Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Krásný čas je třetím dílem volného cyklu, jehož protagonistkou je postava Renáty Soukupové. V prvním televizním filmu, Ze života Pubescentky, ještě mladičkou Renátu nehrála Tatiana Vilhelmová, ale v dalším pokračování, ve filmu Můj otec a ostatní muži už režisérka Andrea Sedláčková známé herečce roli svěřila. Renáta Soukupová je dívka, později mladá žena, která začínala vážněji poznávat svět těsně před rokem 1989. Manželství jejích rodičů bylo poněkud dobrodružné a poznamenalo Renátinu pubertu, ale rozhodující vliv měla okolnost, že Renátin otec byl zaměstnancem ministerstva vnitra. Renáta paradoxně před sametovou revolucí emigruje do Francie a v úvodu Krásného času se vrací: je na prahu třicítky a je rozhodnuta dobýt Čechy zpátky, najít si zde svou trvalou a jistě krásnou existenci. A samozřejmě také lásku, protože z Francii odjela i kvůli krachovalému milostnému vztahu. Nedopadne to ovšem tak, jak si mladá žena představuje. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (37)

ex.it 

všechny recenze uživatele

Po pravdě, tento film mám jakýmsi způsobem neustále v sobě. Neberu v potaz ani to, že Karla Rodena opravdu uznávám a mám ho ráda, ale samotný děj mě okouzlil. Mám ráda takový typ filmů, který vás dokáže uzemnit. Já na tento film po zkončení ještě pět minut koukám a nemám slov. I když to má v jistém smyslu neuzavřený konec a děj byl vcelku jednotvárný. I když se ve filmu nestane nic převratného, mám ho ráda. A díky tomu si vlastně můžu i říct, že mám pořád ještě s tátou dobrej vztah. :) ()

foils 

všechny recenze uživatele

Tvorba Andrey Sedláčkové mi vždycky byla sympatická, v Krásném Čase ale bohužel sklouzla do příšerného českotelevizního průměru, kde se postavy místo dialogů jen neustále hádají, hlavní hrdinka si to hned s každým rozdá a byznysmen Mrkvička chodí pořád ve stejné kravatě. Je to škoda, protože námět - jakási autorčina psychoanalýza, vyrovnávání se smíšenými pocity po návratu z emigrace - rozhodně má velký potenciál. Zřejmě až moc a autorka jako by nevěděla, jakým směrem se vydat. Takže nakousne chartisty, předsudky vůči emigrantům, průvodní jevy transformace ekonomiky v 90. letech, porovnávání se s úspěšnějšími souputníky, porozchodovou obsesi, to, jaké dokážou ženy být potvory atd. atd. Sedláčková si většinu těchto jevů necucá z prstu, a tím víc zamrzí banálnost a povrchnost výsledku (je možné, že jí do scénáře kecali geniální dramaturgové ČT, nechci jí křivdit). Přítomnost Mrkvičky, výborná Vránová ani odhalený hrudník Vilhelmové už to bohužel nezachránily. ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 6/10 Děj 2/10 Hudba 3/10 Prostředí 4/10/// +kvalitní herci -hodně mě to nudilo, přivádělo mě to do deprese/// Rozhodně to nebyl krásný čas strávený u tohoto filmu. Herecký ansábl se tu poskládal na výbornou, ale film je hrozný. Slabé dvě, nejraději bych dal ale jen jednu./// Celkem 33%/// ()

Psycho.R 

všechny recenze uživatele

Asi jsem až moc hodnej, že dávám ještě tři. Hlavní zápor je podle mě to, že charaktery postav (kromě hlavní hrdinky, ta je blbá permanentně) se neustále mění. Klasický příklad je Trojan, který je ve druhém dílu násilnickym žárlivcem a tady se o Vilhelmovou stará skoro s otcovskou láskou. Proč však dávám ony 3* je fakt, že paní Sedláčková na sobě zapracovala a dialogy jsou o něco lepší. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Režijně mnohem sevřenější než Můj otec a ostatní muži. Sedláčková jakoby znovu nabyla dočasně ztracené režisérské zručnosti, předvádí několik moc pěkných nápadů a rozhodně nenudí. Co však (zvlášť v posledních minutách) nudí velice je scénář – sice se nesnaží řešit žádná velká témata, ale ty malé milostné hry a hříčky působí již tak omšele a nenápaditě, že vám asi brzy dojde, kam bude příběh směřovat – rozhodně ne do nějak závratných výšin. Také jsem úplně nepochopil, co se událo od Renatina návratu na konci Mého otce – proč se teď vracela, jakoby poprvé a kdy se celý film vlastně odehrával? V roce 1994? V roce 1999? V současnosti? Opět skvělí jsou herci – zvlášť Táňa Vilhelmová a ve své malé roličce také Ivan Trojan, jen do role českého šlechtice mi moc neseděl „humpolácký“ Roden (sorry, Karle). 75% ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Filmovalo se mj. v klášteře Doksany. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama