Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Simon Lacassaigne, syn proslulého gangstera, se rozhodne jít v otcových šlépějích. Jenže střet se zákonem mu nevyjde a skončí za mřížemi. Z vězení se mu však podaří utéct a díky úsilí strýce se dostane do bezpečí jedné malé vesničky. O nový domov se musí dělit i s Francoise, stíhanou za vydírání.. (oficiální text distributora)

Recenze (14)

Svadbos 

všechny recenze uživatele

Tento zriedka uvádzaný film je jedným z najzamotanejších snímkov Claude Leloucha. Až natoľko, že trápi diváka svojou koktavou štruktúrou, puntičkárskym ohľadom na nepodstatné detaily a pochybnými incidentami. Lelouch zaujímavo využíva lokality v USA a Kanade a vykresľuje uveriteľné výkony JAcquesa Dutronca a Catherine Deneuve. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodný kriminální film, jehož nepravděpodobný děj mu propůjčuje obtížně zpochybnitelnou reálnost a přesvědčivost. Standardně vynikající herci, jimž dominuje zenit krásy a půvabu Catherine Deveneuové i výrazná, osobitá Lelouchova režie, doslova vtahují do strhujícího děje filmu, který současně viditelně přesahuje hranice svého deklarovaného žánru. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Lelouch a jeho ne příliš přitažlivý vyprávěcí styl, o to více však vztahové drama na pozadí velkého útěku dvou kriminálníků přitahuje... ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Každému se to stává a i u Lelouche to muselo přijít a vybral si slabou chvilku. Tenhle film vůbec nemá charisma, přitom má příběh i napětí. Dokonce i osvědčený Lelouchův spolupracovník Lai se tentokrát moc nevytáhl. Lelouch zachoval svůj standard více dějových linií, které se během doby protnou, ale z Dutronca dostal mnohem lepší výkon ve filmu Dobrák a zlí lidé. A motiv prchajícího vězně byl neporovnatelně lépe zpracován v jeho filmu Celý jeden život. A co říci k Deneuve? Ženská hezká to byla, ale že by si zrovna vybírala nezapomenutelné role, to tedy ne. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Většina Lelouchových filmů se pro mě od začátku do konce odehrává ve znamení velkých zážitků z originálního filmového vyprávění. Nejinak to bylo u Útěku do bezpečí, byť zrovna tento snímek bych označil jako jeden ze slabších kousků tohoto režiséra. Jednak Lelouch natočil filmy s určitě zajímavějšími tématy, než je tahle malá novodobá variace na motivy z příběhu slavné dvojice Bonnie & Clyde a asi dvakrát jsem měl pocit, jakoby film na chvíli ztratil dech stejně jako to specifické "lelouchovské" kouzlo, které jindy i zde z vícera stylizovaných scén (např. hudební večírek na úvod) přímo vyžaruje. Možná to bude i poměrně častým střídáním prostředí a atmosféry, nicméně po každém chvilkovém rozptýlení mě dění dokázalo spolehlivě znovu a naplno pohltit. V první polovině Lelouch postupně spojil několik rozvíjených dějových linek, v té druhé zase pokračoval velmi napínavou cestou s celou řadou překvapivých zvratů. Claude Lelouch tyhle příběhy umí podat natolik civilním a originálním způsobem, navíc s přesahem nad běžný rámec vybraného žánru (tentokrát kriminálky či gangsterky) a s takovou vzájemnou propracovaností postav a zápletek, že snad nikdy ve výsledku nepůsobí překombinovaně. Naopak s přibývajícími minuty pokaždé vytváří nádherně kompletní a nápaditý celek, plný zajímavých paralel, např. zde schovávání pronásledovaného člověka za války (=hrdinství) a po letech znovu v míru (=protizákonná činost). V tomto filmu mě Lelouch taky překvapil netradičním zařazením snových pasáží, z nichž půlnoční cesta vlakem s Catherine Deneuve má v sobě přímo magickou atmosféru. Dokonce ani gangsterský příběh nepostrádá jemný humor, objevující se zde zejména k závěru. „Teďka budeme stopovat poctivě, ano?“ 80% ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Typycky Lelouchovský výpravný styl, který mi sedí. Tento film je dost nevšední, lehounce naivní a trochu v duchu pořekadla "S poctovostí nejdál dojdeš". Náhoda svede uprchlého trestance z kriminálu a prostitutku na jednu cestu, aby se pokusili odstřihnout od svého dřívějšího života a začít jinde úplně od nuly. V té souvislosti mě napadá, zda je to vůbec možné a sní kriminálníci o takové šanci? Kdo ví... ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Překrásný písňový vstup (spolu s titulky) - a potom? Potom už nic moc. Když se dá na gangsterku i Lelouch, potom se očekává, že do toho dá něco nového, pro něj specifického. Něco zvláštního tu ovšem je, ale filmu to zrovna neprospívá - snad až na test důvěry vložením ruky na ruku. À nous deux - tak na nás! ()

Lord.Jim 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film – divná kriminálka, divný gangster, divná prostitutka. Ale v součtu ojedinělý zážitek. Ústřední dvojice je dechberoucí. Už dlouho jsem se ve filmu tak moc o nikoho nebála. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Útěk do bezpečí je rozsáhlou epickou básní. Claude Lelouch ještě nebyl vybouřen z romantických ideálů a život stále vnímá jako unikátní prostor s vůni netradičního sledu dobrodružství. Zločin, trauma, vyděděnost, náhoda si pohrává se sympatiemi a osud vzývá ve svém jménu vysvobození a lásku. Život štvanců je jedním dlouhým útěkem bez možnosti odpočinku, přitom vzájemná náklonost touží po klidu a harmonii. Poetika romantismu velebí hrdinství rytíře a vkládá svou veškerou důvěru do rukou vyvolené dámě. Chrabrým hrdinou filmu je Simon Lacassaigne (sympatický Jacques Dutronc, též v roli svého otce, jako malý Simon je zde Olivier Lai), houževnatý dědic rodinné tradice a schopný následník svého nechvalně slavného otce. Kriminální zločin je živnou půdou, se kterou si podmaňuje svět. Je odolný a vytrvalý ve svém zájmu obživy i cítění. Láska je mocná čarodějka a novým impulsem k přehodnocení vlastních potřeb a ambicí. Druhou stranou osudové romance je Françoise (šarmantní Catherine Deneuve), lékárnice s traumatem a naprostou nedůvěrou k mužskému světu. Vlastní nepěkná zkušenost se mstí celému pohlaví a neřest se stává prostředkem. Zločin je odpuzující, ale záchrana svobody vlastního života dostává přednost. Láska nemá slitování a přináší tolik očekávanou a posilující úlevu. Výraznější postavou je Tonton Musique (příjemný Jacques Villeret), pravá ruka Simonova otce a Simonův věrný pomocník v nových časech. Minulost je vzpomínkou s nostalgickým nádechem dávného štěstí. K výraznějším postavám patří také Mimile (zajímavý Paul Préboist), Tontonův dobrý kamarád a provozovatel venkovské skrýše pro štvance a pronásledované. Z dalších rolí: Mimilova bezstarostná manželka Zézette (Gilberte Géniat), Tontonova submisivně tichá manželka Tata Musique (Evelyne Ker), spořádaní rodiče Françoise s prosperující rodinnou lékárnou (Jean-François Rémi a Monique Mélinand), s Françoise na vydírání spolupracující fotograf (Bernard Le Coq), kapitán lodě do bezpečí Strauss (Jacques Godin), šéf amerického policejního obležení (Émile Genest), stíhající francouzský policejní inspektor Alain (Bernard Crombey), Françoisina noční můra (Daniel Auteuil), či malý Tontonův synek Marc (Simon Lelouch). Útěk do bezpečí je dalším dílem zasněného básníka romantismu. Život má nádech dobrodružství, zločin je nedílnou součástí života a láska je nejvíce naplňující životní hodnotou. Estetika si pohrává s obrazem, vyzdvihne nitro duše a letí zase v okouzlení dál. Básník věří v ideály a osudovou lásku. Poetika stylizuje pohyb a smyslně kroutí boky při chůzi. ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Kriminální drama o nesourodé dvojici, která se spojí při útěku před policií. Čekal jsem víc svižnosti nebo aspoň nějaké herectví, ale nic jsem z toho nedostal. Hodně slabá krimi. ()

Reklama

Reklama