Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Černá noc je film utkaný ze spojení černé a bílé, sněhu a noci, krve a mléka, ze spojení staré koloniální Evropy a temné Afriky. Noční můra, ve které se zčistajasna objeví kreslená postavička Tintina. Příběh roztříštěný na stovky fragmentů. Mazací hlava spojená s Hodinou vlků. Celovečerní debut belgického režiséra nás provede světem hlavní postavy Oskara, sledujeme jeho pátrání po něčem hluboko zasunutém v podvědomí. Vždyť Oskar má spoustu času na vlastní introspekci, pracuje v přírodovědeckém muzeu, kde se pečlivě věnuje katalogizaci hmyzu. Smolders plně využívá surrealistických „vyprávěcích postupů“ poprvé využitých Luisem Buňuelem ve filmu Andaluský pes (Un Chien Andalou, 1929) – koláže, citace, burleskní provokace. Černá noc je fascinována světem za hranicí jasného světla rozumu. (FebioFest 2006) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (13)

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Hranice mezi realitou a snem neexistuje, vlastně ani sama realita v pravém slova smyslu neexistuje. Atmosféra je zde snad ještě více "kafkovská", než v Kafkových dílech samotných - což platí i o naprosto dokonalém představiteli hlavní role. Hudební podklad skvěle dokresluje onu "divnou" náladu a rozhodně ani na chvíli nenudí (jediným momentem chvilkového uvolnění a alespoň částečného navrácení zpět do reality je přítomnost české písně "Dobrů noc, má milá", přednesené ženským sborem). Krásné obrazy a hlavně úžasná atmosféra - člověk to musí vidět na vlastní oči, aby pochopil, nechal se unést... mohl přemáhat/poddat se nutkání projít se ztemnělými uličkami Malé Strany, a posléze vnímat veškeré okolí jako něco podřadného, příliš normálního, povrchního, fádního.......... Silný zážitek. ()

janouch 

všechny recenze uživatele

Nač točit snímek z filmů, které tady už jednou byli a nesmazatelně se zapsali do podvědomí všech filmových fanatiků??? Snímek je plný odkazů na tyto filmy a místy budí pocit přeintelektualizovanosti. I přesto, že z větší části obsahuje nepůvodní "nádhernou" atmosféru a "úžasné" obrazy, stojí Černá noc za shlédnutí. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

"Dobrú noc dobre spi, ať ti to zahraje Gillespie." Nebo jeho dcera Jeanie Bryson, ta by se tu hodila asi nejvíc. A co? Samozřejmě "What A Little Moonlight Can Do". Postmortální verze Kafkovy "Proměny" (nebo něčeho jiného, ale rozhodně kavkovského). Hlavní město (Brusel nebo Praha, to je jedno), muzejní pracovník (stejně jako bankovní úředník nebo obchodní cestující - i když těch bylo ve filmech už hodně). Škoda, že Kafka začal nejslavnější úvodní větu světové literatury ("Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Träumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt.") hmyzem (broukem), mohli jsme prožít dokonalou proměnu. Ta se nám nabízí až tady. Ale koho v čeho? Sama v sebe, v nic jiného se člověk proměnit nemůže. Snad jen ve filmu (a v literatuře). ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení. Opravdové umění s řadou možných vysvětlení a nabízející divákovi možnost pořádně zapřemýšlet o smyslu filmu. Perfektní obraz a kamera, skvělá atmosféra, na začátku dokonalá hudba (která bohužel už poté mám pocit nezazněla), v průběhu a na konci se rovněž objeví u nás známá lidová píseň Dobrů noc má milá. Také se usmějete u pár úletů. Stále vás ale napadá myšlenka, zda vůbec autor smysl filmu zná a jestli si z vás nedělá jenom srandu, ale tak to u surrealismu netřeba....myslím, že kdybych film viděl dnes, bude se mi líbit rozhodně mnohem víc, asi mě zastihl ještě "nepřipraveného". ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Hezký surreal art, ale popravdě mě to moc nebavilo. Tak něják mě u toho několikkrát napadlo jaký poklad je ten Švankmajer, když stejně (a né-li více) hodnotný art dokáže podat s lehkostí a zábavně a já jako divák nemám pocit, že tam slon nebo zebra pochodujou ani né tak pro tu afriku jako spíše, že je to tak surrealisticky správně cool. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama