Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1939. Anglická lady Sarah Ahleyová odjíždí do Austrálie. Lord Ashley mezitím v buši shromažďuje stádo dobytka pro armádní účely. Téměř na celou oblast má však monopol dobytkář Leslie King Carney. Sarah odveze na farmu Faraway Downs Honák, kterého jí lord poslal. Na farmě Sarah zjistí, že jejího muže podle zde žijících bělochů proklál oštěpem domorodý šaman Král George... Sarah se seznamuje s malým míšencem Nullahem a jeho matkou Daisy, kterou správce farmy Neil Fletcher zneužívá. Šaman Král George, který je jeho dědečkem, ho naučil domorodému zaklínání a dorozumívání se zpěvem na dálku. Sarah Nullaha zachrání před policií, která bere rodinám míšence k asimilaci. Šaman cítí, že Sarah zemi, kterou Fletcher proklel, vyléčí... Když Sarah zjistí, že Fletcher pro Carneye kradl lordův neznačkovaný dobytek, propustí ho. Účetní King Flynn jí poradí, aby pokračovala v manželově plánu – nahnat dobytek do hlavního města Darwinu a narušit tak Carneyův monopol pro armádu. Sarah s lidmi z farmy a Honákem ženou stádo o patnácti stech kusech k Darwinu. Fletcher jim v tom chce zabránit a zažene dobytek k útesu. Splašené stádo udupe Kinga Flynna, který před smrtí Honákovi prozradí, že lorda Ashleye zabil Fletcher... Před útesem stádo zastaví zaklínáním Nullah. Dochází jim ale voda a King George je vede přes rozsáhlou pustinu. Po písečné bouři všechny zaklínáním znehybní. V Darwinu se právě šíří zpráva, že všichni v poušti zahynuli, když Sarah.s přáteli přižene stádo do města a jako první i do lodi. Sarah s Honákem slaví vítězství nad Carneyem... Sarah s Honákem zvelebují farmu, Nullah žije u nich. Carney se pokusí farmu koupit, ale neuspěje. Fletcher dostal výpověď. Jenže se nehodlá vzdát –úkladně zavraždí Carneye, vezme si za ženu jeho dceru a dobytkářská společnost přejde na něj. Vyhrožuje Sarah, že odvede i Nullaha, když mu svou farmu neprodá... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (920)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Austrálie není pouhý kýč, je to pastiš z kýče. Baz Luhrmann sestavil svůj film z filmů jiných a každého herce přinutil k strašlivému přehrávání. Kidman se tak z nóbl hysterky, kterou divočina děsí a odpuzuje, stane drsnou sexy rančerkou, která se vyrovná urostlým chlapům. Jeden takový se do ní samozřejmě musí zabouchnout a ukázat své mocné pěsti a odvážné, dobré srdce. Ale nejdříve se teprve musí najít, což se nejlépe děje skrze hádky. A ano, všiml jsem, jak jejich hádání nápadně připomíná "rozpory" Indyho Jonese a jeho bab - žel, toto povšimnutí mi nepřivodilo filmový orgasmus a Luhrmannovi nepřineslo mé uznání. Podoba tam je, je jistě záměrná, ale, promiňte ta slova: "Hovno z toho." Nezůstalo u herců, i scénář byl sepsán s touhou využít kdejakých klišé tak, až si každý uvědomí: "To on to tak chtěl, tím nám jistě cosi sděluje," ale nesděluje nic. Někdo se třebas pobaví tím, jakou s ním Austrálie hraje hru na dojetí, které se v zápětí musí zahodit, a upřímně se uchichtne. Jiný (Subjektiv) si řekne, že je ta hra trapná a opakovaný vtip není vtipem. Že - SPOILER - třikrát oznámená a třikrát zrušená smrt hlavního hrdiny či hrdinky či hrdinčíka - KONEC SPOILERU - není hra s divákem, ale s divákovou trpělivostí. A je toho spousta, s čím musí divák bojovat, pokud nepodlehne - SPOILER - proměna z honáka ve lva salónů, pád do v reálu neexistující propasti, balacování nad ní, bezproblémové sledování zkušeným domorodcem, dojemná smrt napraveného vedlejšího hrdiny, idyla divočiny, zkažený velkopodnikatel, atd. - KONEC SPOILERU. A kdo si myslí, že soulož pár dní po zatlačení manželových vík je vrcholem romantiky, snad by se neměl do žádného vztahu ani pouštět. Luhrmannova důslednost však nezná mezí a instruoval i výtvarníky přes kulisy a to samozřejmě tak, aby jejich práce byla co nejbarevnější a aby co nejvíce působila jako - kulisy. Kamera, hudba a další již jen dokreslují výsledný obraz, kterému nemohu upřít promyšlenou a jednotnou koncepci (i přes jisté žánrové proměny). Z té koncepce mi ale není dobře. ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Australia je velkofilm, který potřebuje velké plátno a notnou část své působivosti na TV obrazovkách asi nenávratně ztratí. První půlka má téměř vše, co od takového "biáku" očekávám, nicméně druhá půlka vás nepříjemně často donutí mrknout na hodinky. Proto si myslím, že Baz Luhrmann zklamal především jako producent. Takový Tarantino s bratry Weinsteinovými by udělali Austrlia Vol.1 a Australia Vol.2. Tenhle velkofilm k tomu vývojem příběhu přímo vybízí .... Vol.1 bych pak hodnotil 90% a Vol.2 by bylo tak za 50% ... ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Teatrálne afektovaná cukríková obludnosť, ktorá sa každú polhodinu rozhoduje o čom vlastne je a spolieha na to, že ju pokope udrží vzťah ústrednej dvojice, v ktorom je suchšie než v celej austrálskej pustine. Dávno som v kine tak netrpel a nemôžem uveriť, že mi to spôsobil práve Baz Luhrmann, ktorého krásne, emotívne a dokonalo komplexné Moulin Rouge! milujem z celého srdca. Druhú hviezdičku dávam iba za poetiku linky s malým “karamelom” a s ním súvisiacu jedinú naozaj peknú scénu filmu (zastavenie dobytka nad priepasťou). Zaslúžené komerčné megafiasko. ()

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Velkolepě natažené určitě, aneb až příliš prázdná a neepická podívaná, kterou ani výborné herecké duo flirtující v krásné australské krajině prohnané kamerovými filtry nemůže zachránit. Austrálie svou velikost zkrátka jen předstírá. Dále v ní zahlédneme přehrávající scény a to dokonce několikrát, stádo CGI kraviček tomu zrovna nepřidává a zbytečně dlouhá stopáž je jen dalším neoddiskutovatelným faktem. Asi nebudu sám, když řeknu, že na mě film nepůsobil nijak výjimečně, ba naopak často až moc obyčejně a to by neměl. Celé by se to dalo rozdělit na dvě oddělené části, které jsou nepříliš dobře pospojované filmovým lepidlem - láska + krávy a válka + ukradená generace. Austrálie ale není úplným zklamáním, párkrát se i zasmějete, romantické duše budou náležitě spokojené a nakonec zažijete i jeden neslavný příběh z historie této země. (6/10) ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Zbytečně přetažený a předražený epos, který se tak strašně snaží být nejlépe vypadající film sezony, až sedm osmin snímku připomíná kýč v tom nejhorším smyslu slova. Baz Luhrmann je, věřím tomu (Moulin Rouge jsem ještě neviděl), schopný vypravěč a výjimečný režisér, tady by mě ale nepřesvědčil a po zaslouženém komerčním propadáku roku nevím, jestli bude tu šanci mě přesvědčit ještě někdy mít. Herci jsou vybráni dobře, do svých rolí se hodí (obzvláště malý míšenec), ale jejich charaktery, stejně jako celý film, působí, jako by se jednalo o jakousi australskou bizarní a velkolepou reklamu na Marlboro, už chybí jen ty cigarety. Všechno by sedělo - bez citu pronášená životní moudra, přefiltrované a přebarvené obrázky, neskutečně sexy chlap, nádherná ženská, koně a digitální krávy. Není to výčet všeho, ale pro představu by to mělo stačit. Někteří zde píší o opakovaném zhlédnutí, že pak snad nějaké hvězdičky přihodí.. Proboha, sice hodnotím průměrnými třemi, ale podruhé nechci podívanou za zbytečně utracených sto třicet milionů dolarů ani vidět, k tomu ještě tak šíleně dlouhou. Za jedno ale Austrálii děkuji, díky devítiměsíčnímu natáčení z projektu vycouval Heath Ledger, aby se poté objevil jako jedna z nejlépe zahraných filmových postav všech dob. Díky. ()

Galerie (89)

Zajímavosti (31)

  • Natáčet se začalo v dubnu 2007 v Novém Jižním Walesu, odkud se přesunulo do Bowenu a následně do Darwinu. (Elisebah)
  • Pro scény hnání dobytka bylo použito kolem 1500 opravdových, zcela nedigitálních zvířat. (NIRO)
  • V samotném závěru filmu zazní skladba Nimrod,“ devátá část z „Enigmatických variací,“ snad nejznámějšího díla anglického skladatele Edwarda Elgara. Jednotlivé části cyklu (je jich celkem šestnáct) jsou inspirovány skladatelovými nejbližšími přáteli a rodinou, různými událostmi jeho života (které s těmito lidmi obvykle byly nějak spjaté), ale i různými skladbami z děl světových skladatelů, jež nějakým způsobem Elgara ovlivnily. „Nimrodem“ vzdává hold svému nejlepšímu příteli Augustu J. Jaegerovi, který mu byl nablízku například v době Elgarovy menší tvůrčí krize. Jeho motivy svým způsobem vyjadřují krásné společné chvíle, např. na noční procházce lesem, která ho navíc obohatila o hudební nápady. „Nimrod“ také podobnými motivy v úvodu odkazuje na Beethovenovu „Patetickou“ sonátu. (Idée_fixe)

Související novinky

Luhrmannův Gatsby nebude velký. Bude obrovský.

Luhrmannův Gatsby nebude velký. Bude obrovský.

24.02.2011

Velkolepá Austrálie sice jen s potížemi vydělala na svůj rozpočet, ale Baz důvěru producentů neztratil. Studio Warner Bros. mu na novou adaptaci legendárního románu F. Scotta Fitzgeralda The Great… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Hugh Jackman nezpívá – houká

Hugh Jackman nezpívá – houká

04.01.2009

Hlavní hvězda (promiň, Nicole) aktuálního velkofilmu Austrálie zřejmě nemá chuť na další epickou romanci. Jméno Hugh Jackman totiž už nefiguruje v zamýšleném obsazení ambiciózního 3-D muzikálu… (více)

Luhrmann a ekonomická krize

Luhrmann a ekonomická krize

23.12.2008

Velkohubá prohlášení studia 20th Century Fox o „titanicovském“ potenciálu Austrálie se naplnila snad jen v tom smyslu, že klokaní epos šel komerčně rychle ke dnu. Baze Luhrmanna to však nezlomilo,… (více)

Reklama

Reklama