Reklama

Reklama

Godzilla vs. Mothra vs. Mechagodzilla: Tokio SOS

  • Japonsko ゴジラ×モスラ×メカゴジラ 東京SOS (více)

Obsahy(1)

Po poslední bitvě zůstala Mekagojira (Kiryu) mimo provoz. Gojira skončila sice na dně moře, ale zlikvidovat se ji nepovedlo. Vědec Yoshito Chujo dostane za úkol Kiryu co nejrychleji opravit, ale její nejděsivější zbraň „Absolute Zero“ je nenávratně zničena. Aby toho nebylo málo, dostane japonská vláda varování od Shobijin, aby neprodleně vrátili kosti původní Gojiry do moře, jinak božská Mosura vyhlásí lidstvu válku. Na oplátku nabízí Japonsku svou ochranu před dalšími útoky obávaného monstra. To však rozhodně nehodlá čekat, než se obě strany dohodnou, a opět se vynoří z hlubin Tichého oceánu a začne demolovat Tokio. Mosura se proto vydává do boje, zatímco se na ostrově Infant narodí její potomstvo. Jenomže tentokrát je Gojira nad její síly, a tak vládě nezbývá nic jiného než poslat do boje poškozenou Kiryu. (SOLOM.)

(více)

Recenze (18)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Říká se „Do třetice všeho dobrého a zlého“, ale já měl obavy, že to Tezuka nezvládne ani tentokrát. Naštěstí mě docela mile překvapil a já si tento sedmadvacátý díl konečně užil. Děj navazuje na předchozí díl, ale velké pozitivum jsem viděl především v tom, že se tu prostřídalo herecké obsazení. Yumiko Shaku se tu objevila jen na malou chvíli, aby ovládaní opravené Kiryu přenechala dvojici postav (Azusa,Akiba), kteří mi byli mnohem více sympatičtí. Navíc je tu mnohem více prostoru věnováno mému nejoblíbenějšímu „monstru“ Mosuře. Asi nejvíce mě režisér potěšil vzpomínkovým flashbackem z filmu Mosura (1961), ve kterém jsme měli možnost vidět postavu doktora Shin'ichi Chuja poprvé. Na rozdíl od zmiňovaného filmu tu však Mosura hrála spíše „druhé housle“. Její souboj s Gojirou byl víceméně povedený, tady bylo cílem tvůrců spíše zahrát divákům na city. Osud božského tvora mi nebyl vůbec po chuti, ale bylo potřeba na svět přivést nový život. On celkově mi přišel tento díl docela ponurý, zvláště co se dramatičnosti týče. Konečně se scénáristé oprostili od těch nesmyslných hovadin, které zdobily poslední díly a divákům nabídli docela velkou akční pasáž nabitou pořádným soubojem. Tentokrát nebudu ani moc hanit triky a použité efekty, protože já byl vážně spokojený s nabídnutou show. 60% ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Pokračovanie Godzilly priamo nadväzujúce na predošlý diel, ktoré bolo akýmsi predkrmom pred samotným "veľkým japonským finále". V podstate sme sa dočkali podobného scenára ako v celej novodobej sérii. Čo v tejto sérii kvitujem je to, že sa vrátila k počiatkom a Godzillu vykresľuje ako zlo, ktoré vzišlo ako dôsledok ľudského konania. Na druhej strane mi tu chýba trošku tej infantilnosti a taktiež Japonci asi nepochopili, že keď chcú vytvoriť veľkofilm, tak do neho musia aj investovať. Lebo na tých vizuálnych efektoch (aj keď časom značne pokročili) je vidieť béčkový rozpočet. 60 % ()

Reklama

Destoroyah 

všechny recenze uživatele

28 / GODZILLA, MOTHRA, MECHAGODZILLA: TOKYO S.O.S. (2003) MILLENIUM SERIES 1999-2004. Tento diel bol pre mňa mierne nostalgický ale aj cez to bol celkom nudný. Viem že sa jedná o nepodstatný diel ale aj tak, každý film má mať svoje čaro, ale bohužiaľ, toto ku tejto sérii patrí. Špeciálne efekty podarené aj keď niekedy na určitý rok nie sú veľmi dobré. Dizajn monštier sa mi tentokrát nepáčil ale Godzilla vyzerá celkom cool. Postavy nie sú ničím zaujímavé ale je pekné že tvorcovia myslia aj na staršie postavy ako je tu ten dedko ktorý hral v pôvodnej Godzilla vs. Mothra. Súboj dlhý ale celkom podarený ale inak celkový výsledok celého filmu je za mňa nudný a nezaujímaví. Ale nápad že Mechagodzilla stratí kontrolu a utopí Godzillu bol originálny a super. HODNOTENIE: 5,5/10 ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Snímek „Gojira tai Mosura tai Mekagojira: Tôkyô S.O.S.“ už je prostě nová generace kaiju a musím si zvyknout, že to znamená i to, že jsou filmy na první pohled relativně levné a nejsou až tak velkolepé. Trochu návrat ke kořenům, trochu možná z nouze ctnost. Ale mě to na těchto snímcích baví a jejich jednoduchost si užíván, protože na soubojích si pořád dávají tvůrci celkem záležet. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Po trochu nezvládnuté fackované mezi G a MG(2002) je tohle SOS docela překvapení. Těžkopádnost a hloupý pathos předchozího filmu je pryč a najednou to všechno působí strašně uvolněně a nenuceně-najednou to vypadá, že zase někdo točí film z nadšení, pro zábavu a že ví co dělá. Nešikovně pilotovaná Mechagodzilla je tentokrát trošku upozaděná ve prospěch kultovní Mothry a to je jen dobře-Divák-Gfanda se dočká všeho co už dávno zná. SOS velmi vkusně odkazuje(a někdy dokonce i přímo cituje )na některé legendární scény starých filmů(ach ano-dojde i na nezapomenutelný kousanec do ocasu :D :D ) a buduje si tak pevný základ, který s přehledem unese nejednu scénáristickou potrhlost. Samotný závěrečný fight všech tří velikánů zabírá více než polovinu filmu a pro fandy tohodle žánru je to prostě silně labužnický zážitek. ()

Zajímavosti (8)

  • Dvě larvy Mothry, které se v průběhu filmu vylíhnou z kokonu, aby pomohly své matce v boji s Godzillou, jsou vizuálně odlišné. Toto není náhoda, mělo tím být naznačeno, že jedna z larev je samec a druhá je samice. (Israha)
  • Ve filmu si malou roli v podobě mrtvoly, vyplavené na pláži, střihne jedno velmi málo známé monstrum – Kamoebas, kterého měli diváci možnost poprvé vidět ve filmu Space Amoeba (1970). Jeho roli měl původně zastávat obří mořský plaz Mosasaurus, ale tvůrcům přišlo zbytečné vytvářet nové monstrum jen proto, aby mohli na několik vteřin ukázat jeho mršinu. Dalším kandidátem pro tuto roli bylo známé monstrum Anguirus, ale ani ten nakonec použit nebyl – jedná se o monstrum velmi populární a jeho využití tímto způsobem by podle tvůrců mohlo rozzlobit fanoušky. Nakonec tedy došla řada na zmíněného Kamoebase. (Israha)
  • Film je přímým pokračováním Godzilla Against Mechagodzilla (2002). Tyto dva snímky jsou jediné v sérii „Millenium“ (1999–2004), které mají dějové propojení a nejsou zcela samostatnými filmy. (Israha)

Reklama

Reklama