Režie:
Christian DuguayScénář:
Agatha DominikKamera:
Christian DuguayHudba:
Normand CorbeilHrají:
Mira Sorvino, Donald Sutherland, Rémy Girard, Vlasta Vrana, Robert Carlyle, Marek Vašut, Isabelle Blais, Anna Hopkins, Sarah-Jeanne Labrosse, Morgane Slemp (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Mladou svobodnou matku Helenu svede úspěšný a pohledný muž a ona se s ním vydá z Prahy do Vídně. Mezitím si modelingová agentura v ukrajinském Kyjevě vybere šestnáctiletou Nadju, která se s dalšími vybranými kandidátkami vydává do Spojených států. Dvanáctiletá americká turistka Annie Grayová je ve filipínské Manile unesena přímo před zraky svých rodičů. Všechny se staly obětí mocné mezinárodní sítě obchodníků s bílým masem, kterou řídí Sergej Karpovič. Po třech newyorských úmrtích mladých prostitutek z východní Evropy přesvědčí policejní agentka s ruskými kořeny Kate Morozovová velitele imigrační a celní správy Billa Meehana, aby ji najal. Slíbí mu, že bude bojovat proti tomuto druhu zločinu a že nikdy nebude litovat, že ji angažoval. (Filmbox)
(více)Recenze (54)
Televíznosť z tohto filmu razí poriadne. Zbytočné naťahovanie deja na 3 hodiny, čo zahŕňa veľa obkecávačiek a nič moc sa nedeje. Z podsvetia obchodu s bielym mäsom by som čakal niečo drsnejšie a emocionálne silnejšie. Tu síce vidíme obete ako ležia na svojich posteliach v jednej miestnosti a občas ich niekam zoberú, no okrem pár faciek nevidíme, čo za svinstvo sa s nimi robí, aj keď na začiatku filmu je upozornenie, že film obsahuje nejaké drastické scény, či čo. Tu sa ženy nútia k prostitúcii a natáčaniu porna a vo filme neuvidíme ani jeden ženský prsník. Nie, že by som to vyžadoval, ale v takomto druhu filmu trochu tej explicitnej nahoty a násilia nezaškodí, ak to má zaúčinkovať na city diváka. Takto trošku zaberú tie Filipíny s deťmi a to je všetko. ()
Podle odhadů Mezinárodní organizace práce je na celém světe ročně obchodováno minimálně 2,45 milionů osob. Obchod s lidmi se dotýká všech kontinentů a většiny zemí. Vláda USA odhaduje, že ročně je v rámci obchodu s lidmi přes hranice přepraveno 700 000 až 2 miliony žen a dětí. Toto číslo nezahrnuje obchod s lidmi uvnitř zemí ani muže. Sedmdesát sedm procent obětí jsou ženy, devět z deseti končí jako sexuální otrokyně. Obrovský nárůst obchodu se ženami v Evropě nastal po rozpadu Sovětského svazu. Později, v důsledku válek na Balkáně, se významným centrem obchodu s lidmi staly státy bývalé Jugoslávie. Obchod s lidmi je nejrychleji rostoucí formou nucené práce a patří k nejvýnosnějším kriminálním aktivitám na Zemi - zisky jsou srovnatelné s pašováním drog a zbraní, je ale bezpečnější. Roční zisky mafie se odhadují na 8,5 až 12 miliard eur (238 mld. až 336 mld. Kč). ___ Kvalit Obchodníka se smrtí tento TV film sice nedosahuje, nicméně poskytuje dostatečně informací o tomto nejen drsném a špinavém, ale hlavně absolutně nedůstojném a ponižujícím světě nabídky a poptávky v oblasti ukojení sexuálního pudu. Jak se ukazuje, všeobecná rovnost lidské důstojnosti je stále vzdálenou utopií, jakou byla za dob Římského impéria. Lidé pořád vnitřně a čistě automaticky hodnotí toho druhého a hned ho zařazují výše nebo níže na pomyslném hierarchickém žebříčku, akorát někteří následně rozumově, nikoliv emotivně, otočí žebříček do horizontály - dál nebo blíž, kdežto někteří se stále chovají, jako kdyby se jich civilizace a etika ani nedotkla. Kdy člověk může zneužívat jiného člověka přes jeho nevůli, kdy může páchat násilí na jiném? Nezvladatelně, když neovládá své pudy a choutky. Dálkově, když nevidí důsledky svého konání. Odcizeně, když koná bezprostředně. Odcizení je hlavním mechanizmem potlačení tzv. hlasu svědomí - přírodního zákona zachování svého vlastního druhu. Aby člověk překročil tento zákon, musí označit zneužívaného za cizího, za nečlověka - vnímat ho jako nepřítele nebo jako věc. Je vidět, že tam, kde se hodnoty materiálního rázu snoubí s větším bohatstvím, je větší poptávka po lidech-věcech. Peníze vypínají vnitřní morální zákazy velmi snadně. Bohužel. ()
Castingová produkce asi vybírala hlavní představitelku hlavně typově (aby utáhla závěrečný part). Neherectví Miry Sorvino naštěstí zachraňuje civilní režije i kamera. Film je plný drobných rušivých failů. Matriošky a angličtinu v nejméně vhodných situacích raději nezmiňuji. Nicméně celek drží relativně pokupě a svoji misi film zvládne. ()
Téma, spracovanie, herci( na televízny film celkom veľa známych tvárí) všetko v poriadku. Prečo to však nemohlo mať 90 minút, ale muselo to mať 2 časti a 180 minút? Jediné, čo táto nadmerná dĺžka spôsobila bola strata tempa, občasné miesta nudy a ľahké preležaniny. Veľká škoda, mohla to byť väčšia pecka, nakoniec len jemný nadpriemer. 60% ()
Dost drsné, akorát ten stereotyp si mohli amíci odpustit, jelikož to jste občas, jako diváci, byli nevyhnutelně naštvaní na ty nesprávný lidi a na americkej všeobecnej nezájem o jiné kultury mimo jejich vlastní, který z filmu čišel pravidelně ob jednu minutu. Je to škoda, jelikož mě osobně právě tohle podkopalo jinak docela dobrý dojem z filmu a měla jsem tak co dělat, abych tomu dala ty 4 hvězdy. Nicméně i přes ta kulturní a někdy i dějová faux pas, si snímek zaslouží pozornost rozhodně větší, než se mu doposud dostalo. Ale i tak mi asi bude chvíli trvat, než se z naštvanosti pramenící z té občasné americké demence dostanu, jelikož když už si někdo vezme na program tuhle seriózní tématiku, mohl si aspoň o určitých východních a středních částech Evropy něco málo zjistit a necucat si scénář z prstu zjevně velmi inspirován stereotypní mapou světa made in USA. ()
Galerie (30)
Photo © Lifetime Movie Network
Zajímavosti (2)
- Dievča, ktoré na začiatku filmu vyskočí z okna má na tele v azbuke chybne (bez mäkkého znaku) vytetovanú zdrobneninu mena Peter. (Laslo)
- Slobodná mamička Helena z Prahy ukazuje novému priateľovi cestovný pas, ktorý si vybavila, aby mohla ísť za ním na výlet do Viedne. Avšak v tom čase (rok 2005) postačoval občanom Českej republiky na cestovanie po krajinách Európskej únie občiansky preukaz. (Laslo)
Reklama