Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mezi 13. a 15. únorem 1945 došlo k jednomu z nejhorších odvetných úderů proti německým civilistům. Britskému a Americkému letectvu se podařilo během tří strategicky naplánovaných náletů srovnat město se zemí. Tisíce civilistů našly strašnou smrt v plamenech. V době před samotným náletem je setřeleno britské průzkumné letadlo, zraněnému pilotovi Robertovi se podaří zachránit a skrýt se ve sklepě drážďanské nemocnice, kde ho objeví mladá německá zdravotní sestra Anna. Nálet má začít již za několik málo hodin. Příběh dvou mladých lidí, kteří stáli na opačných stranách, přesto k sobě dokázali najít cestu, na pozadí nejstrašnějšího náletu Druhé světové války. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (44)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Jak tohle proboha ohodnotit... Milostná zápletka byla taková sračka, že by se za ni nemusela stydět ani Rosamunde Pilcher. Pilot Lancasteru RAF poté co čtyřmotorák sundá noční stíhač blízko Drážďan vyskočí z hořící mašiny a zachrání se na padáku. Na zemi je svědkem jak sedláci lynčují a zabijí přeživší členy jeho osádky (to bylo bohužel běžné, pokud nebyla nablízku armáda). Jemu se se zraněním podaří uprchnout a schovat se v centru Drážďan ve sklepě nemocnice. Tam jej objeví zdravotní sestřička, dcera vedoucího kliniky... Posléze se do něj zamiluje, jemu se záměnou za mrtvého německého důstojníka podaří na oddělení zůstat jako jeden z raněných vojáků wermachtu.... Pilot se samozřejmě zamiluje také... Válka neválka... Sestru si má brát nadějný doktor, ale ona jej odmítne, protože miluje Angličana. Jeho pravá identita je však záhy prozrazena...Do toho už první formace těžkých bombardérů přelétávají hranice Říše a míří na Dresden. Potud ta sračka. Z té vyčníval akorát noční souboj a sestřelení Lancasteru i když i tu mi pravda vadilo vkládání záběrů z dokumentárních filmů. Kdyby byly jen s Lancema, vem to čert, ale ty B17 s modrým filtrem aby to bylo jako v noci..ehh.. ! Každopádně od chvíle co se bombarďák Harris rozhodne vypálit město, o němž si i vrchní německé vedení myslelo, že nebude nikdy bombardováno už jen díky svým památkám, nabírá snímek ty správné obrátky. Od prvních ,,vánočních stromečků" pathfinderů jsem se zase začal pozorněji dívat. Nálet byl zpracován velmi reálně i inferno co v ulicích nastalo. Některé pohledy z prosklených čumáků bombardérů dolů na klokotající město byly dechberoucí. Kdo o náletech něco ví, ví i o ohnivých bouřích v ulicích hořících měst. Ohně hořících domů přiživované kontejnery s fosforem vytvářely žár několika set stupňů. (Někde byl žár takový, že počty obětí schovaných či udušených v zavalených sklepích nad nimiž hořela ulice se odhadovaly pouze podle vrstvy popela, která po nich zbyla.) Oheň potřeboval vzduch a tak jej nasával z vyšších vrstev... To tvořilo efekt tornáda s nímž měly problém i některé osádky nad cílovou oblastí... Asi jsem ještě v žádném filmu neviděl tak dobře zpracované peklo v ulicích během a po bombardování ! Film končí ránem, kdy přeživší vylézají ze sklepů a zjišťují, že většina města je pryč. Zaprášení a začouzení lidé se jen tak plouží, oči vytřeštěné a bezcílně v šoku klopítají přes hrmady cihel a ohořelých těl......... (Tohle však nebyl konec pekla. Přes den totiž po nočním náletu ještě nad zbytek města zavítaly Fortressy B17 osmé letecké armády USAAF . Při tomto náletu byla omylem bombardována Praha zbloudilou formací bombardérů). --- Závěrečný dovětek - jakýsi akt usmíření padnoucí na konci filmu byl skoro zbytečný. Mělo zde spíše zaznít, že Němci již podruhé zatáhli svět do války, že to byli právě oni, kdo jako první bombardoval civilní obyvatelstvo... Hamburg, Drážďany a další vypálená města se svými oběťmi byla nezbytným důsledkem německé šestileté agrese... takovou sebereflexi však od Němců ani po takové době asi nelze očekávat. Naopak. Na Drážďanech se dnes s oblibou poukazuje na brutalitu RAF a USAAF ve vztahu k nevojenským cílům a civilnímu obyvatelstvu... Naštěstí víme jak to je a paměť máme dobrou: Rotterdam, Coventry, Londýn, Varšava, dále asi netřeba pokračovat....Nikdy nesmíme zapomenout na statečnost a oběti mladých osádek spojeneckých bombardérů. To oni zlomili Třetí říši vaz.... Za nálet a inferno je to na 3 hvězdy, jinak odpad. * * * () (méně) (více)

zette 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se tesil, protoze mi deda kdysi o Drazdanech hodne vypravel-tam, kde pry horel i asfalt... To co jsem vsak videl, me velice zklamalo. Anglicky pilot si chodi po vecircich v nemecke uniforme, jeho milostny vztah se sestrickou, ktera se ma vdavat, klasicky porod v krytu behem bombardovani... Scenar je tak maximalne dobry na bily rucnik! 2 hvezdicky za nalet na mesto a hadanku: " Jaky je rozdil mezi Indii a Nemeckem? V Indii hladovi jeden clovek za narod a v Nemecku hladovi narod za jednoho cloveka". Jinak nemuzu souhlasit s nekterymi komentari, kteri kritizuji nemeckou kinematografii, by jsme se mohli ucit. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Pretože filmy točiace sa okolo 2.svetovej vojny mám naozaj rád,pozriem si aj takéto priemerné filmy,ktoré síce dieru do sveta neurobili,ale za pozretie stoja.Film,ktorému by asi viac sedela televízia sa rozbieha dosť pomaly,ale po prvej hodine naberie druhý dych.Scény bombardovania sú dosť slabé,navyše sú prestrihavané skutočnými dobovými zábermi,ale na tomto režisér nestavia,rozpočet nepustí.Dôraz sa tu kladie predovšetkým na príbeh a postavy.60%. ()

packa 

všechny recenze uživatele

Proč sakra musel scénárista narvat do tak zajímavého námětu tu nejprovařenější věc - romanci? Kterou si navíc nepříliš umně vycucal z prstu. Až jednou bude někdo točit film o odsunu němců z českého pohraničí, pevně doufám, že to nebude kýčovitá báchorka o vztahu mezi českým partizánem a odsouvanou sudetkou. ()

wipeout 

všechny recenze uživatele

Vedel by som si pre tento silný námet predstaviť omnoho dôstojnejší kabát, no ale v Európe tých peniažkov až tak veľa nie je. Ale dajú sa príbehy podať aj s minimálnymi nákladmi 100krát silnejšie ako v prípade Drážďan. Jednoducho príliš preexponovaný romantický príbeh nemá potrebnú silu a zatláča do úzadia všetko podstatné. Veľkú váhu na tom zohrával aj fakt, že som si zase raz mohol "užiť" úžasný dabing, ktorý emócie udupáva preventívne už v zárodku. Ale napriek všetkému ide o nevšedný pohľad na vyrovnávanie sa nemeckých tvorcov s problematikou 2.sv. vojny a obzvlášť posledných mesiacov vojny. ()

Galerie (96)

Reklama

Reklama