Reklama

Reklama

Hop dva tři Miloslava Šimka a Jiřího Grossmanna ...

(divadelní záznam)

Obsahy(1)

DVD se záznamem kultovních scének vynikajících komiků, Miloslava Šimka a Jiřího Grossmanna z let jejich největší slávy, z let 1969 –70. Snímky, převzaté z České televize a obrazově vyčištěné, zaznamenávají chronologicky pořady nazvané Návštěvní dny a Hop dva tři. Oba komici jsou zde hlavními hvězdami kabaretního seskupení scének, výstupů, písniček a tanečních čísel. V uvedeném výběru uvidíme a uslyšíme kromě zmíněných protagonistů také další členy souboru, Naďu Urbánkovou, Milušku Voborníkovou, Jitku Molavcovou, Zuzanu Buriánovou, Pavla Bobka, Jiřího Helekala, Milana Drobného, Palečka a Janíka, Jiřího Laufera. Hlavní slovo ovšem patří miláčkům publika, autorům a interpretům povídek, dialogů a textů dnes již legendárních, Šimkovi a Grossmannovi. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (33)

otík 

všechny recenze uživatele

Podle ČT má tento cyklus tři díly. První díl nevím, jestli byl vůbec vysílán, ale druhý díl má tento obsah - viz ČT: "Druhý díl cyklu uvedou pánové Grossmann a Šimek hrou se slovy i významy a parodií vědeckého žvatlání (Salvator a Dali byli odkojeni vlčicí a proto se dali na surrealismus, Pythagorova Běta, Packalův zákon…). Následuje dětské okénko s hrami pro děti i dospělé (hra na nenasytnou sběrnu, hra na tátu hub). Šimek čte Povídku proti kouření pro mládež (nazvanou JAK JSEM SE UČIL KOUŘIT) – o tom, jak se učni učili kouřit a jak se jim udělalo špatně. V rubrice PPP Š+G – čili Plný pytel problémů Šimka a Grossmanna se pánové zabývají obezitou a „nekvalitními“ zrcadly – „co já kolikrát po ránu v zrcadle vidím“. V poslední scénce se Grossmann potřebuje poradit o tom, jakou koupit pro slečnu (pohřební) kytku." Tento díl je plný výborných dialogových scének, písničky zpívají Molavcová, Bobek, Burianová, Voborníková a Grossmann. Kromě známé Grossmannovy písně "Jako kotě si příst" jsou všechny písničky velmi slabé, choreografie je doslova příšerná a dnes opravdu vtipná. V titulcích uvedený Helekal v tomto díle nevystupuje. Poslední (třetí) díl: Tradičně vynikající zábavné skeče Šimka a Grossmanna provázejí pro dnešní dobu přeci jen hodně zastaralé písničky s úsměvnou taneční choreografií (Robbová, Molavcová, Voborníková, Helekal, naopak slušná písnička zazní od Pavla Bobka a Nadi Urbánkové, jejíž svatební píseň je nesmrtelná). Začínáme snahou o skvělý začátek nazvaný Eňo něňo, které ovšem končí tím, že pan Balcar neudržel lidskou pyramidu. Dále se na jevišti vymyslí a sehraje skeč "Výpravčí kontra drobný ladič pijan", pak se v dětském okénku udělí několik herních rad dětem, které ukončí pan Balcar neskutečnou ukolébavkou. Poté Šimek přečte povídku "Jak jsem se učil plavat" a pak nastane čas na PPP Š+G - plný pytel problému Šimka a Grossmanna - tentokrát budou na pořadu dne drogy. Pan Grossmann už v posledním díle tohoto cyklu opravdu vypadal špatně a je třeba mu vyseknout poklonu, že i když věděl, že jeho konec je neodvratný, přesto tvořil takovou zábavu. (opět z ČT cituji: "Zábavný pořad Miloslava Šimka a Jiřího Grossmanna vznikl v roce 1971, ale svoji televizní premiéru měl až v roce 1996. Před ní zaslal Miloslav Šimek televizním divákům následující dopis: „Milí televizní diváci. Pořad Hop dva tři, který uvidíte, se ještě nikdy nevysílal a s panem režisérem Roháčem jsme si mysleli, že se také nikdy vysílat nebude. Byl totiž natočen jen 4 týdny před odchodem Jiřího Grossmanna z tohoto světa. Jirka tehdy na natáčení doslova utekl z nemocnice. V takových chvílích zapomínal i na svou nemoc. Byla to poslední práce člověka, který ze všeho nejvíc miloval bavit lidi.“) ()

easaque 

všechny recenze uživatele

3* Vystoupení Šimka a Grossmanna znám dlouhou dobu z audio nahrávek a tak jsem neváhal se podívat kromě Návštěvních dnů i na jejich poslední zaznamenaný pořad Hop dva tři. Určitě stálo za to je vidět, ale žádnou přidanou hodnotu mi to nepřineslo a víceméně se moc neliší od jejich dřívějších pořadů. Sice je delší a pestřejší než jmenované, ale přesto to byl slabší odvar původních divadelních vystoupení v Semaforu. Rozhodně mě víc bavili samotné scénky a povídky bez hudebních vložek, a proto tentokrát jen 3 hvězdy. [ PŘÍBĚH: X /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Reklama

Skuby47 

všechny recenze uživatele

V dobách jednoho černobílého televizního programu jsem brala divadelní záznamy Semaforských představení jako běžnou zábavu, a teprve dneska doceňuji jejich originalitu a výjimečnost. Ve srovnání se současnou pokleslou a vesměs trapnou televizní zábavou, září tyto archivní záznamy jako perly, i když jejich technická kvalita je nedokonalá a zub času si rovněž vybral svou daň. Na rozdíl od nuceného křečovitého smíchu dnešních bavičů doplněného potleskem najaté klaky, je přátelská atmosféra a milý úsměv na tvářích vystupujících herců a zpěváků dokladem, že se baví i oni sami, protože jsou všichni po celé představení přítomni ve stísněných prostorách jeviště. Vtipný inteligentní humor, příjemná hudba, přirozeně působící improvizace sehraného dua Šimek – Grossmann, tak to mě baví i dnes. ()

Kri-kri 

všechny recenze uživatele

Skvělé představení Šimka a Grossmanna, možná i o něco zábavnější, než většina Návštěvních dnů. Jak Šimek prohlásil: "Nesmí se to zastavit, to musí být fór na fór", tak tady to dodrželi na 100%. Nestárnoucí dialogy Vědecké extempore, Dětské okénko, PPP aneb Plný pytel problémů a především vynikající dialog Květinářka (věnec se stuhou "Spi sladce, Jituško.", to vážně nemá chybu!:) Poslouchám to už víc jak 20 let a stále se u toho řechtám. Nechybí ani tradiční povídky Jak jsem se učil plavat (aneb "čubou do Hamburku") a Jak jsem se učil kouřit "Když se probral, doznal, že v poledne jedl kachnu. Ta ostatně za chvíli byla i mezi námi.":-)) Velká škoda, že ze tří dílů ČT uvolnila pouze dva, z toho poslední natočený pouhý měsíc před Grossmannovým úmrtím, jenž i ve svém posledním pořadu perlil "Ještě se podívám na svoji holku. Pěkná je, ale pyramida to není.":) ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Když se na Hop dva tři... dívám, cítím se zvláštně. Samozřejmě se výborně bavím, jinak to s Miloslavem Šimkem a Jiřím Grossmannem ostatně ani nešlo, ovšem zároveň je mi velice smutno. Nemocný Jiří Grossmann vypadá žalostně a mně je tak, tak, tak líto, že vidím jeho poslední vystoupení... No a když do toho Pavel Bobek zazpívá Krajem já šel (se skvělým textem Vladimíra Poštulky), je o smíšené pocity dokonale postaráno. Nicméně Grossmann si především zaslouží veškeré uznání, že stále dovedl dělat legraci a bavit nejen diváky, ale i kolegy. Hlavně na Miloslavu Šimkovi je od začátku znát, jak trpělivě sleduje každé Grossmannovo slovo a zároveň s tím i jeho zdravotní stav, a když ho při Plném pytli problémů Grossmann zaskočí "sejmutím pytle", Šimek se na moment krásně spontánně rozesměje. To je úžasná chvilka. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (2)

  • V divadelním záznamu si v režii Jana Roháče zahrála i jeho manželka Zuzana Buriánová. (M.B)

Reklama

Reklama