Režie:
Steven SpielbergHudba:
John WilliamsHrají:
Jamie Bell, Daniel Craig, Andy Serkis, Cary Elwes, Nick Frost, Simon Pegg, Toby Jones, Mackenzie Crook, Gad Elmaleh, Tony Curran, Sebastian Roché (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)
(více)Videa (37)
Recenze (1 101)
Prvé minúty Tintina boli rozpačité a nezáživné, ale vždy chvíľu trvá, kým sa mašina rozbehne. Po polhodinke zmiešaných pocitov sa objaví na scéne kapitán Haddock a celý film dostáva veľkú porciu adrenalínového dopingu akcie a zábavy. Vzájomné dopĺnanie Tintina a Haddocka pripomína v tom najlepšom svetle Seana Conneryho a Harrisona Forda v treťom Indyho dobrodružstve. Tintin slávi návrat starých dobrých časov, keď bola vo filme hravosť a bolo na nich cítiť, že sa nerobia len pre peniaze. Tintin naviac zbiera plusy aj za vydarenú animáciu, parádnu akciu (Maroko a záverečná netradičná šermovačka sú najlepšou akciou roka) a humor. Bavil som sa a k úplnej spokojnosti nechýbalo veľa. Každopádne najvydarenejší Spielbergov film posledných rokov (takto mal vypadať štvrtý Indy). ()
Nádherný 3D šestákový román. Tintin vypadl z hydroplánu, ve kterém lítával i Indiana Jonese, a tak je logické, že za celým tímhle mystériem stojí padouch jménem Steven Allanovič Spielberg. Ten se chce zmocnit návodu na výrobu nejefektnějšího filmu všech dob a tak jsme svědky úžasného dobrodružství...a taky ukázky současné světové vrcholné animace a práce s virtuální kamerou... A co na to pes Filuta? ()
Mozna je Tintin prilis vernou poctou predloze, nez aby dokazal prorazit komiksovou stenu svyho charakteru. Tam, kde je Indy muz z masa a kosti, je Tintin jen nevyraznym zrzavym chlapcem z papiru. Spielberg je stale ten hravy vizualni kejklir a bravurne prolamuje dalsi technologicke hranice, ale pod povrchem napadite prace s filmovou reci se skryva detsky prosta latka, ktere chybi podvratny humor, narazky pro dospele i emoce, ktere nas nuti zatinat prsty do sedacky a trast se strachy o naseho hrdinu, ktery uz-uz pada do propasti. O necem svedci, ze jsem se z apatie probouzela vyhradne na sceny se psem, ptakem zaporakem nebo (T)kadlecem na druhou. 6/10 ()
Stokrát raději zabloudím do Spielbergova muzea než se brouzdat vodami současného mainstreamu. Jen málo filmařů má takové pochopení pro to, k čemu slouží filmové triky a filmová technologie. Na rozdíl od Zemeckise, který zůstal v pozici divácky nepřijatých experimentů, Spielberg dokonalým setřením hranice mezi animovaným a hraným filmem míří k úplně nové stylizaci. Vedle Tintina se mohou všechny komiksové filmy poslední dekády jít vycpat. ()
TINTINOVA DOBRODRUŽSTVÍ jsou geniální, ale rozhodně jinak, než jsem očekával. Spielberg totiž udělal něco, co si předtím - alespoň ne v takové míře - nedovolil. Opětovně se sice jedná o precizní pastiš formálních postupů a žánrů konkrétního kinematografického období (v tomto případě 60. let), ale tentokrát stylisticky a intertextově odkazující nikoliv na americkou, nýbrž evropskou kinematografii, popř. alespoň díla evropských tvůrců. Nehodlám zde vyjmenovávat, na co se všechno upomíná (jednak nejde o hru na rozpoznání aluzí, a tak ty nejsou dávány okázale na odiv, jednak by tím potenciální divák mohl přijít o radost z jejich odhalení či uznalého pokývání hlavou nad jejich zapracování do výsledného filmového tvaru). Nerad bych i opakoval, co napsali jiní (souhlasím s tím, že motion capture animace je zdařilejší než u Zemeckise, ačkoliv i u něj v rámci zvolené stylizace funguje; 3D slouží vyprávění, jelikož vede k větší imerzi zplastičtěním více prostorových plánů a sebereflexivní tematizace dívání se skrze skla je velmi vtipná; rendering animovaného filmu umožňuje větší stylistickou volnost, a tak četné nájezdy, objezdy a průlety prostory jsou nemálo opojné). Spíš mě - vzhledem ke značce Spielberga jako výborného "storytellera", s čímž pracuje i propagace - zaráží, že v první pětině se věci spíše odříkávají, než aby se odvyprávěly, vedlejší linie s kapsářem zůstane i přes bressonovsou expozici ledabyle neuzavřena a motivování flashbacků u jedné postavy je vnitřně rozporné. To jsou ale jediné výtky, které k této dobrodružné podívané, jež je zajímavým příspěvkem k otázce paměti a touhy poznávat nové věci, mám. ()
Galerie (116)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (48)
- Tintinův obraz z úvodu filmu je ztvárněním jeho postavy z Hergého komiksové předlohy. (Claude Speed)
Reklama