Reklama

Reklama

V pasti

Trailer

Čtrnáctiletá dívka Hayley Stark potkala na internetu okouzlujícího fotografa Jeffa Kohlvera a po následném setkání přijala pozvání navštívit jeho dům. Jeff však není jen tak obyčejný fotograf... Hayley je chytrá čtrnáctiletá holka. Ale i chytré holky dělají chyby. Přes internet se seznámí s Jeffem, módním fotografem lehce přes 30. Dají si sraz v kavárně a pak vyráží do Jeffova domu na předměstí Los Angeles. Ačkoliv je Jeff uhlazený profesionál, na jejich setkání je něco zneklidňujícího. Proč tak bystrá holka vstupuje dobrovolně do domu prakticky neznámého staršího muže? Co vedlo Jeffa, aby ji pozval? Náhodný pokec po síti, fotografování nebo skrytý záměr? Pouhé dvě postavy rozehrávají napínavou hru, která nenechá diváka v klidu až do samého závěru. Přes ožehavé téma není film prvoplánově provokativní ani přehnaně moralizující. Daleko lépe než krev a sex funguje napětí, zvyšovaném pozvolným odhalováním motivů obou postav. V pasti se pohybuje mezi psychologickým dramatem a thrillerem. Film spočívá na výborných výkonech dvojice herců v hlavních rolích: Patrick Wilson hraje Jeffa a mladá Ellen Page ztvárnila roli Hayley. Doslova vynikající je širokoúhlá kamera, která dokonale využívá možností rozlehlého moderního interiéru Jeffova domu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (681)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Jsou filmy, které mají koule. A pak jsou filmy, jejichž koule bohužel skončí v kuchyňském drtiči.... Tohle mohla a měla být 100% pecka, ale ve finále se scénárista rozhodl přitlačit na dramatickou až akční pilu a tím to celé poněkud zazdil. A ze sympaticky odhodlané, lékařským materiálem i příručkou zodpovědně vybavené dívenky Hayley zbytečně dělal Rambici, která hravě zvedne chlapa většího než ona ke stropu, aby mu mohla dát oprátku na krk. Atd atd... Škoda, místo pokusů o nevěrohodnou akčnost to mohlo zůstat spíš u té zajímavě rozehrané psycho-hry na kočku a myš a byla by to fakt bomba. Ale stalo se a koule filmu skončily kde? Přesně tam... Rada pro muže se zálibou v příliš mladém masíčku: pro jistotu si nepořizujte do domácnosti kuchyňský drtič čehokoli ! Kdyby si Jeff koupil něco nevinnějšího, například akvárium (ovšem ne s piraňami ), třeba by mu naděje na přišití zpět zůstala o pár chvil déle. I když odejít na autobus s ešusy ze závodní jídelny v ruce by ho Hayley asi stejně nenechala... Hayley prostě odvedla čistou práci, včetně toho, jak našla jeho mazanou skrýš trezoru a po chvíli snahy rozlouskla i kód zámku. Poté úspěšně použila lékařskou příručku, holka šikovná, přiložila ledík a nakonec taky s gustem použila již zmiňovaný drtič, nejprve ovšem s rozpustile sadistickou předehrou: „klid, jen ho zkouším...“ A průběžně si stihla s nebohým Jeffem i docela pokecat o životě. Takže nakonec dávám 75%, ten film přeci jen většinu času MĚL KOULE... ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Nejsilněji film zapůsobí, pokud o něm vůbec nic nevíte - ani sebemenší nástin děje (můj případ). Samozřejmě se jedná o holý konstrukt a těžko uvěřit, že by se něco podobného mohlo stát (nikdy neříkej nikdy). Je to takové "bu bu bu" všem potencionálním pedofilům. V pasti je sólo představení o dvou hercích, podpořené občas videoklipově roztěkanou kamerou. Říkal jsem si, že scénárista, který napsal veškerá slova pro 14-ti letou dívku, se zřejmě s žádnou nikdy nesetkal, protože takhle "chytré" děvče jsem snad nikdy v životě nepotkal (naštěstí), ale Ellen Page to vše tak bravurně zahrála, že jsem ji to všechno věřil. Vlastně ten film zachránila před trapností. Díky ní ten domeček z karet docela obstojně stojí. Žánrové dílko, které jsem si užil do poslední kapky potu. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Česká spisovatelka a cestovatelka Iva Pekárková ve své knize Šest miliard Amerik popisuje pokus, který podnikli před lety novináři, když se snažili dokázat, že americkou společnost zachválila lhostejnost k bližním. Na lavičku v parku posadili 7letou plačící holčičku a z úkrytu v křoví natáčeli na video, co se bude dít. Kolem holčičky procházely desítky lidí, ale místo, aby ji oslovily nebo udělaly poplach, pokračovaly v cestě a pokud možno ji co největším obloukem obešly. Po dlouhé době dítě oslovila cizinka. Pekárková dále vysvětluje, že s výjimkou těch nejhorších čtvrtí je prakticky nemožné potkat děti, jak si hrají jen tak v přírodě nebo na ulici. USA totiž už desítky let sužuje vlna hysterie ohledně úchyláků a pedofilů, kteří nemají nic jiného na práci než zneužívat, znásilňovat a mordovat nebohá děťátka. Děti už odmalička musejí žít v bezpečných bublinách tvořených domem se zahrádkou a autem, které je případně odveze do jiné bezpečné bubliny. Děti jsou přesvědčované o tom, že jakýkoliv cizí dospělý se jen třese, aby jim mohl ublížit, a pokud se k nim kdokoli přiblíží, mají volat o pomoc. Většina dospělých si tak vůbec nedovolí ani pomoci dítěti v nesnázích, aby případně nebyli obviněni z pokusu o jeho zprznění. Jakkoliv už řadu let klesá počet případů kriminality v dané oblasti, vlna hysterie se spíš stupňuje. Je nemyslitelné vstoupit na dětské hřiště bez vlastního dítěte, je nadmíru nebezpečné fotit na ulici nebo v parku v místech, kde by mohly chodit i děti, protože vás kdokoli může obvinit z pedofilie a takové obvinění se bere smrtelně vážně a velmi obtížně se toho cejchu člověk zbavuje. Vzácností nejsou ani případy lynče, kdy dojde k nějakému nedorozumění. Žijeme ve světě, který má hodně rozkolísané hodnoty, a ve filmech a seriálech leckdy fandíme úspěšným zločincům, klidně i sériovým vrahům. Odpor k těm, co ubližují dětem, je tak jednou z posledních oblastí, na které se dokážou lidé shodnout, a tak se toho chopili svatouškové, kteří se kdykoli ochotně postaví do řady, aby začali jako první kamenovat. Tahle kampaň se všemi negativy se mimochodem přelila už i do západní Evropy, kde je momentálně hodně módní hledat v životopisech známých osobností a především politiků cokoli, co by naznačovalo, že mají k pedofilům a k dalším sexuálním deviacím jakýkoli jiný než tvrdě odsuzující postoj. Film V pasti se veze přesně na vlně téhle hysterie. Ač vysloveně nemorální, to vůbec nejodpornější na něm je, že se tváří jako obránce těch slabých, zkrátka jako by byl morálně na výši. Je to přitom podivný konstrukt, kde 18letá holka, která na 18 taky vypadá, hraje 14leté děvče, které má myšlení dospělé ženy. Mám dceru, která je momentálně ve věku hrdinky, a to, co se mi pokouší věšet scénárista na nos, je s prominutím hovadina. Pedofil se chová a uvažuje taky jinak, než si Slade představuje a Wilson hraje... Navíc, a především, jen výrazná menšina pedofilů se dopouští zneužívání. Ostatní si vystačí se svými představami, které v řadě případů přetavují do umělecké formy. Pedofily s největší pravděpodobností byli např. náš Foglar nebo Lewis Carroll. Jediné, co zůstává pozitivní na filmu, je herecký výkon obou hlavních postav. Pro Ellen Page to byla vstupenka do světa kinematografie, kterou využila na 100 %. Bohužel film sám o sobě vzhledem k tomu, jak negativní pocity ve mě vyvolal, ode mě nedostane víc jak 25 %. () (méně) (více)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

OBSAHUJE SPOILERY. Ellen Page jakožto sadistická zrůda chrlící ze sebe kulometnou kadencí drsňácké řečičky. Taková Dextřička. Vlastně hůř, ten si to tak neužíval, ten tak nedával najevo, jak moc ho ta převaha těší. Pevně doufám a křehce věřím, že autoři si tenhle aspekt Hayleyiny povahy uvědomují, ba záměrně jej vytvořili. Jenže k čemu to je dobré, sledovat uchyláka v područí uchylačky? Mám si tu podívanou snad užívat jako si v minulosti davy (a někde možná i dnes) užívaly veřejných poprav (kvůli čemuž se nakonec ukáže, že Jeff je vinen)? Nebo vidět, že nemáme být jako oni, pedofilové? Má snad tvrdej bonbónek pedofily vystrašit (pokud ano, tak checht)? Film vlastně pedofilii, její oběti, pedofily ani pomstu - nic z toho a prakticky nic dalšího - doopravdy netematizuje. +++++ Hard Candy nelze IMHO brát vážně. Snad by bylo možno si film užít jako nápaditě zpracovaný střet dvou pošahanců. Jenže ejhle, Pastička je užvaněná, užvaněná skrze šklebící se držku Ellen Page, není se v ní pro co napnout, neboť utrpět v ní může, vlastně musí, bestie, jedna, druhá, nebo obě. Kamera se střihem nám v některých momentech (rvačky, prohledávání domu) svým třesem a krátkostí záběrů tvrdí, že teď je to dynamičtější než jindy - což ale s děním úplně neladí. Barevné filtry a efekty se řídí stavem vědomí té postavy, která je na tom hůře (většinou tedy pana fotografa) a tam stylová invence prakticky končí. Odporný a zároveň nudný film. Téměř odpad. +++++ P.S.: Doporučuji komentář gudaulina. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Film s poměrně přitažlivým popisem děje, který pro Vás možná vyzní tak, že by se mohlo jednat o strhující psychologický thriller s hlavním vodítkem nebezpečné hry, od které však ještě netušíte, kdo že to bude vlastně "V pasti." Snímek má velký potenciál, projevující se především v šíleném plánu a rozmluvách hlavní dívčí představitelky a charakterech postav. Ale mnou očekávaný prožitek, mrazivé scény či šokující konec se jaksi nedostavil. Scény jsou výborné, Elle je nehorázná proradná mrcha, Patrick Wilson mě herecky příliš nezaujal, přišel mi nevýrazný. Jeho postava je nešťastný člověk, v porovnání s Elle, jsou jeho "zájmy" naprosto neškodné, a konec je dost nečekaný. I přes to, mě však toto vše, nechávalo docela chladnou. Jestli to bylo formou obsahu, nebo mi přišlo, že se vše odehrávalo jako by z odstupu... Nevím. Chyběla mi autenticita, syrovost, nepocítila jsem větší napětí ani šok. Postava Elle je vylíčena jako velmi inteligentní, manipulativní a necitlivá dívka, jejíž důvody pro trýznění svého zajatce jsou brzy odhaleny. Zároveň mi však po seznámení se s její mužskou obětí přišly lehce přehnané. Patricka, coby fotografa, mi bylo od začátku docela líto a jeho "aktivity", aniž by zde byly jakkoliv více rozebírány, mi nepřišly nijak šokující či zvrhlé na to, aby si zasloužil takovou lekci. Takže pro mě jen průměr s viditelným talentem na mnohem lepší zpracování. "Tvé konverzační schopnosti s každou uplynulou hodinou klesají", "Dala jsem si s tím takovou práci a ty se na to nechceš dívat", "Jestli mám mít cvokaře, tak si najdu vlastního, určitě ho bude můj případ zajímat", "...Palec měl přišitý zpátky. Špatně ho ohýbal, ale zato mohl dobře stopovat." ()

Galerie (56)

Zajímavosti (14)

  • Přestože postavě Hayley by mělo být 14, Ellen Page bylo v době natáčení 17. (houseofwax)
  • Scény, odehrávající se u Jeffa v domě, byly natočeny v chronologickém pořadí. (houseofwax)

Související novinky

Režisér Zatmění restartuje Daredevila

Režisér Zatmění restartuje Daredevila

17.03.2011

Nebo půjde spíš o pokračování, ale bez Bena Afflecka? Tak nebo tak, studio 20th Century Fox chce, aby se druhé filmové šance slepého superhrdiny ujal David Slade (foto). Ten se prosadil thrillerem V… (více)

A režírovat bude...

A režírovat bude...

26.04.2009

Catherine Hardwicke, Chris Weitz a... David Slade?! Cože?! Po „nějaké ženské“ a režisérovi Prciček a Zlatého kompasu nekompromisní tvůrce V pasti a 30 dní dlouhé noci, který nemá problém nějakému… (více)

Juno bruslí a líbá holky

Juno bruslí a líbá holky

18.01.2008

Komedie ze života Juno vesele sbírá nadšené recenze, filmové ceny i miliony dolarů a o její hlavní představitelce, dvacetileté Ellen Page, se čím dál hlasitěji mluví jako o obrovském hereckém talentu… (více)

Reklama

Reklama