Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uprostřed pastviny stojí starý dub prorostlý pláňkou. Jablkový dub, tak mu říká Bětka (B. Seidlová), co pase ovce. Je to její nejmilejší místo. Jako by se na ni z koruny stromu dívala její maminka, která tolik chybí tátovi i jí. A právě tady se Bětka potká s mladým knížetem (V. Dlouhý), pro něhož je válečná sláva nejdůležitější věcí na světě. Ačkoliv se mu pastýřka líbí, pošle jejího otce (P. Pípal) pro reptání a nechuť k nesmyslným vojenským výbojům do vězení. A prý jej pustí, až jeho, knížete, dokáže někdo porazit. Zoufalá Bětka hledá útěchu u jablkového dubu. Tam se jí dostane nejen zázračného pohlazení, ale i rady. Pomůže jí ten, kdo má hlavu ohnivou jako podzimkový strom, napůl zlatou a napůl šarlatovou… (Česká televize)

(více)

Recenze (22)

Nonna 

všechny recenze uživatele

Pohádku jsem si pustila poprvé a celkem nadšeně, že se mi podařilo objevit něco, co neznám, s Vladimírem Dlouhým. První ťafku přes uši jsem dostala ještě při titulcích - Barbora Seidlová zpívá moc nepříjemně falešně. Druhá byla scénář. Rozvleklý, přelétavý, až vtíravě protiválečně moralizující, navíc není dost dlouho jasné, kdo se té primitivně venkovské, až přehraně naivní Bětušce vlastně líbí. Třetí levné provedení. Možná je lépe natočit pohádku ve stokrát otřepaném studiovém interiéru, než sledovat prázdnotu venkovní, kde když nic není, ani smrt nebere. Hvězdičky dávám za ostatní herecké výkony i za smutnou postavu Vladimíra Dlouhého, který ať hrál, co hrál, vždy to bylo s bravurou. Škoda, že neměl štěstí a čas na víc zajímavějších rolí. ()

ArthasKarfa 

všechny recenze uživatele

Lepší než většina pohádek co nyní běží pravidelně v sobotních a nedělních odpoledních na ČT1, velké plus? Není to kulisová, stylizovaná pohádka s ohraným tématem, ale samostatný příběh z doby Josefa II. (dle kostýmů) a vojenské prostředí, kterému vévodí nabubřelý Vladimír Dlouhý dělá z pohádky příběh o lásce ze skoro skutečného života, kde nesmyslné válčení pro pár metrů hranic a ničeho ukáže dětem víc, než jen dát si pozor na trny u růží, nebo poznat zlaté vlasy od stříbrných. Pan Macháček otrlý lapka dodá v poslední části pohádky příběhu na dynamičnosti a přidá špetku legrace s jeho groteskními pohyby a lácemi. Koukněte se..... ()

Reklama

zdeny99 

všechny recenze uživatele

S pohádkou to má pramálo společného. Jedině tak ta z mrtvých vstaná matka na stromě, která radí Barboře Seidlové. Ta mimo jiné je tu ještě strašně mladá a škaredá, stejně jako jsou škaredé její starodávné venkovské šaty. Více méně jsou ovšem kostýmy povedené, především u vojáků, díky kterým je poznat, že se jedná o film z doby Marie Terezie či Josefa II. Tím to dobré ovšem končí. Má to takový protiválečný patos. Příběh není nijak poutavý. Možná v roce 1998 se jednalo o příjemnou změnu proti těm kulisovým pohádkám, které se tehdy točily, jenže dneska je to už pouze lehce podprůměrný pohádkový příběh. [323. hodnocení, 19. komentář, 48%] ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Co s lidmi dělá námel, i na existenci jabkového dubu uvěří. Bětka natolik, že když se na ni vrhne kníže s pobočníkem, schována za strom si připadá v dokonalém bezpečí. Divný rostlinný mutant pak knížeti i pobočníkovi přivodí okamžik sociálního a humánního hnutí, a i když už mají nakročeno, Bětku neznásilní. Zato kníže v chvilkovem hnutí mysli zahájí válku. Jak vypadá všeobecná branná povinnost v zemi, kde je asi tak pět a půl osob v příslušném věku, je zřejmé. Bětka se rychle otrkává, a ač dosud mluvila převážně s ovcemi, jejichž bečení znělo tak autenticky, že z dabingu podezírám Jiřinu Bohdalovou, dokáže do svých záležitostí zatáhnout další lidi, a to takové, že je problém skutečně vyřešen. Kníže dojde k uvědomění, pokání a Bětka, jabkový dub, ovce a snad i Ryšavec svého štěstí. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Bohužel pohádka postrádá hlavní dějovou linku. Mísí se v ní celá řada témat, takže se z dílka pro děti stal spíše mišmaš. Taková motanice. Mladá Barbora Seidlová je krásná a je jeden z hlavních důvodů, který si zaslouží hvězdu. Tím druhým je hlavně prostředí, kdy představa, že by filmaři skončili ve studiu, doslova děsí. To bych musel jít ještě o hvězdu méně. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama