Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Pohádka
  • Krimi
  • Akční

Recenze (845)

plakát

Takový je život (1929) 

Němý snímek. Čekal jsem nějaké titulky. Žádné nejsou. Jen rozdělení na sedm kapitol: 1. DEN VÝPLATY až 7. DEN SMUTKU. Pištěkova buchta – to je milenka! Její tanec na stole spolu s travesti Plachtou vrcholem nevkusu. Utahaná pradlena má v kuchyni nepořádek, tak není daleko k nehodě. Od pohřbu dál už jsem to bral rychloposuvem. Plachta na pohřeb v ženských šatech nepřišel. A to budou v té hospodě plakat? Ano, až na výjimky plakali. Plachta se na hostině do ženských šatů již nepřevlékl. Půvabná Máňa Ženíšková. Symbolika/propaganda: 33:42 – podání ruky Pištěk; 36:46 – Plachta v ženských šatech – ohavnost. Od obecenstva ale sklidí bouřlivý aplaus a uznání. Pradlenka si s ním/ní dokonce s úsměvem zatancuje. Realita by byla jiná: hnala by sprosťáka klackem. I všechny ostatní dámy na oslavě by si pohoršeně odplivly.

plakát

Dům ztracených duší (1967) 

Divné rozuzlení. To už to mohli rovnou hodit na Filibertu (výborná Alexandra Myšková). Palcové titulky v Rudém právu by hlásaly: Fantom ústavu odhalen! Sestra Filiberta vyvraždila polovinu oddělení! Přemýšlel jsem i o čtyřech rudých socialistických hvězdičkách. Dobří herci, pomalé tempo, které ale nenudí, sympatické osazenstvo ústavu, genius loci kláštera Želiv, atmosféra, která vtáhne do děje. Jeden z nejstravitelnějších filmů z blázince, také díky tomu, že šílenci nedostávají příliš prostoru. Ale rozpačitý pachatel rozhodl zatím pouze o třech pěti-prstech-ruky-dělníka. Illínova hudba slabší. Všechny ženské ostříhané na krátko. Čestnou výjimkou je Eva Kubešová. A samozřejmě sestra Filiberta, která skrývá své dlouhé kadeře po šátkem, jak je to správně podle Bible. Její výbornou znalostí překvapí kandidát Strany, kapitán SNB (Adamíra), který cituje verš 1 Korinťanům 13:1 „I kdybych mluvil jazyky andělskými, lásku však když bych neměl…" Filiberta pohotově doplní: "…ano, ničím bych nebyl" Správné znění: Ačkoli mluvím lidskými jazyky a jazyky poslů a nemám lásku, stal jsem se zvučící mosazí nebo zvonícím činelem. Je mi líto, ale konec mě dost zklamal, takže prozatím musím zůstat na pouhých třech rukách dělníkových. Symbolika: 52:35 – Adamíra – levá skrytá ruka; 1:20:17 – globus v hostinci!! Hláška: „Mladej Mose zůstal po vánocích už doma.“

plakát

Přísně tajné premiéry (1967) 

První slovo Menšíka: „Ježíši“ – nejedná se o náboženský film. Zkušený Frič samozřejmě ví, co musí do filmu nacpat a jak učit obecenstvo „správnému“ vyjadřování. Symbolika: 43:28 – učebnicový zednářský pozdrav Sovák – Řanda. Hlášky / propaganda: „U mě je organizace jako při výrobě atomový pumy.“ // „Já ti dám pod stromeček pytlíček s ekrazitem.“ 15 x zazní jméno „Ježíš“.

plakát

Pět holek na krku (1967) 

Zajímavé propojení pěkné opery s průměrným filmem. Za takové kamarádky bych teda pěkně poděkoval. Nataša je měla prokouknout mnohem dřív. Ty to u mě projely. Neuvěřitelné krávy všechny čtyři. Skvělý učitel hudby: „Kdo je čistý ve zpěvu, je čistý i v životě. Pamatujte, že v hudbě život Čechů!“ Z bohaté symboliky / propagandy: 14:52 – zeměkoule (ve výloze); 15:00 – dvě zeměkoule najednou; 16:32 – zeměkoule v detailu; 23:48 – další globus, tentokrát na zámku; 23:58 – globus z blízka; 39:05 – merkel sign (operní pěvec); 39:27 – skrytá ruka (o.p.). To jsem naprosto přesně věděl, že to sklo nemůže donést domů. A taky že ne! Hezká hudba.

plakát

Kristove roky (1967) 

Strašlivě a nesympaticky nadabovaná Stehnová Janžurkou. Symbolika: 40:33 – one eye symbolism; 1:07:53 – duchovní, merkel sign. Hláška / vesmírná propaganda: „Kosmonaut z teba už ťažko bude.“  Přesvícený obraz jako ohraná umělecká vychytávka.

plakát

RoboCop (1987) 

Začíná to zostra pořádnou propagandou: exploze raketoplánu (blamáž č. 1), bojové hlavice na náklaďácích (asi atomovky – blamáž č. 2), nechybí zeměkoule (blamáž 3) a družice (blamáž 4. Jedná se o speciální vysokootáčkový rotující satelit. Účel neznámý). Aha, tak to je znělka zpráv, tak je to jasný: „Nebezpečí jaderné konfrontace v jižní Africe vzrostlo“ – to má neexistujícími jadernými zbraněmi napadnout Jižní Afriku Zimbabwe nebo Zambie? „JAR představila francouzskou „neutronovou“ bombu“. Vylepšená atomová puma (stále neexistující). „Pretoria chce pumu použít na obranu města“, vypráví nesmysly hlasatel. Kolegyně kravaťáka se chechtá ještě více. Strašení a lhaní s úsměvem. „Prezident uspořádal první konferenci z vesmírné stanice“, už se nedivím. To nejde říct s vážnou tváří. Pak vidíme záběry ze zero-G plane. Následuje reklama na umělé srdce na splátky. To je nějaký kabaret? Ano! Policejní robot se zblázní a z úředníka udělá krvavé řešeto. Úsporný robot do něj střílí ze dvou těžkých kulometů a nasype do něj pytel olova. „Omlouvám se, robot měl závadu.“, říká uvolněně výzkumník vesmíru. Násilí a krvavé lázně se rozjíždějí. Vrcholem je krvavá sekaná č. 2: rozstřílení policisty ve staré fabrice smějícími zločinci včetně detailní záběrů amputací končetin. Tohle ve známějších sourozencích typu Terminátor naštěstí chybí. Dost ohraným se pak stane neustálé prohazování skleněnými tabulemi / výlohami / okny / dveřmi.  Hlášky: „Prováděli jsme výzkum vesmíru.“  Symbolika: 9:38 – nápis SPACE – podprahová propaganda; 57:00 – dítě v kostýmu ďábla; 1:08:32 – globus na psacím stole; 1:12:48 – znovu černobílý stylový globus; 1:34:56 – 3x6 handsign;  Další propaganda: 41:31 – stolní hra na jadernou válku NUKEM. Vychechtaná rodinka hraje tuto debilní hru. // 1:16:00 – DINOSAUŘI !!! no to tu ještě chybělo // 1:16:35 – laserové dělo ve vesmíru + zeměkoule. „Mezi oběťmi laserového děla jsou i dva bývalí prezidenti Spojených států.“, asi nelepší hláška. // „Jsme očkované“ – reklama na vakcíny. Hlavní cíl: propagace TRANSHUMANISMUSU. Další: střílení do jídla (přesnídávky pro robota s lidskou tváří).

plakát

Pension pro svobodné pány (1967) odpad!

V každém souvětí musí minimálně dvakrát zaznít jméno „Ježíš“. To Krejčíkovi ke spokojenosti úplně stačí. Myslel jsem si, že dno filmu je, když Bert hledá ztracenou kabelku a rozhází kvůli ní celý kvartýr. Ještě horší sekvence ale nastane, když chytí Andělu kvůli kabele amok. Celý penzion by musel být vzbuzený již dávno před tím a recepční by na pokoj už musela alespoň dvacetkrát přijít, ale tohleto už opravdu přehnali ab absurdum. Konec, dál už jsem nemohl. Abrhám střídá dvě až tři grimasy a to mu ke štěstí taky stačí. 53:38 – Hrzán – devil horns. Proč říká Bert svůmu spolubydlícímu - chlapovi „kočičko“? Fuj tajbl. Docela pěkná hudba, ale neustálým opakování zazdili i tohle. Nejdřív orchestr, pak jedna postava, druhá, třetí a všichni do zblbnutí dáá da da dáá, dá da da dááá.

plakát

Muž, který stoupl v ceně (1967) odpad!

Jeden povedený vtip s vhozenou peněženkou do drtičky. Vrcholně nepříjemný film. Ani jsem nedokoukal. Mučení člověka hlady. Nesmysl na entou!! Symbolika: 27:10 – skrytá ruka; 28:56 – all seeing eye; 52:30 – merkel sign.

plakát

Poslední růže od Casanovy (1966) 

Fantasticky zahrané od okouzlující Mileny Dvorské. I ostatní výborní. Krška prostě uměl. A to nemám rád konverzační komedie. Neuvěřitelně skvělý konec. Film začíná lehce nadprůměrně, po celou dobu se zlepšuje a zlepšuje, ale konec mě uchvátil. Pozitivně optimistický konec v té nejkrásnější podobě. Celým filmem se line jemný vytříbený humor a půvabná hudba. Le Breux ve svých 48 letech výborně zahrál starce. Postřehy: Nechat svoji manželku celý den samotnou s největším svůdníkem a milovníkem znamená obdivuhodnou důvěru. Klobouk dolů. Přesto je to lehkomyslnost a naprosto zbytečný hazard. Hlášky – dávkování pravdy: „Láska i růže – obojí je pomíjivé jako každá krása.“ // „Mnohé historické události by se nestaly, kdyby nebyly předpovězeny.“ Hlášky poučné: „Žena je vždycky spokojena se svým společníkem, když se mu podaří, aby byla spokojena sama se sebou.“ Symbolika: 18:36 – rozměrný globus na psacím stole; 19:28 – ještě rozměrnější globus na zemi; 20:02 – další globus na podstavci; 20:53 – čtyři globusy najednou. Místnost přeplněná globusy; 21:01 – Casanova se mazlí s globusem. Něco může být mapa hvězdné oblohy, ale většinou to budou zaručeně globusy.

plakát

Tři dcery (1967) 

Asi jen za pohlednou první československou misku. O jeptišku náruživě usiluje místní playboy. Sestra představená mu jí prapodivně vhání do náruče. Spousta totálně nesmyslných keců, jak převychovat jeptišky. Divné uniformy milicionářů jak odněkud z Ruska. Trojice mudrlantů srší nápady. Tak dáme jeptiškám srandovní hábity, aby se sami znemožnily. Na závěr dlouhý monolog zlé a despotické sestry představené. Věřící opět vykresleni jako dávno přežití fanatici, kteří patří při nejlepším někam do středověku. Protivná odrhávačka „štrngy brngy ostružlinky“.