Reklama

Reklama

Dealer III

  • Česko Dealer 3 (více)
Trailer 1

Organizovaný zločin s lidskou tváří. Syrový pohled do kodaňského podsvětí od proslulého dánského režiséra Nicolase Windinga Refna. Nicolas Winding Refn zakončuje svou trilogii o kodaňském podsvětí mrazivým portrétem stárnoucího gangsterského kápa Mila. V předchozích dílech byl tento srbský kmotr jen vedlejší postavou v příbězích dánských kšeftujících dealerů a zlodějíčků bezmocně se potácejících za hranou zákona. Když vše klapalo, jak mělo, byl Milo bodrým přátelským kumpánem, ale pokud měl pocit, že ho někdo chce podrazit, nebo bylo potřeba zatlačit na dlužníka, jeho žoviálnost a familiárnosti ustoupily nelítostným erupcím účelové brutality. Tentokrát se s tímto králem podsvětí, který zásobuje Kodaň drogami, setkáváme na sezení anonymních narkomanů. Milo chce přestat brát, protože pak nemá čistou hlavu na důležitější věci. Zrovna organizuje pohoštění na svatební hostinu své milované dcery, ale současně řeší i zpackanou zásilku drog. Také coby stárnoucí veterán stojí proti ambiciózním mlaďochům, ze kterých mohou být noví výhodní spojenci, ale současně i nežádoucí konkurence. Milo se snaží si v nové době udržet postavení, a tak zkouší nové věci, jenže starého psa prostě novým kouskům nenaučíš.
Režisér opět spřádá nelichotivý obraz podsvětí, prostý obvyklých mýtů a glorifikace nejen hollywoodských gangsterek. Také tentokráte přistupuje ke světu periferních podniků a umolousaných lemplů s empatickým zájem, přičemž ale v závislosti na hlavní postavě se mění atmosféra i pojetí snímku. Po vypjatě existenčním prvním dílu a jeho oidipovsky tragickém pokračování Refn trilogii uzavřel znepokojujícím portrétem krále podsvětí, který nehledá cestu ven, ani nesní o jiné budoucnosti, ale jenž je největší rybou v rybníce právě proto, že je ve svém živlu. Mít na rukou krev je pro něj stejně každodenní záležitostí, jako kuchtit tradiční lahůdky na svatební hostinu. Cenou za jeho postavení pak není strach o život, ale pouze stres a samota. Všechny roviny mnohoznačné postavy bravurně vystihl v Dánsku žijící chorvatský rodák, divadelní, filmový a televizní herec Zlatko Buric. Právě on coby představitel Mila, hlavním pojítkem celé trilogie, protože jako jediný z jejího početného hereckého ansámblu vystupuje ve všech dílech. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (176)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Přál bych si aby film trval minimálně tak dlouho jako všechny díly Pána Prstenů. Srbský kuchtík téměř nesleze z plátna a po celou dobu se je na co koukat. Dokonce je divák svědkem i pravé zabíjačky na Balkánský způsob. Slovíčko "jebat" se prostě hned tak neoposlouchá. Řekl bych že tenhle poslední díl se mi líbil ještě více než první, který si přecejen místy vybral svou slabší chvilku. Za to trojka jakmile diváka chytne tak jej nepustí. Samozřejmý je hudební doprovod, který nám tluče příslušné scény razantně do palice. Aby náhodou ani na chvilku nevznikly pochybnosti že vlastně o nic nejde. S blížícím se koncem jsem se přistihl že jsem si přál aby čas ubíhal pomal ...... (Proto jako poctu ani já tento komentář nedokončím) :) ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Třetí a doufám poslední výlet Nicolase Refna do prostředí kodaňské galerky. Bohužel, oproti předchozímu dílu vnímám opravdu výrazný sešup kvality, který zdaleka nesouvisí jenom s tím, že Zlatko Buric zkrátka není Mads Mikkelsen. Scénář je zřetelně slabší a tam, kde se nedostává na uvěřitelnosti postav a logice jejich chování, nahrazuje to Refn vulgarismem a explicitním zobrazením násilí. Scény likvidace těl byly dalece nad míru toho, co bych pro podobný spektákl považoval za vhodné. Celkový dojem: 35 %. Za jednu z mála zdařilých scén považuju tu, kde navenek vřelý vztah otce a dcery přechází bleskurychle v tvrdé licitování obchodních partnerů v drogovém byznysu. ()

Reklama

Azrael515 

všechny recenze uživatele

Every dog has his day, again. Po socialnejšej dvojke back to business. Tentokrat sa to poserie pánu ktorý v predchádzajúcich filmoch predstavuje vrchol potravinového retazca v brandži. Ten sa ocitne v patovej situácií a pendluje medzi veriteľmi a oslavou narodenín svojej dcéry. Je to vlastne mix predchádzajúcich príbehov, otcovský a kšeftársky a polemizuje o tom ako skľbiť obe dohromady. Do toho sa primiešava další vnútorny konflikt abstinujúceho Mila. Preto na mňa posobil určite najmoralizujucejšie. Aby som to uzavrel ako celok, Pusher trilogy je rozhodne vrchol zobrazenia sveta a psychológie priekupníkov s drogami. Doteraz boli vykreslovaní značne skreslene a vatšinou charizmaticky, aby to diváka nerušilo a mohol aspon čiastiočne sympatizovať s antihrdinom. Rozprávanie nieje v žiadnom príbehu uzavreté .... takže príbehy si možme dokončiť samy a tým pádom atmosféra filmovu pretrváva i po záverečných titulkách. Není to Scarface, není to Traffic. Je to Trainspotting sveta dealerov, žiadny vzostup ani kšefty za mega sa nekonajú. A stačí tak málo aby sa človek ocitol totalne v s*ačkách. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Další obchod s drogami nevyšel, opět chybí hromada peněz, které je třeba vrátit a zase se hlavnímu hrdinovi lepí smůla na paty. Tentokrát si za to však milý Milo může sám. Zdroj průserů tedy nespočívá v promyšleném působení vnějších okolností, ale v jeho nevyrovnaném a neobratném charakteru. Navíc Milo není žádný frajer ani charismatický zabiják - leckdo v tom může spatřovat větší realismus (což je pravda), ale já se díky tomu nemám ve filmu, čeho chytnout. Nudná expozice trvala prakticky 80% filmu, vše samoúčelně směřuje pouze k jediné scéně, a to extrémně brutální a nechutné likvidaci dvou nebožtíků. Líbí se mi, že k vykreslení problémů plynoucích z nelegálního obchodu užil Refn jiných prostředků než akce, jenže prázdné dialogy ohledně oslavy narozenin nepůsobí příliš záživně... 5/10 ()

movieband 

všechny recenze uživatele

Po existenciální jedničce, Oidipovské dvojce přichází časovaná bomba v podobě bosse Mila v třetím díle Refnovi temné sociální studie. Trojka pusherovské trilogie je nejpreciznějším, nejvytříbenějším a nejlepším dílem. Už jen díky Milovi, kterého perfektně ztvárnil Zlatko Buric. Refn byl tehdy ve zlatém rozkvětu, který mu otevřel dveře do filmového světa.Stejně jako Requiem za sen, tak Pusherovská trilogie je skvělým filmovým přínosem na téma drog a podsvětí. Po Drive a Valhalla Rising asi nejlepší Refnův počin. PS: Refn si kladivo ve svých filmech vyloženě oblíbil. Závěr jen pro silné povahy. 92% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Všechny scény byly točeny chronologicky. (antonchigurh)
  • Lidé na protidrogových setkání byli skuteční narkomani. (Nathanielmon)

Reklama

Reklama