Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (367)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

No, takže to dopadlo přesně, jak jsem si myslel. Renesance, slabý odvar Sin City (tedy v očích zdejší většiny, rozhodně ne v mých) je kvalitou tak o třídu ne-li 2 výš než jeho "předchůdce". Tento film má výbornou atmosféru, takovou thrillerovou, detektivní, na působivosti jí dodává hlavně čistě černo-bílý materiál (až na těch pár barevných malůvek, btw maximálně zbytečných a rušivých) a perfektní hudba. Co se příběhu týče, jde o solidně vystavěnou kriminálku, netvrdím, že ve výsledku nějak super originální, ale třeba ten konec nebyl tak klišoidní, jak bych čekal. Jeden ze záporů by byla možná podoba postav se skutečnými herci (to má třeba Sin City nebo i náš Alois Nebel lépe udělané), která nebyla zrovna moc vymakaná, jinými slovy jsem nepoznal skoro ani 1, ale co je zvláštní, nemám s tím nejmenší problém, možná dokonce naopak (třeba Daniela Craiga jsem si dokázal vybavit snad jen z jednoho jediného záběru, avšak vůbec mi to nevadilo, protože by hlavní hrdina akorát tak ztratil část mých sympatií :-) ). To je však jediné, co bych animaci v tomto filmu vytkl, jinak byla super. A abych byl objektivní, s tou zranitelností hlavní postavy to taky nebylo úplně košér (přesto pořád v únosné míře vzhledem k výše jmenovanému americkému produktu). Moderní Paříž nebyla přehnaně "sci-fizovaná" a vůbec byla míra tohoto žánru v rozumné hodnotě. Spokojenost, dávám solidní 4*. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Předně nevím, proč film spojovat se SIN CITY. Snad kvůli výtvarné stránce (ale Sin City je pro mne i tímto někde jinde). Spíš bych to přirovnal příběhově k IMMORTAL. Pocity? Asi právě jako u Immortal. Výtvárná stránka velice působivá. Příběh ucházející. Ale nic co by mělo vydržet v mé mysli na věky. Ale je zajímavé vidět, jak se dá černobíle nakreslit černoch. ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Podobne obrazovo "renderovana" future noir detektivka ako Sin City. Kombinacia detektiva starej skoly v meste buducnosti, ktory sa vydava najst unesenu mladu zenu, ma oproti SC kompaktnejsi pribeh (i ked jeho zaverecne vyustenie postrada silnejsiu gradaciu a udernost) a atmosferou pripomina Scottov Blade Runner. Niektore obrazky z filmu by som si kludne nechal zaramovat a povesit na stenu. 70%. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Alexandre de La Patellière, Mathieu Delaporte, Jean-Bernard Pouy, Patrick Raynal .. Tak předně, tohle chtělo každopádně kino! (pozn. psáno v době, kdy uvedení do CZ kin nebylo ještě plánováno) Velké plátno by stylově zvolené vizuální stránce slušelo mnohem více - velká televize sice byla lepší než display u PC, ale ani to nebylo dostačující. Právě zvolená forma dovoluje ukázat některá obrazová kouzla, bohužel ani to nestačí na dostatečné zamaskování slabé dějové linky. Ta se zaobírá vyšetřováním únosu jedné dívky, v pozadí za osudové nitky tahá velká korporace a vším prostupuje temný stín minulosti. Jednoduše se dá říct, že jde o jakýsi sci-fi noir, jenže hlavně v závěru bez patřičného dopadu na diváka. To zamrzí hlavně proto, že si budu spíše pamatovat formální detaily než dumat nad podstatou příběhu. ()

sharky 

všechny recenze uživatele

87% už hodně dlouho mě žádný film takhle nevtáhnul do děje, hrozná škoda, že to nebylo hraný, výtvarné návrhy by si zasloužili monumentální výpravu, honička ve skleněnném tunelu nad kterým běží lidi je velmi nápaditá a takových vychytávek je tam spousta. Noirová černobílá byla vizuálně velmi zajímavá, skoro bych řekl nápad za milion, povedená hra světla a stínu alá komix, ale přece jen pro tenhle příběh bych radši volil hranou barvu. Ty výtvarnmé nápady by byly v barvě mnohem zajímavější. třikrát škoda. Příběh alá Dick je také povedený, i když už od půlky vytušíte v čem je pointa a jaký bude neodvratný závěr, ale jinak by to asi ani skončit nemohlo. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Daniel Craig, který namluvil hlavní postavu, přislíbil svoji účast ještě předtím, než byl obsazen do nové bondovky. (Siriuss)
  • Christian Volckman prohlásil, že kdyby natočil Renesanci tradičním způsobem, rozpočet by se vyšplhal na tři sta milionů dolarů. Scénář totiž představuje devadesát lokací, stovku postav a také automobilovou honičku napříč Paříží. (Siriuss)
  • Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama