Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vše začíná ve chvíli, kdy do ústavu přicházejí dva muži. Pan Houdek, který se jde podívat na malého Honzíka Slavatu, nemanželské dítě své kolegyně, které chce adoptovat, a mladý Standa Hurych, který tu nastupuje na místo řidiče. Hezká ošetřovatelka Magda považuje omylem za otce Standu a jeho reakce ji rozzlobí. Když si však paní Houdková vynutí, že k adopci nedojde dřív než bude znám pravý otec dítěte, nabídne se Standa Magdě, že otce vypátrá. Hned se také do nelehkého úkolu pustí. Začíná témeř detektivní pátrání v němž nechybí řada komických zápletek, situací plných zmatků, bláznivá honička s policisty a překvapivé rozuzlení celého případu, samozřejmě s nezbytným "štastným koncem". (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (40)

argenson 

všechny recenze uživatele

Jeden z mnoha filmů, které svou přítomností zachránil Vladimír Menšík. Ale poměrně zdařilým způsobem se tady prosadila i mladičká Gabriela Vránová. Příběh nemá úplně špatnou zápletku, i když místy děj trpí hluchými místy. Zajímavý způsob natočení ale disponuje momenty, kdy zjistíte, že se víc soustředíte na dění v pozadí než na dialog v popředí (scéna rozhovoru Vránové s Kemrem v zázemí restaurační kuchyně). Mladší diváci budou mít asi problém s pochopením dobových reálií, například co se týče urputného dodržování fotografování na nádraží. Vyvrcholením je bezesporu policejní vyšetřování v primářské pracovně, které se zvrhává v nadmíru vtipnou konverzační frašku s uplatněním velkých herců v epizodních rolích (Sovák, Brodský, Janžurová). Škoda že tenhle famózní nájezd na happy end je vzápětí pohřben smutně nostalgickým probuzením do reality a čítankovým závěrem s podtextem socialistické morálky. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Lehoučký a jemný příběh z prostředí kojeneckého ústavu. Inu, nic zvláštního či dramatického se tu nekoná, ale jisté cítění přeci jen projevuje. Příběh je odvyprávěn neskonale klidně. Základem je ztřeštěnost a zmatečnost ale poměrně s nenásilným humorem. I když situační prvky se objevují. Na dnešní dobu snímek již připadá místy nudně, přesto se mi jeví ne zase až tak špatný. Vznikl začátkem 60. let a tak je přímo úměrný s tvorbou oné doby. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Škoda některých zmatků ze začátku a wtf momentů, i poněkud chaoticky představené figury v podání Menšíka, protože čím dále film běží, tím je zajímavější, aby vyústil ve skvěle zvládnutý konec (i když tehdejší české klišé v podobě scén, kdy se všichni sejdou a navzájem se překřikují, moc v oblibě nemám), dokonce Menšíkem velmi dobře psychologicky zahraný. Btw, pobavilo mne, jak i sem dokázal Menšík propašovat své rodné Ivančice - takže jde o takovou parafrázi na slavná hitchcockovská camea. Skvělá kamera se zajímavými záběry a úhly. Skvělá atmosféra tehdejšího předměstí Prahy, dnes zastavěného, i samotné - zvláště noční - Prahy. Chvílemi zbytečně absurdní groteska (scény s černochem a Indy). Moc se mi líbila práce s druhým plánem v obraze, protože jde často o velmi vtipné momentky - třeba, jak se nádražák pokouší v pozadí přeběhnout jen s ručníkem kolem těla do oblékárny. Vůbec těch vtípků a hrátek se slovy ("srazila se mi čepice") je zde dost. A potěšily mne i přirozené dialogy a dobře popsané charaktery postav. ()

GIK 

všechny recenze uživatele

Menšík řekne šestkrát (6 x) „pro Krista Pána“. Dále Menšík řekne čtyřikrát (4 x) „Ježíš“. Jestli s Marjá nebo bez Marjá je už jedno. Próóóč??? Komunisté přece oficiálně hlásají, že Bůh neexistuje! Rebel Menšík si to tam propašoval sám a cenzura už nestačila zasáhnout? Nebo toto je nějaký ilegální film, který cenzuře pronikl mezi prsty? Cenzura zaspala! Příběh s debilnim rozuzlenim. Zednářská symbolika: 32:36 – Menšík: merkel sign; 52:32 – další znak, něco podobného; 1:00:03 – merkel sign. ()

topi 

všechny recenze uživatele

"Proč jste obelhala nádražní orgán železniční správy, přeběhla koleje a pronikla do nástupního prostoru bez jízdenky. Proč jste fotografovala nádraží." Bróďova rolička nádražáka je nejlepší z celého snímku. Film je obsazen velmi dobře, co role nebo rolička, tak skvělý herec nebo herečka. Příběh o hledání tatíka jednoho dítěte z kojeneckého ústavu je ale dost naivní a hodil by se spíše jako pohádka pro dospělé. Hlavní pátrající dvojice Vláďa Menšík a Gabriela Vránová se k sobě dobře hodí. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Když se Standa (Vladimír Menšík) a Magda (Gabriela Vránová) vrací večer autem do kojeneckého ústavu a odbočí ze silnice na úzkou polní cestu, která do ústavu vede, je ze záběru zabírající vůz vidět, že je venku úplná tma. Z dalšího záběru z vnitřku vozu je ovšem vidět, že vůz jede po nasvíceném městském bulváru a kolem se míhá velké množství lamp pouličního osvětlení. (spiritus)
  • Natáčelo se v Praze a ve Velkých Sezemicích. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama