Režie:
Ben WheatleyScénář:
Amy JumpKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Peter Ferdinando, Sienna Guillory, Reece Shearsmith (více)Obsahy(2)
Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)
(více)Videa (8)
Recenze (109)
Zvláštní snímek, který se odehrává v budoucnosti a celý působí kulisou ze 70.let. Děj je zasazen do masivního paneláku, kde nechybí pro život prakticky nic, obchody, hřiště a veškeré vymoženosti města. Obyvatelé jsou nějak rozkastováni, uzavřený prostor je deformuje a všichni se chovají divně. celé to má gradovat absurdní situací, která zapříčiní chaos ve společnosti a budově. Kámen úrazu je, že gradace děje chybí, nikam nevede, závěr nemá žádnou pointu a je to jen přehlídka podivností a zvláštního chování lidí. Film postupně začíná nudit a člověk si celou dobu říká, kdy se něco stane, aby to dávalo hlavu patu. Určitě potěší předělávky hitů ze 70.let a stylový vizuál, ale to je málo......5/10 ()
Mix Snowpiercera, Dredda, alebo Šílení a mnohých ďalších podobných filmov vo vizuálnom šate pripominajúcom Wesa Andersona alebo Petera Greenawaya. Či skôr ich kombináciu. Film ale pôsobí výrazne svojsky a vyvoláva dojem ťažko nepreniknuteľného artu. S tým súvisí určitá ťažkopádnosť a neprehľadnosť deja. Film trvá subjektívne dlhšie ako dve hodiny, čo nie je práve dobrá vizitka pre dramaturga. 70% ()
Film má podle mne stejnou chybu jako předloha samotná od J.G. Ballarda. Pokud by High-Rise zůstal krátkou povídkou, poté by to byl vynikající schéma nad absolutním kolapsem společnosti. Nicméně z toho byl román natažený o sto stran, tak jako film o dobou hodinu. Obsazení bylo sice skvělé, ale například Luke Evans mi do role Wildera vůbec neseděl. Celý děj postavený na této předloze zkrátka neměl zcela na čem stavět a scény tak byly prázdné a stejně jako kniha v druhé půli - dosti nudné. Pro mne velké zklamání. ()
Tak tohle mi nesedlo. Úvodní scéna rozhodně navnadila na to, co se v baráku mělo stát, ovšem ten rozpad společnosti je udělanej tak nereálně, že nálepka sci-fi se zde opravdu týká jen chování postav. Vše je jak z jinýho světa. Od Wheatleyho jsem viděl jen Kill List, kterej se mi hodně líbil, tohle dílo je ovšem jak od nějakýho šílence na fetu, což údajně sedí i na jeho předchozí film. Střih scén je tak zmatenej že čas pro diváka uplně přestává existovat, tim pádem se začnete postupně ztrácet jak v ději, tak i v patrech baráku. Chápu že někdo může tvrdit že to byl tvůrčí záměr, ale já nemám rád když čumim na film a říkám si TO VŮBEC NEDÁVÁ SMYSL. Tohle šlo rozhodně udělat líp. ()
Čtvrt hodiny před koncem stále nevím, oč vlastně jde a proč se nájemníci jednoduše nespakují a neodejdou jinam, i kdyby jen nakoupit (to bude nějaká strašně chytrá alegorie). V posledních pěti minutách se aspoň zasměju scéně s deodorantem. Na závěr poděkuji bohům za to, že má Hiddles pěkný zadek, takže ty dvě hodiny nebyly ÚPLNĚ o ničem. ()
Galerie (56)
Photo © Front Row Filmed Entertainment
Zajímavosti (12)
- Cena za nahé komparzisty se v Severním Irsku kvůli natáčení Hry o trůny (od r. 2011) vyšplhala na 1000 liber za osobu, což je hodně v porovnání se zbytkem Anglie, kde se za nahého komparzistu platí asi 30 liber. Pro natáčení scény se sexuálními orgiemi proto produkční tým oslovil místní swingers klub. (KlonyIlony)
- V 80% záberoch je stále niekto, kto fajčí. (beso74)
- Elisabeth Moss sa vyjadrila, že najťažšou vecou pre ňu pri natáčaní bolo rozprávať s britským prízvukom, pretože je rodená Američanka. (beso74)
Reklama