Reklama

Reklama

Jak jsem se stal psem

  • Česko Chundelatý pes (více)
Trailer

Obsahy(1)

Dave Douglas je talentovaný právník, jeho kariéra je pro něj vždy na prvním místě. Na výchovu svých dětí nemá čas, což se jeho manželce Rebecce vůbec nezamlouvá. Mezi Davem a jeho dospívající dcerou Carly dochází poslední dobou ke konfliktům. Dívka totiž obhajuje činy svého učitele, který při boji za práva zvířat údajně podpálil výzkumnou laboratoř Grant&Strictland. Dave se ujme případu a jako právní zástupce této firmy se snaží přesvědčit porotu i veřejnost, že se učitel dopustil trestného činu, ohrozil lidské životy a měl by skončit za mřížemi. Navíc podle něj v laboratoři k žádnému týrání zvířat nedochází. Hluboce se mýlí, v jedné z laboratoří je totiž vězněn a zkoumán posvátný pes z Tibetu. Dave se nikdy netajil tím, že nemá rád psy, jenže právě pes mu jednoho dne od základu změní život... (TV Nova)

(více)

Zajímavosti (7)

  • Film byl za rok 2006 nominován na Zlatou malinu v kategorii Nejhorší rodinný film. (orkadimenza)
  • Původní námět filmu pochází z knihy maďarského spisovatele Felixe Saltena, který má na kontě také literární předlohu ke klasické disneyovce Bambi (r. David Hand, 1942). (imro)
  • Chlapec se v prvním z filmů měnil pomocí zaklínadla „in canis corpore transmuto“, což je jen latinsky napsané „měním se do těla psa“. (imro)
  • I když se snímek prezentuje jako remake stejnojmenné černobílé disneyovky z roku 1959 (r. Charles Barton), blíže má k jejímu sequelu The Shaggy D.A. (r. Robert Stevenson, 1976). Zatímco v prvním snímku je hlavním hrdinou chlapec, který se proměnil v psa, v pokračování je z něj už dospělý muž se stejným problémem. Kromě toho vzniklo několik dalších, převážně televizních snímků se stejným námětem. (imro)
  • Počet scénáristů není konečný, neboť během přípravy se na textu podílelo více než deset lidí. Mezi nimi byl také Tim Allen. (imro)
  • Pro herečku Jane Curtin je Chundelatý pes prvním hraným filmem od komerčního propadu Šišounů v New Yorku (r. Steve Barron, 1993). (imro)
  • Během prvního víkendu (10. – 12. 3. 2006) promítání v USA vydělal remake klasické rodinné komedie 16,3 mil. dolarů a celkově pak 58 mil. dolarů. (imro)

Reklama

Reklama