Režie:
Clint EastwoodScénář:
J. Michael StraczynskiKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Angelina Jolie, John Malkovich, Jeffrey Donovan, Michael Kelly, Colm Feore, Jason Butler Harner, Amy Ryan, Geoff Pierson, Denis O'Hare, Frank Wood (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 363)
Clinte, tak tohle se ti teda sakra povedlo!!! Tomuhle říkám precizně odvedená práce. Z každého záběru doslova čiší Eastwoodova touha po práci a jeho perfektní režii jsem si dokonale užíval celý film. Abych řekl pravdu, nechce se mi věřit, že tenhle příběh se skutečně stal! Tady je jasný důkaz, že z jakéhokoliv člověka lze udělat blázna a pokud si proti sobě poštvete přímo policii, tak to už není problém téměř žádný. První polovina nebyla špatná, ale dokonale ji zastínila druhá polovina, ze které čiší bezmoc, aby náhle přešla ve sjednání spravedlnosti. Angelina Jolie zahrál parádně a vůbec se nebojím říct, že si hlasitě řekla o nominaci na Oscara. Vůbec co se týče Oscarů, tak by mohl být tento snímek žhavým kandidáten na nominace, ale když jsem koukal na nominace na Zlaté Glóby, tak Výměna bude mít velmi silné konkurenty. Doufám, že alespoň "Drsný Harry" se dočká své další nominace za režii. Jeden z nejlepších snímků letošního roku, doporučuji všem...... ()
Epické, výpravné, s fantastickou dobovou atmosférou a výborne zahrané (pre Angelinu je to samozrejme obrovské herecké sólo, ale nadchol ma aj "kladne hajzlovský" John Malkovich). K tomu prekvapivo napínavé (thrillerová dejová línia neskutočne šlape) a s výnimkou mierne nadbytočnej záverečnej polhodinky doslova strhujúce. Základom toho všetkého je vynikajúci scenár, a ak je pravda, že Clint to natočil podľa Straczynského prvého "draftu" (v Hollywoode vec neslýchaná), tak sledujeme zrod geniálneho scenáristu. No a réžia... Čo vôbec dodať? Changeling nie je silnejší film ako Gran Torino, ale na druhej strane je omnoho precíznejšie natočený. Ja proste žasnem nad Clintovou súčasnou formou. V tak krátkom odstupe naservírovať dva také silné filmy, ktoré u mňa osobne sú tým najlepším, čo som videl za dlhé, dlhé mesiace, to si zaslúži obrovský potlesk. Predstavujem si, ako teraz špičkoví hollywoodski scenáristi s prosíkom kľačia pri Eastwoodových dverách... :-) ()
Tak jsem si říkal, jak byl rok 2008 filmově chudý. A teď se najednou na počátku roku 2009 dostávám k takovým skvostům jako byl Milionář z chatrče či Výměna, která jej ještě překonala. takový pocit jsem měl naposledy snad při sledování Zodiaca, opět příběh podle skutečné události, který nechce diváka nijak ohromovat efektnostmi na citově založeného diváka, ale skutečně se snaží rekonstruovat o co tehdy šlo. A sluší tomu víc, než nějaký vykonstruovaný závěr. Eastwood má vypravovací dar, po tomto filmu už o tom nemůže nikdo pochybovat. Jako další plus je přelínání žánrů. Ten není podstatný. Poprvé mě nadchla taky Angelina Jolie, skoro bych jí uvěřil, že se narodila na počítku 20. století. Emancipovaná nezdolná žena je přesně to co jí nelze upřít. Nikdy nezačínej boj, ale vždycky ho dokonči! ()
Zážitek z tohohle filmu bych tedy nevyměnil ani za nic. Narvané kino (a zázrak se udál, všichni zticha, bez šustění, neuvěřitelné...), dvě slečny jako doprovod a film, ve kterém Clint mistrně mění žánry snad ještě stylověji, přesněji a rychleji než za mlada střílel z koltu. A nesníží se ani k citovému vydírání, byť si o to námět halasně říká. Kvůli takovým filmům by měly být v sálech povinně láhve s kyslíkem. Čistě pro případ, že by vám to vyrazilo dech. Což se může lehce stát, ne že ne. Co bych, ale vyměnil hned je má okrajová znalost kauzy, kterou to ztvárňuje. Na druhou stranu vidět tohle ve sladkém nevědomí, tak mi snad ani ten kyslík už nepomůže. ()
Znamenité. Eastwood je opět vynikající vypravěč - jakoby nenápadný, ale přitom má každou scénu pevně v rukou, stejně jako herce, neexhibuje, "pouze" slouží příběhu. Příběhu silnému a emocionálně razantnímu. Bláboly o akademicky chladném říkání si o Oskara jsou mimo, ale budu mít upřímnou radost, jestli Clint nebo Angelina nějakého toho plešouna dostanou. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (30)
- Newyorkská premiéra filmu byla pro Angelinu Jolie (Christine Collins) prvním vystoupením na veřejnosti po narození dvojčat Vivienne a Knoxe. (HellFire)
- Ron Howard se chtěl původně ujmout režie. Nakonec se na filmu podílel jako producent. (HellFire)
- Ve filmu si zahrála i dcera režiséra Clinta Eastwooda, Morgan Eastwood, kterou její otec obsadil už ve filmu Million Dollar Baby. (Zdroj: ČSFD)
Reklama