Reklama

Reklama

Ztroskotaný alkoholik se zaplete s tajemnou ženou, kterou potkal ve vlaku, a zoufale se ji snaží přesvědčit, že on je ten pravý. (Netflix)

Recenze (19)

kebom 

všechny recenze uživatele

Samozrejme o komédiu vôbec nejde (ako žáner to svietilo vyššie pri titule filmu), ak nepočítam zopár úsmevných scén, ktoré v celkovom kontexte nemôžu tvoriť základ komédie. Film má zvláštny náboj, kedy divák poriadne nevie o čo ide, ale nakoniec pochopí až príliš dobre - výsledok je veľmi silný. Vnútorný rozkol a citové ublíženie je predsa len slabšie ako láska. Jeden z najlepších hereckých výkonov Alaina Delona. Nathalie Baye vôbec nezaostáva. Za zmienku stojí miniúloha suseda, ktorú stvárnil Jean Reno, alebo člena partie s neodmysliteľným "účesom" Bernarda Farcyho, známeho ako policajného šéfa zo série komédií Taxi. Za zmienku stojí určite hudba, kde dominuje zvláštna melodičnosť hudby Bohuslava Martinu, hudbu (samozrejme okrem pop skladieb) nahral Český symfonický orchester a vydal Supraphon/Ariola. Jediná, dá sa povedať zbabraná scéna, je približne okolo 1:33 minúty filmu, kedy v odraze skrine vidieť zreteľne kotúče magnetofónu (asi nahrávali zvukovú stopu). ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Nějak nevím, co z toho mám mít. Snaží se to být vážně, ale zároveň je v tom dost absurdních scén a stylizované je to podobně jako Město žen od Felliniho, takže (jestli jsem to dobře pochopil) se skoro všechny ty výjevy odehrávají v hlavě hlavní postavy, přičemž celá ta změť je mix toho, co si ožralý představuje a toho, co se mu kdy v životě stalo. A reálná tam byla leda tak ta cesta vlakem a ten konec, kdy se v tom vlaku probere a... no, nebudu spoilerovat. V tom se to ale liší od Města žen, tam se hlavní protagonista jenom probral, zatímco u Bliera to ještě chvíli pokračuje. A ačkoli Delon svoji roli hraje skvěle, do jisté míry je to dobře vymyšlené a má to nejednu zajímavou scénu, stejně jsem měl pocit, že to trvá zbytečně dlouho a popravdě mě to za celou dobu ani nedokázalo moc vtáhnout do děje. Chvilkama jo, ale celkově bohužel ne. No a ten určitý pocit rozháranosti a Blierova neujasnění, co vlastně chtěl točit, mi v tom taktéž vadí, jak už jsem naznačil na začátku. Proto taky tu čtvrtou hvězdičku dávat nebudu, když to na ní prostě nevidím... Ale špatné to určitě nebylo. Silné 3* ()

Reklama

Heavyman 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se na drsný realistický drama o nešťastný lásce, kde můj oblíbenec hraje vožralu. Místo toho jsem viděl frašku, která nebyla ani vtipná natož drsná, kde se přimotá spousta postav, které mají velký prostor a přitom sledují prapodivné chování hlavní dvojice, která nemá ponětí co vlastně chce. Určitá kvalita zde je, ale čekal jsem prostě trochu větší vážnost a smysl. ()

MaxipesFik 

všechny recenze uživatele

Notre histoire v mém hodnocení nepřekonal Buffet froid (který, po obrazové stránce nedostižný, je možná i čistší inkarnací Blierovského absurdního stylu), ale i tak je to moc hezké a zajímavé. Naprostým překvapením pro mne bylo zakomponování Bohouška (dokonce nahrávka s Karlem Šejnou blahé paměti!). ()

Markussis 

všechny recenze uživatele

Nevím, možná to není naprosto dokonalý film. Avšak Delon zde svou přirozenou přecitlivělost předvádí naprosto dokonale. Alkoholik a majitel garáží jede sám ve vlaku a již první pohled z okna naznačí, že je to tam. Caesar byl naprosto zasloužený. Co se týče zbytku filmu, tak miluji rvačku v sousedském domě. Počin přinášející naději i bezmoc . Komické i tragické zároveň. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (2)

  • Bertrand Blier získal v roce 1985 cenu César 1985 za nejlepší scénář. (Terva)
  • Alain Delon získal za svoji roli v roce 1984 Césara. (Rosalinda)

Reklama

Reklama