanců ve zkráceném termínu. Dino přijímá a Isabella ho žádá o službu. Chce, aby do sejfu firmy vložil cenné papíry, které ukradla. Bojí se nepříjemností, a navíc by jistě přišla o práci. Znovu se nečekaně objeví Franz, který poznal, že Dino něco chystá. Bývalí vojáci stojí proti sobě a netuší, že se chytili do pasti. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (77)
Bylo fajn, vidět spolu pohromadě takové herecké osobnosti, kterými Alain Delon a Charles Bronson bezesporu jsou. Bohužel, snímek má očekávání tak úplně nenaplnil. Čekal jsem trošku lepší děj a hlavně závěr, který byl takový neslaný nemastný. Postřílení žen/zlodějek samopalem, jsem ale opravdu nečekal. Delon i Bronson byli dobří a ve filmu zazní docela zajímavý hudební motiv, připomínající Morriconeho. ()
Kriminální zápletka líznutá trochou mužské i ženské psychologie a soudržnosti stojí na pevných, takřka nerozborných základech, neboť ji rukou společnou a nerozdílnou (byť naoko trochu ležérně) podpírají dvě neobyčejně charismatická herecká esa, takže její atmosféra je VELICE osobní - a nelze v ní najít žádnou trhlinu, která by stála za řeč. ()
Vůbec to nebyla špatná kriminálka, jak jsem se dle hodnocení i mírně zmatených pocitů během první třetiny obával a přestože jsem si od (pro mě) neznámého režiséra nic nesliboval. Děj, spočátku si kráčející klasickou cestou thrilleru o loupeži, měl rozhodně čím překvapovat, aniž by došlo na přehnaný počet zvratů a od počátku vloupání šlo o skvělou napínavou jízdu. Dlouhá část, kdy se hlavní hrdinové musí vypořádat s náhlou situací v nemilosrdně uzavřené místnosti (mám tyhlety zápletky rád, zvláště ve starších filmech, než se podobné motivy staly doménou často béčkových horrorů) mě přikovala ještě víc a jejím ukončením přichází teprve nová rána! :o) Když už totožnost klíčového pachatele byla tak nepravděpodobná, o to víc zpětně oceňuji často přítomný nadhled v nejednom z dialogů či akci mezi ústředními protagonisty. Snad jen narozdíl od většiny nepokládám spojení Delona s Bronsonem do hlavní dvojice jako nejpovedenější... zatímco Bronsonovi role dalšího z tvrdě nezlomných chlápků, s charismatem v uhrančivém pohledu, vyloženě sluší (a narozdíl od Valachiho svědectví mě tady k mému překvapení i dost bavil), u Delona mám pocit, že je daleko více doma v postavách, v nichž může plně rozvinout své charakterní herectví, tady mě pouhou přítomností s rádoby stylově chladným výrazem příliš neoslovil. Svého favorita v zdejším obsazení jsem se dočkal až v poslední třetině, nicméně Bernard Fresson mě zde zaujal nejvíc jak svým výkonem, tak samotnou postavou komisaře ztvárněného v hned několika různých polohách od drsné ruky či otrávené arogantnosti vůči podřízeným kolegům, přes hravá zaužívaná gesta až po projevení lidské taktiky ve jménu přátelské komunikace směrem k podezřelému v hraniční situaci. Pěkné jsou na filmu i některé umělecké záběry využívající odrazy či zrcadla, či téměř ikonický prvek tohoto snímku v podobě originální hry s mincemi a pohárem s vodou. Moje 4 hvězdičky jsou možná slabší, ale ve finále celkově pozitivní zážitek si je spolu s výčtem kladů u mě obhájil. [75%] ()
Zvláštní film, Alain Delon v robotickém módu, až jsem si v jednu chvíli říkala, jestli není ochrnutý.. Charles Bronson sice o fous pružnější a výraznější, ale ani on mě nedokázal plně upoutat.. Zastoupení něžného pohlaví má krásu i půvab, bohužel jen do okamžiku než otevře pusu.. Zjevně nejsem cílovka, s politováním.. ()
Zvláštní kriminálka o jedné zvláštní loupeži a jednom zvláštním chlapském přátelství. A o napínavém noření mincí do po okraj plných skleniček a kelímků. Pochválil bych hlavně zajímavý scénář - režijně mi to nijak výrazné nepřišlo a Delon s Bronsonem si jedou své obvyklé, velmi omezené herecké rejstříky. Plus nám společně ukážou své zpocené hrudníky - v trezoru, kde se překvapivě odehrává podstatná část snímku. To tempo je ale přece jen trochu moc pozvolné a film dlouhý (viděl jsem dvouhodinovou verzi na Netflixu). 70% ()
Galerie (29)
Zajímavosti (7)
- Alain Delon vyslovil žádost, aby jeho kolegu hrál americký herec, který má zkušenosti s boxováním. (theSaint)
- Návrat režiséra a producenta do Paříže byl studenou sprchou, jelikož se na ně Delon obořil: „Přečtěte si znovu naši smlouvu, pánové. Musím hrát s hvězdou mé úrovně, což rozhodně není případ tohoto herce.“ Svolil až po projekci několika Bronsonových filmů. (theSaint)
- Francouzští producenti nabídli Charlesovi Bronsonovi 100 000 amerických dolarů, což byl dvojnásobek jeho obvyklého platu. (Komiks)
Reklama