Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

misterz 

všechny recenze uživatele

Dvojka sa mi páčila viac ako jednotka. Hlavne vďaka Madsovi, ktorému sa tu dokonale podarilo stvárniť totálne vyhuleného paka Tonnyho, postavu, ktorá svojim zjavom dokázala vo filme zatieniť všetko ostatné. Tonny sa po prepustení z väzenia chce začleniť do normálnej spoločnosti, len žiaľ mu chýba mozog, takže nenápadne a pomaličky jeho dobrý úmysel odíde kamsi do stratena a on sa pekne krásne vráti späť na šikmú plochu, ktorá hlavne na konci, je šikmejšia ako kedykoľvek predtým. Ani jeho kumpáni, vrátane jeho otca, mu v jeho dobrých úmysloch nepomáhajú. Preto to chcelo vymeniť nielen miesto a prácu ale hlavne všetkých kamarátov a známych, aby sa naozaj dokázal napraviť. Možno to pochopil až na konci? Neviem, v každom prípade mu na záver niečo "zapne" a on urobí niečo nečakané.... Snáď rozumnejšie ako ukradnúť pre otca Ferrari :). Škoda, že sa snímok končí tak skoro, Tonnyho životné cestičky a rôzne peripetie so zákonom a undergroundovým prostredím by som dokázal sledovať aj celý deň. Film rozhodne odporúčam široko ďaleko každému, pretože aj keď ide o drámu s thrillerovými prvkami, sú tu miesta, kde sa dá aj poriadne nasmiať, preto má ambície osloviť široké publikum, hlavne svojou univerzálnosťou, komplexnosťou a perfektným hereckým prejavom Madsa Mikkelsena. 85/100 ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Dvojka je o hodne lepšia. Je napumpovaná hláškami vytretých magorov a ostro vyrezaných týpkov ako i debilne vyzerajúcimi situáciami, ktoré vás rozhodia od smiechu! Napríklad telka vs bejzbalka , to ma skoro jeblo! No, veselo to natrie i anglickým gangsta filmíkom, na ktoré ja zase nedám dopustiť. ()

Reklama

jojinecko 

všechny recenze uživatele

4,5*/5...Pre mňa o niečo lepšie ako výborná jednotka a dôvod je jasný - väčší priestor pre geniálneho Madsa Mikkelsena. Dvojka síce je pomalšia ako jednotka, ale Refn je tu oveľa rafinovanejší a cez zdanlivú menšiu akčnosť kladie dôraz na charakternosť (resp. bezcharakternosť) postáv a robí to dokonale. Pri tom zachováva to, čo bolo silnou zbraňou aj u prvého dielu - autenticita (postáv aj príbehu). Pár scén je priam vychytávkových, pričom za zdanlivou coolovosťou sa skrýva aj psychológia, a Refn s ňou vie narábať bravúrne aj za pomoci minimalistických prostriedkov... Už chápem, prečo po režisérovi siahol "halyvúd", snáď to chlapa nepokazí, bola by ho škoda... našťastie Drive naznačuje, že má stále svoj ksicht:) ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Tam, kde jsem v jedničce trochu tápal v jejím vyprávěcím stylu a finálním přínosu pro kdejakého diváka, jsem se s dvojkou ztotožnil v téměř všech scénách a hlavně si ve druhé půlce dost užíval Refnovy typické filmařské kreace, ať už ve hře světel nebo netradičního záběrování. O nepříjemné hudbě, která jen umocnila navozenou atmosféru, se snad ani zmiňovat nemusím. [viděno v Edisonline 7.7.2023] ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Platí můj komentář k prvnímu dílu trilogie, s tím rozdílem, že tady je to všechno na ještě trochu intenzivnější výrazové rovině - jakoby poučenější a dospělejší podívaná. Hudba více dominuje a určuje tempo obrazů a herecké akce. Už je tu dost znát Refnův vizuální styl. Jsem zvědav na trojku, resp. na Drive, který se má Pusherovi blížit jak v některých dějových motivech a výběru lokací, tak ve vizualitě. Líbilo se mi, že tu spodinu neheroizuje, k čemuž má hodně podobných filmů dnes nebezepčně blízko, ale nechává všechno tam, kam to patří, tj. na úplném dně morálního hnusu. Závěrečná jízda autobusem je naštěstí jako symbol natolik nejednoznačná, že nelze režiséra obviňovat z nějakého nadržování. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Většina herců či komparzu ve filmu jsou skuteční zločinci. Vasilije Bojicic (Vanja) byl v roce 2006 odsouzen k 8 letům odnětí svobody a následnému vyhošťení ze země zpět do Bosny za nelegální obchod s návykovými látkami na území Dánska. V Dánsku po sobě zanechal 3 děti. (vojacekr)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama