Režie:
John DullaghanHudba:
James StempleHrají:
Charles Bukowski (a.z.), Bono, Taylor Hackford, Sean Penn, Barbet Schroeder, Tom Waits, Harry Dean Stanton, Mickey Rourke, Neeli Cherkovski, Jack Micheline (více)Obsahy(1)
Prostřednictvím tohoto dokumentu sledujeme jednoho z nejprovokativnějších kritiků druhé poloviny dvacátého století. Charles Bukowski je velkou osobností a vy jej buďto milujete, nebo nenávidíte. Tento snímek, určený především pro věrné fanoušky odhaluje některé podstatné střípky z Bukowského tvorby, postojů a života. (Devadesát Dva)
Recenze (40)
Pokud jste opravdový bukofil, v dokumentu není bohužel příliš mnoho nového, co by jste se o o něm dozvěděli. Vše již bylo řečeno v jeho knihách nebo jeho biografiích. Aswell, o Bukowském se krásně čte ale trochu hůř se na něj kouká .) Část kde mluví o Rourkovi je přitažená za vlasy, v jedné jeho knížce se můžeme dočíst, "v jednom interview jsem se poněkud nešťastně rozpovídal o člověku, kterého mám jinak rád a vážím si ho. Od té doby jsme se stali nepřáteli." Ten člověk byl právě Rourke, který v knize Hollywood vystupoval snad jako jediná normální postava vůbec. Jo a nevěřím Bonovým kecům, že by na něj Bukowski tancoval. Silně pochybuji, že to z jeviště vůbec mohl vidět. Penna a Waitse naopak chválím, protože Penn byl opravdu jeho přítel a Waits je víceméně Bukowského klon .) ()
Z akademických sračiek do neprikrášlenej reality. __ Prežil si toho naozaj veľa. Od hrubého týrania otcom, cez pokročilú formu akné, až po finančnú krízu a nie príliš vydarené žitie na okraji vtedajšej spoločnosti. Bukowski je naozaj zvláštna persona, ktorá si zo svojej minulosti dokázala zobrať ponaučenie, psychicky sa obrniť voči okolitým názorom spoločnosti.. a ako sám povedal: „Svět patří těm, co se neposerou. __ Naozaj solídne spracovaný dokument, ktorý aj cez svoju skoro 2-hodinovú dĺžku diváka nenudí. P.S. Pokiaľ si myslíte, že o "Hankovi" viete už naozaj všetko, tak vám hovorím - neviete! Veľkú časť stopáže totiž tvoria autentické zábery z jeho života + rozhovory obsahujúce nemalú radu poriadne tvrdých otázok na telo. ()
Bukowski. Aneb dokument ve kterém řada známých lidí, o kterých se většinou mluví s velkým obdivem, s ještě větším obdivem vypráví o svém seznámení s jedním z největších a rozhodně nejopilejších amerických spisovatelů. Tom Waits super, historka o kalbě Bona a Seana Penna a následném telefonátu Hankovi ještě lepší. Jasně, je to poměrně neutříděné, volně plynoucí a opakující se, ale pořád je to zatraceně charismatické. Veškerá glorifikace i špína je na místě. ()
Skvělý dokument, který se může pochlubit autentickými záběry z Bukowského čtení. Pokud tohot osobitého básníka a spisovatele máte rádi, určitě shlédněte. Jeho hlasem přednášené básně získávají na působitosti a dělají z jinak vydařených českých překladů škvár. Z jeho hlasu lze cítit bolest a když se k tomu přidají smutné pasáže klavírních koncertů, je to zbásněná beznaděj. ()
Bukowski bol čurák. Kedysi som na jeho textoch poriadne frčal. Zaujali ma svojou jednoduchosťou. Boli stručné, jasné a priame. Niečo ako Hemingway, ale Bukowski sa ešte menej na niečo hral. Dalo by sa povedať, hoci so mnou určite mnohí nebudete súhlasiť, že nechcel povedať nič. Nič. Proste nič. Nič o tomto svete, nič o ľuďoch, nič o zmysle života. Nemal prakticky žiadne ambície. Písal iba o prostredí, v ktorom sa pohyboval a o ľuďoch, ktorých poznal. Nebolo v tom nič viac. Ale, paradoxne, práve tým, síce nechtiac, ale to nevadí, hovoril o svete, ľuďoch a zmysle života :-) Jeho svet, to bola stoka. More alkoholu, hodiny sexu so ženami ešte zúfalejšími, než bol on sám (a to už fakt bolo čo povedať), zamestnania, ktoré z duše nenávidel od prvého dňa a prežívanie zo dňa na deň. Nebolo dôležité, kde bývate. Stačila jedna izba v zavšivenej ubytovni. Nebolo dôležité, čo jete. Stačila jedna snickerska na 24 hodín. Nebolo dôležité, s akými ženami spal. Úplne v pohode stačili najlacnejšie prostitútky. Dôležité bolo len jedno. Aby mal prachy na chľast a cigarety. Bolo to svojím spôsobom úbohé, hnusné a strašné, ale ak sa vám to nepáčilo, nemuseli ste to čítať. Nikto vás nenútil. Mne ľudia ako Bukowski nie sú sympatickí, ale jeho poviedky a knihy boli zaujímavé (niektoré viac, niektoré menej). Jeho priamočiare texty ma zaujali nielen ako čitateľa, ale aj ako autora, vyjadrujúceho sa skôr krátko a priamo, než chodením okolo omáčky na dvadsiatich stranách, počas ktorých aj tak nič nepoviete. Bukowského otec ho ako malého strašne týral a bil a nakoniec z neho vyrástlo to, čo vyrástlo. Pri sledovaní tohto dokumentu som sa čudoval, že mu nikdy neruplo v bedne, nezabil pár ľudí a neskončil na elektrickom kresle. Bol to hororový človek, ktorého by som nechcel mať za suseda. A tento film to dokazuje. A nenarážam iba na moment, v ktorom tento odpudivý ožran brutálne ukopal (!) pred kamerami (!!) svoju frajerku (ktorá bola zrejme ešte väčším skrachovancom, ako on a tak si ho následne oficiálne vzala za manžela!!!). Sledovať tohto človeka, to je čosi strašné. Hrozne vysiľujúce a nepozerá sa to dobre. Ak sa zaujímate o Bukowského život a dielo, určite si to pozrite, ale občas vás napne na vracanie, občas budete nadávať a celkovo sa budete občas nudiť, lebo je to dlhé a od istého momentu stagnujúce. Ináč, zaujímavé je Bukowského názor na Mickeyho Rourkea (ktorý stvárnil jeho alterego Henryho Chinaskiho v Barfly). Bukowski sa k nemu nevyjadruje zrovna lichotivo, pritom mal s Rourkeom množstvo spoločných vecí (mimoriadne komplikované detstvo a samodeštrukčný systém napríklad). ()
Galerie (5)
Photo © Wild Side
Reklama