Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Atlantic City se schyluje k boxerskému utkání v těžké váze. Místní detektiv Rick Santoro (Nicolas Cage) nemůže mezi rozvášněnými fanoušky chybět. Rád sází a rád použije svou policejní placku, aby profláknutého bookmakera suše obral o pár stovek dolarů. Detektiv Santoro totiž není žádný svatoušek. To jeho přítel z dětství Kevin Dunne (Gary Sinise) je vzorem všech ctností. Dotáhl to až na pravou ruku ministra obrany, který se cestou z raketové střelnice zastavil na boxerském utkání roku. Gong. První kolo. Čtrnáct tisíc fanoušků šílí v dunivém rytmu levých háků černých šampiónů. Mezi nimi se skrývá jeden ledově klidný atentátník s prstem na spoušti. Ministr obrany je zavražděn několika výstřely. Dívka, která se k němu na poslední chvíli připletla, mizí s prostřeleným ramenem v davu, zachváceném hysterií. Detektiv Rick Santoro instinktivně tasí revolver, ale marně hledá cíl. Sportovní aréna je neprodyšně uzavřena. Všichni jsou podezřelí. Santoro a Dunne se okamžitě pouštějí do vyšetřování plného dramatických zvratů a nečekaných překvapení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (229)

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

další depalmovskej ořejšek...nevim, jestli ten scénář je nedodělanej nebo záměrně nedodělanej, že to DePalma takhle chtěl uchopit...každopádně to zas má tu snovou tíživost...sportovní hala jako bludiště pokojů, chodeb a temných zákoutí...práce se stíny a fantomatickým zdvojováním postav......ale co mě na tom dostalo nejvíc je ten název..."hadí oči"...jednak jde o dvě jedničky na kostkách...ale podstatnější pro vyznění filmu je ten druhej význam...had nemrká, protože má srostlý víčka...pořád se dívá......u De Palmy to znamená tematizaci médií, kamer, voyerismu a sledování jako zdroje moci.......film začíná i končí televizním rámováním...do obého vstupuje hlavní postava Ricka Santora...na začátku se připravuje televizní přenos boxerského zápasu, na konci sledujeme reportážní záběry ze života Santora, jehož hrdinský status se začíná rozpadat.......k odhalení ( absurdně nadsazenému a snově zmatečně sestříhanému) dojde také prostřednictvím televizních kamer...samotná sebevražda hlavního viníka Kevina Dunna je tu presentována v přímém kamerovém přenosu......vidět znamená vědět a ovládat, zatímco být viděn znamená být pod kontrolou...pokud ovšem tupý zrak pozorovatele není nějakým způsobem ošálen...pak se mocenské pozice otáčí...viz plakát, kde Nicholas Cage vzhlíží ze sedu vzhůru na diváka - velké oko...viz. motiv obřího nafukovacího oka, které se fantaskně vznáší nad arénou.......viz. dlouhé záběry z chodeb z první poloviny film ( zejména v úvodu) versus dlouhé nadhledy z druhé poloviny, kdy vztahy a motivace postav začínají být jasné a divák "vidí" do zápletky.......a zase tu je takový ten snový uzel...moment samotného atentátu a nevyjasněnost toho, jak situace proběhla, resp. jakou roli tam dílčí postavy, konkrétně zrzka ,sehrály.......a ta exaltovanost postav...výraznost vzezření a kostýmů...koneckonců samotný Cage - jak vypadá, jak je oblečen a jak se přepjatě a svobodomyslně chová, jak excentricky hraje...v kontrapunktu k vzezření, chování a herectví Sinise...to jsou dva antagonisté, resp. potenciálně dvě polohy též osoby...De Palma je často snímá vedle sebe, v zrcadlovém rozestavení ( jednou i zcela zřetelně a záměrně střihne přes osu, aby obě postavy zaměnil) nebo za sebou - Sinise jako Cagův temný stín......zase je to ten depalmovský ( hitchcockovský) model filmu, který podkopává divákovi sesličku......na první pohled se jeví jako scénáristický nedodělek ( a možná i je), ale přitom se za ním skrývá velmi propracovaná významová kostra...příběh, resp. scénář je tu totiž jen záminkou k rozehrání architektury motivů, vazeb a ryze vizuálního, snově nadsazeného a do sebe zakrouceného filmového časoprostoru...... ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Dá se to. 1)  Variaci na Smrtonosnou past by slušelo více nadhledu a vtipu, vtipu v čapkovském smyslu jako úhlu pohledu, nemusely by to být zrovna explicitní hlášky._____ 2)  Kdyby šlo o jídlo, napíši, že jsem opulentně vyhlížející menu bez problémů snědl, docela se zasytil, vcelku mi i chutnalo. Ovšem pocit z dobrého pošušňáníčka se nedostavil._____ 3)  Trochu mi vadí, že jsem zloducha odhalil dříve, než jsem podle tvůrců měl. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Docela snesitelný námět a bravurní režie jsou úplně vymazány úděsným hereckým projevem Nicolase Cage. Ten jeho nesnesitelně upřímně-naivní pohled nesnáším všude, kam ho režiséři naaranžují a tady působí asi nejhůře. Na to se jednoduše nedá dívat. Naproti tomu velice zajímavě a vskutku stylově zahrál Gary Sinise, jeho vyvinuté kruhy pod očima a toporná chůze působí jako účinný a přitom neotřelý výrazový prostředek nejvyššího kalibru. ()

petaspur 

všechny recenze uživatele

Detektiv Rick Santoro se umí mezi světem dobra a zla orientovat natolik, že špinavé peníze si cestu do jeho čistých kapes vždycky nějak najdou. Na boxerském zápase, na kterém padl po atentátníkově ráně o dvě sedadla vlevo od něj sedící ministr obrany USA, se v Rickovi probudil starý policejní instinkt. Začal si vybavovat drobné detajly, které během zápasu mimoděk zaznamenal a brzy zjistil, že se stal svědkem smradlavé hry, vedle níž je braní úplatků celkem voňavou záležitostí. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

To jsem byl zase jednou degustovat víno a vrátil jsem se domů nad ránem, kvalitním vínem omámen a nenapadlo mě nic moudřejšího, než se pustit se svojí spolusledovatelkou do tohoto snímečku. Na Nicolase se koukalo moc hezky, dokonce sem tam utrousil i nějaký ten vtípek. V očích měl takovou jiskru, ze které byste hravě odečetli, že zřejmě nebude vyznavačem monogamie. Příběh jsem dokázal vstřebat i v lehce podnapilém stavu, přičemž mi do něho moje spolusledovatelka neustále kecala. Příběh obsahuje nikoli marnou, ale bohužel poměrně ohranou zápletku ve stylu, že největší sympaťák a držitel všech možných i nemožných ctností Gary Sinise je ve skutečnosti největší hajzl. A naopak bohémský lajdák Cage má srdíčko na správném místě. Překvapila kamera, kterou později Lubezki zdárně okopíroval. Akce bylo bohužel jako šafránu. Herci byli až na dvě výjimky neuvěřitelně nezajímaví a především mě brutálním způsobem nebavil děj. Celé mi to přišlo hrozně ukecané a bez pořádné šťávy. Podle mě si to žádalo více akce a trošku protunit zápletku. Nevidím to na více než na pěknou jednu hvězdu. Na první pohled se mi zdálo, že by se mohlo jednat o šálek mého čaje, ale opak byl pravdou. Viděno v rámci 5hvězdičkové výzvy. Film mi vybrala uživatelka harfuska. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (13)

  • Úvodní sekvence obsahuje 8 střihů:
    První záběr - 2'19" 0'18" televizní obrazovka 2'37" Rick Santoro u monitorů
    Druhý záběr - 2'41" 2'37" Rick jde - 4'18" - Rick sleduje Cyruse
    Třetí záběr - 1'43" 4'18" Rick na schodech - 6'01" - Rick křičí "Jeď Tylere! Jeď Tylere!"
    Čtvrtý záběr - 1'02" 6'01" Rick vstupuje de arény - 7'03" - Rick potkává Kevina
    Pátý záběr - 2'47" 7'03" Rick začne mluvit s Kevinem - 9'49" Kevin se otočí po rusovlasé ženě
    Šestý záběr - 2'22" 9'49" zrzka v aréně - 12'11" blondýna se začne bavit s Kirklandem
    Sedmý záběr - 0'18" 12'11" Rick sleduje souboj - 12'29" "Teď tě to bude bolet!!"
    Osmý záběr - 0'21" 12'29" Rick sleduje souboj - 12'50" Rick odpoví na hovor dívce s číslem "7". (3DD!3)
  • Ve scéně, kdy Rick (Nicolas Cage) dostane zkrvavenou 100dolarovou bankovku, dá si jí do vnitřní kapsy saka. Poté ji však vytáhne z levé vnější kapsy saka. (Caaslav)
  • Roli velitele Kevina Dunna měl hrát Al Pacino, ale Nicolas Cage chtěl, aby ho ztvárnil Will Smith, který se nakonec natáčení zúčastnit nemohl. Smith a Cage spolu později ještě chtěli natočit komedii Time Share, ale z toho také nakonec sešlo. (Edgerton)

Reklama

Reklama