Reklama

Reklama

Samsara

Trailer 2
USA / Indonésie / Singapur / Thajsko / Keňa / Dánsko / Brazílie / Jordánsko / Spojené arabské emiráty / Saúdská Arábie / Jihoafrická republika / Itálie / Ghana / Egypt / Čína / Japonsko, 2011, 102 min

Obsahy(1)

Připravte se na zážitek a zkušenost smyslů, které nemají obdobu. SAMSARA opět spojuje režiséra Rona Frickeho s producentem Markem Magidsonem, jejíchž filmařské a hudební umění bylo potvrzeno již mnohokrát oceněnými filmy BARAKA a CHRONOS. SAMSARA ve starodávném sanskrtu znamená "věčně se otáčející kolo života“ a tvůrci se v něm snaží zachytit prchavé okamžiky, které utvářejí náš život. Film, který vznikal přes pět let ve dvaceti pěti zemích nás zavádí na posvátná místa, do postižených oblastí, průmyslových zón a míst přírodních zázraků. SAMSARA, která se vzdává dialogů a popisných textů, úplně rozvrací naše očekávání tradičního dokumentu. Namísto toho podněcuje naše niterné interpretace obrazem a hudbou, které do starého chápaní přináší nové prvky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (170)

MiaMahoney 

všechny recenze uživatele

K tomu, abych dala 5 hvězdiček mi chyběla zásadní věc, a sice informace, na jakých místech se právě nacházíme. Myslím, že jsme viděli spoustu úchvatných scenérií, ale nemáme možnost si je více vyhledat nebo je navštívit, protože jsme se nedozvěděli, kde se nachází. A to je opravdu škoda. Nijak by dokumentu neublížilo, kdyby se nenápadně v rožku vždy ukázala lokalita. Za další, jak už tu bylo napsáno, samotný soundtrack je docela nudný a kdybych si jej měla pouštět nezávisle na filmu, tak u něj nejspíš usnu. Byla jsem nalákána na Lisu Gerrard a čekala přinejmenším masterpiece jako Now We Are Free, ale nestalo se tak. Proto dávám Samsaře jen 4 hvězdičky. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Reggiův žák "si" zadal stejné téma, jako v případě filmu Baraka, a zpracoval jej o nic méně působivě. velmi přesně, krásně, a proto i přesvědčivě "hovoří" obrazem o duchovní podstatě člověka a jejího upozadění v současném tak řečeném "civilizovaném" světě. o vytlačení kulturně-duchovního dědictví dřívějších civilizací a narušení souladu s přírodním světem ve prospěch pokračující mechanizace, rutiny a odlidštění. "alchymistická" snaha o vytvoření co nejpodobnější umělé imitace člověka (homunkulus?) je o to absurdnější, čím více se člověk vzdaluje své podstatě. úsměvy robotů a pohledy půvabných sexuálních hraček vycházejí z použité metody "přímého" pohlédnutí do očí, které by mělo odhalit nezastřenou vnitřní pravdu. Fricke pohlíží do tváří nejen robotů a umělých panen, ale i skutečných lidí, rituálních tanečnic, soch Tutanchamona i Budhy, mnichů, dětí i jejich matek. dostává se tak do hloubek kontrastujících s odstupem, kterého jeho kamera díky časosběrné metodě, zrychlení či jindy naopak zpomalení, nabývá od míst a dějů v nejnádhernějších obrazech přírodního světa i městských aglomerací. neustálé jízdy, či přímo "lety" vpřed ovšem i při sledování celků sugerují neustálou, až snad i poněkud násilnou snahu o proniknutí za hmotnou skutečnost a nazírání ontologicky dokonalejší, celistvější představy o světě. přísně vzato se proto nejedná o dokumentování filmem, jako spíše o duchovně laděnou filmovou esej, "symfonii všehomíra", zakládající své svědectví o světě na pečlivém výběru pečlivě aranžovaných obrazů a vjemů. snímek lze vystihnout pomocí podobenství, kterých se sám chápe. jde o snahu napodobit filmem princip mozaiky z barevného písku. ta při náhledu s odstupem (shora) dává díky koplikovanému, ale přesnému (s)komponování rozličných barev, ploch a tvarů na okamžik pochopit harmonii světa, než se změní v šedavý prach. /// chrám možná puknul, prasklina ho málem rozštěpila ve dví, ale nezviklaný stojí pevně dál. ()

Reklama

Ephemeris 

všechny recenze uživatele

Vzývam úplné bunkové prebudenie mojej bytosti: fyzické, mentálne, emocionálne, spirituálne v tomto momentálnom Ja. S podporou Boha/Bohyne a kráľovstva prebudeného Majstra, ktoré zahŕňa: samotného prebudeného Majstra, Sanandu, Svätú Matku Máriu, Quan Yin/bohyňu milosrdenstva, archanjela Michaela a jeho légiu, Aštara a celú jeho flotilu, Babajiho, Rafaela, Gabriela, klan trúbiacich anjelov, kmeňových šamanov, bohyne šťastia, Elohim, klan hadov, Šivu, všetky zvieracie totemy, elementy ohňa, vzduchu, vody a zeme, všetky duchovné bytosti svetla, menované aj nemenované. Vyzývam lásku a milosť, aby sa prebudili v tomto Ja. ()

iampatrik 

všechny recenze uživatele

70% Těžko se Samsara hodnotí. Dá se napsat, že se jedná o obrazový skvost a výborným audio doprovodem, dá se napsat, že je se jedná o vizuální relax a meditaci, o naučný, cestopisný, sociální obraz planety Země, ale taky se dá klidně napsat, že jde o pouhé hodinu a půl hodinové zabití volného času, kdy se člověk dívá jen záběry kamery různě po světě, bez jakéhokoli slova či vysvětlení. Zde plně chápu jak jednohvězdičkové hodnocení, tak to nejvyšší a taky je asi třeba mít tu správnou náladu aby se člověk dodíval a správně ohodnotil Samsaru. ()

angloumene

všechny recenze uživatele

Tak já nevím vážení, ale obvykle si pod pojmem film představuji něco, na co se dá dívat. Myslím, že i sebeartovější filmař (někdy opravdu jen ve skrytu duše) touží po tom, aby jeho dílko skutečně někdo celé zhlédl. Bohužel u Samsary žádné takové náznaky nevidím a musím se přiznat, že i přes moji počáteční odvahu na mě asi tak po dvaceti minutách padl spánek. Sice je pravdou, že videa složená z krásných nejen přírodních obrazů jsou zajímavá, ale přece se ani v reálu nevydržím jen tak hodinku a něco koukat do přírody. Takže nevím, nevím no... Každopádně velký obdiv všem, kteří film skutečně zhlédli celý (a ne nevěřím tomu, že vás bylo přes 1200 :D ) ()

Galerie (63)

Zajímavosti (6)

  • Samsara je buddhistický termín pro utrpení v životě během koloběhu znovuzrozování. Všechny naše radosti v tomto životě/světě jsou podmíněné, nejsou trvalé, nemohou tedy být zdrojem trvalého štěstí, protože jakmile se rozpadnou (a ony se jednou rozpadnou) podmínky jejich vzniku, mizí i objekt, od kterého očekáváme, že nás učiní šťastným. Nic ve vnějším světě nás nemůže učinit trvale šťastnými. Opakem samsary je nirvána - absolutní cíl, tj. dosažení buddhovství, rozpoznání dokonalosti, kterou máme všichni v sobě. Jedná se o prožívání našeho plného potenciálu, všech dokonalých vlasností: radosti, moudrosti, soucitu, intuice, odvahy. Oproti osvícení jsou i nejintenzivnější radosti v našem samsarickém životě utrpením. (FIorian)
  • Film byl kompletně natočen na 70mm analogovém zdroji, který musel být do digitální podoby konvertován tak, že se každý snímek naskenoval v rozlišení 8k, z čehož vzešel obrovský datový soubor o velikosti 20 terabajtů. Následně byla velikost snížena do finální podoby filmu. (Ignus.cz)
  • Celý film se natáčel v průběhu pěti let v 25 různých zemích světa. (Ignus.cz)

Reklama

Reklama