Režie:
Sergio SollimaKamera:
Aldo TontiHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Charles Bronson, Jill Ireland, Michel Constantin, Telly Savalas, Umberto Orsini, Rai Sanders, Benjamin Lev, George Savalas, Goffredo Unger, Rémy JulienneVOD (1)
Obsahy(1)
Jeff Heston (Charles Bronson), profesionálny zabijak, je prenasledovaný svojimi bývalými zamestnávateľmi, ktorí sa ho chcú zbaviť. Po napínavej autonaháňačke ho zrania, ale on skoncuje s prenasledovateľmi. Zistí, že sú o ňom kompromitujúce fotografie, ktorých negatív vlastní jeho bývalý hlavný objednávateľ (Telly Savalas). Jeff zistí, že mu v spolupráci s jeho priateľkou nastavili pascu, ktorú odhalí a pripravuje krvavú pomstu ... (Cicis)
(více)Videa (1)
Recenze (29)
Mesto je brutálne. Ty si to dobre vedela, baby. Keď si bola so mnou, tú krv, strach a násilie si videla. Predtým, než som šiel do lochu. Odvtedy ma každý len zrádza. Alebo podráža nohy. Komu veriť? Karlos80 správne uvádza, že hoci v kulisách mesta a neworleanských močarísk, pripomína to skôr špagety western. Dlhé pasáže bez slov, pohľady do očí, uzavretý okruh postáv. Zo štyroch hlavných nik nie je vyslovene sympatický - nájomný zabijak, zlatokopka, vychcaný právnik a šéf gangu. Koniec je pamparádny. Poznámka, mierne spoileroidná: v zmysle skutočného konca mám takýto typ filmu rád. Pretože, ak sa napr. ktosi po hocijakej projekcii opýta: skončil ten príbeh dobre? Tak, áno, v istom okamihu mohol skončiť fasa, no život ide ďalej až ...až do konca. Nuž a podaktoré filmy rešpektujú práve tento koniec. ()
Sergio Sollima ako reziser natocil 2 svoje najlepsie filmy : El Halcon y la Pressa a Citta Vioelnta. Fakt perfektny film, nemam slov, Dzefa Hestna prenassleduju byvali zamestnabvatelia, lebo proste ...... prilis vela vedel, a to je neziaduce ? Nevermind, kazdopadne rezisersky takmer genialne, vidno ze sa reziser pohral s kazdou scenou, tempo je msakarozne dobre, nuda nehrozila ani v strede. Zacina to Brojler perfektnou nahanackou Koniec Brojlera. Dobre som napisal, Brojler ci Bojler ? To je jedno, nieco tym smerom. Plus su tu take veci ako genialna kamera, perfektne dialogy, okrem Bronsona ako hlavneho hrdinu som videl aj Jill Ireland a Michel Constantina. Takze Bronson film netaha sam, vyrazne mu pomahaju dalsi herci. Savalasa som nikdy nemusel, popravde ho dodnes nemam rad. O5 skoda, ze kvalitni komentatori na databaze - tron, Pomo, Radek99, Pan hnedy, povedzme i Snorlax a mchnk prakticky nekomentuju Polizzioteschi filmy - zase tu vsak vidim komentar Karla Chrochta, ale to je miestny dement a konspiracny teoretik. A som rad, ze sa v hodnoteni filmu zas a znova s Karlom Chrochtom rozchadzam : 98 % Axte funda polizzioteschi filmov, toto je povinna jazda. ()
Od iných snímiek, spadajúcich do subžánru poliziottesco sa Città violenta tematicky dosť líši. Hlavným hrdinom tu nie je policajt, dej sa neodohráva v Taliansku a nie je reakciou na vlnu kriminality a násilností, ktoré v 60. a 70. rokoch otriasli talianskymi mestami či kritikou tamojšej skorumpovanej spoločnosti. Città violenta diváka nezaťažuje politizovaním a moralizovaním, ako tomu u italo-crime neraz bývalo zvykom a prináša akčne ladený príbeh elitného nájomného vraha, ktorý na svoju smolu príliš podľahol ženskému šarmu v podaní jedinečného a tradične strohého (tie milostné scény mu teda moc nešli) Charlesa Bronsona. ()
Thriller, ktorý sa sprvu javil ako klasické talianske poliziotteschi, ale americké reálie ho pribrzdili. Príbeh nájomného vraha a peknej zlatokopky trpí siahodlhými scénami v duchu atmosféry. Opak je pravdou, atmosféru to ničilo a nebyť pár dobrých scén, zničilo by to celý film. Očakával som silnejší film a nielen verbálnu hru o moc. ()
Chladný a tichý sniper Charles Bronson, prohnaný darebák Telly Savalas, svůdná zlatokopka Jill Ireland a opět vynikající pulsující Morriconeho hudební skóre, už jen za ty jména stačí? Není to typický rychlý akční eurocrimi (poliziotteschi), některé scény jsou dost sáhodlouhé, je tam i dost mluvení. Místy mi film připadal i jako takový městský zločinecký špageťák (rysy snímané zblízka známé od Leona). Nicméně hlavní roli si zde zahrál Charles Bronson (Jeff), jako pomstychtiví profesionální zabiják, který toho opět moc nenamluví a to je více než dobrá záruka kvalitní podívané. Film se točil v krásných lokalitách (St. Martin, Virgin ostrovy a New Orleans) obsahoval standardní, leč trochu předvídatelný příběh, včetně spiknutí, co mě však vzalo, tak to byly všecky ty naprosto famózní nezávislé po sobě jdoucí sekvence (úvodní scéna na jachtě, vzrušující a velmi vynalézavá automobilová pronásledovací sekvence al á "BULLIT", snad 10 minut bez jediného dialogu, vězení-pavouk a ledový Jeffův klid, dokonalý smrtící Jeffův plán na automobilových závodech a samozřejmě vrcholem je samotné finále), kde jsem zhruba tak tušil jak to asi bude probíhat. Tady v tomto film bez vítěze a bez kladného hrdiny se Sergio Sollima, především westernový specialista, ze žánrovek později ("REVOLVER" 73') celkem vytáhl, film bych zařadil do kvalitních (nikoliv ale nejlepších a nejpamátnějších) žánrovek. Je opět škoda že ho naše televize, neprávem opomíjejí, na úkor totoho filmů jsou v tv často zcela průměrné a podprůměrné Bronsonovky. Komentář zde jako třetí v pořadí... ()
Galerie (13)
Zajímavosti (12)
- Ve filmu si spolu zahráli bratři Telly Savalas a George Savalas, který hraje ve filmu mechanika, který spolupracuje s Weberem (Telly Savalas). (AlDelon)
- Do role Jeffa Hestona tvůrci původně zvažovali obsazení Jona Voighta. (Monco)
- Identita herce hrajícího Coogana je zjevnou záhadou. Není uveden ve filmových titulcích, ani v žádných sekundárních zdrojích a režisér Sergio Sollima v rozhovoru uvedl, že si nepamatuje, jak se jmenoval. (sator)
Reklama