Reklama

Reklama

Tintinova dobrodružství

  • USA The Adventures of Tintin (více)
Trailer 4

V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)

(více)

Videa (37)

Trailer 4

Recenze (1 101)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

To, co odlišuje hudbu Hanse Zimmera a Johna Williamse, je zastoupení tónů z hlediska výšky: zatímco Williams tíhne k vyšším tónům, Zimmer k hlubším. Patrné to je i z hudby k Tintinovi, která je stejně rozverná jako film a kde dosahuje Williamsova záliba ve vyšších tónech, které jim propůjčují vysoko posazené nástroje jako flétna, klarinet, saxofon nebo smyčce, skutečného extrému. Jestliže tedy platí trochu ironické, že Tintin byl natočen v celé hloubce ve 3D, zatímco postavy žádnou hloubku nemají, tak tato absence hloubky se netýká jen postav, ale i hudby, která staví na výše umístěných tónech. Vzhledem k tomu, že tu Williams pracuje jako obvykle s leitmotivy, je celkem logické, že nehlubokým postavám musí odpovídat i nehluboká hudba. Takřka dokonale to vystihuje operní kousek Presenting Bianca Castafiore, v němž Renée Flemingová zakončí celý výstup velmi vysokou notou, čímž roztříští neprůstřelné sklo. Říká-li se tedy občas trochu nadneseně, že Hans Zimmer nedělá hudbu k filmům, ale lidé dělají filmy kvůli jeho hudbě, pak si dovedu představit, že kdyby nebyla tato scéna s prasklou vitrínou ve scénáři či komiksu, kvůli Williamsovi by ji přesto speciálně natočili, aby tímto sopránem (nejvyšším z lidských hlasů) jeho příklon k vyšším tónům vystihli a vlastně i zpečetili. Ono si stačí vzít asi dva nejslavnější Williamsovy motivy, Darth Vader march z Hvězdných válek a žraločí motiv z Čelistí (strašidelný půltónový postup zahraný na tubu střídající pořád dokola pouze dvě noty, E a F, což možná inspirovalo Zimmera k podobnému motivu u Jokera, který také střídá jen dvě noty, akorát méně zřetelně za použití syntetizátorů). Oba ty motivy mají velmi podobnou strukturu, vlastně jsou skoro identické - začínají hlouběji, nějakým pravidelným rytmem, ale v druhé půli převáží nástroje s vyššími tóny, jako kdyby si Williams nemohl pomoct. Možná tedy ten střet mezi stoupenci Zimmera a Williamse není jen o větší líbivosti Zimmera, který útočí svými zpěvnými melodiemi na první signální, ale i o tom, že Zimmer se svými níže položenými tóny a perkusemi je blíže lidem odrostlým na temný elektronický hudbě (různý trip-hopy, ambient, dubstep) než Williams, který používá živé nástroje, u nichž zní vždycky hodně vysokých frekvencí, protože ty nástroje to mají v sobě. Jelikož Williams používá většinou skutečně čistý orchestr bez přísad, zní to ostře a třeba až nepříjemně, na rozdíl od Zimmera, který ty výšky uřezává, takže to je takové uhlazenější, ale současně masivnější a hutnější basový zvuk, než toho kdy může docílit orchestr. Vedle toho, že Williams tíhne k orchestru a začínal jak známo s jazzem, kdežto Zimmer používá synťáky a navazuje na rockovou a euro-popovou hudbu, se tu odehrávají ještě národností rozdíly, jelikož Williams je Američan, kdežto Zimmer Němec, a o Němcích je znám jejich sklon k hlubokomyslnosti oproti povrchnějším Američanům, z čehož možná vyplývá, proč se Williams spřáhl s hračičkou Spielbergem, kdežto Zimmer našel svého druha v serioznějším Nolanovi. Samozřejmě nic proti Williamsovi a jeho následovníkům v čele s Michaelem Giacchinem (byť mi svou hudbou zkazil snad všechny filmy včetně Speed Racera a Star Treku). Stejně tak netvrdím, že existuje nějaká závazná souvislost mezi temnější hudbou a nižšími tóny, respektive veselejší hudbou a vyšší tóny, jak je zřejmé třeba z hlouběji posazených slavnostních bojových skladeb, nebo naopak z Radiohead, jejichž každá písnička je uplakaná a dělají to hlavně vysoké tóny. Chtěl jsem jen zdůvodnit, proč může někdo stavět výš Zimmera než Williamse. () (méně) (více)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Mladý, odvážny reportér Tintin je postava, ktorú v roku 1929 stvoril belgický autor komiksov Georges Prosper Remi, známy pod pseudonymom Hergé. Tieto komiksy boli v roku 1990 filmovo spracované do podoby viacdielného televízneho animovaného seriálu "The Adventures of Tintin". Nijak zvlášť ma to však nenadchlo. "Tintinove dobrodružstvá" ma zaujali až v roku 2011, kedy mal v kinách premiéru rovnomenný celovečerný animovaný snímok (The Adventures of Tintin). Natočil ho skúsený hollywoodsky megaloman a perfekcionista Steven Spielberg. Odviedol kus dobrej práce. **** ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $130miliónovTržby USA $77,591,831Tržby Celosvetovo $373,993,951Tržby za predaj Blu-ray v USA $14,172,248Tržby za predaj DVD v USA $18,218,486║ __JAZDA!!! Od začiatku po koniec neskutočná dobrodružná JAZDA__ Steven Spielberg ako utrhnutí z reťaze si vynahrádza poslabšieho Indiana Jonesa 4, v Tintinovi to rozbalil na plné obrátky. Pri pozeraní máte pocit že to netrvá niečo cez jednu a pól hodiny ale ráz toľko, neskutočne nabitý film, ktorý nenechá sledujúceho vydýchnuť. Úvod nemohol byť ani lepší, Spielberg s úctov predáva Tintina do 3D rozmeru s tým že nám ho ukáže aj v klasickej animovanej podobe, postavičkám nechýba nič z toho čo poznáme z detektívne ladeného animovaného seriálu z 90rokov a ani zo starších animovaných filmov(60roky). Taktiež vystihol ľahkosť prevedenia v rámci úžasnej odľahčenej zábavnosti, akcia tu sedí doslova nadrozmerne a hlavne pasáž u sultána, kde prichádza na zbesilý lov o tajné odkazy z modelov lodí, ktorá je dych vyrážajúca. Spielberg a jeho tvorivý tím si poradil s ponúknutou látkou maximálne obratne a za celý čas nepríde na žiadnu slabšiu chvíľku, neustále má čím dej a samotné postavy zaujať. /videl v kine 3D verziu: 100%/ //tradične skvelý Slovenský dabing// /videl v kine 2D verziu: 100%/ __samozrejme aj v 2D pôsobivé ale 3D tomu dodáva len punc na vrch!__ __jednoznačne najlepšia počítačovo animovaná rozprávka roka 2011__ a po AVATARovi druhý najlepšie počítačovo spracovaný film v 3D, Weta Digital valí na plné obrátky ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Steven Moffat, Edgar Wright, Joe Cornish | Hudba: John Williams | Produkcia: Peter Jackson, Steven Spielberg, Kathleen Kennedy | Distribúcia: Paramount Pictures, Columbia Pictures | Štúdio: Amblin Entertainment, The Kennedy / Marshall Company, Nickelodeon Movies, WingNut Films | Rozpočet: 135 miliónov $ | Tržby: 373,993,951 $ || Pri tomto kusu je otázne, kam ešte animácia môže kvalitatívne postupovať, minimálne čo sa scenérií týka. Žijúce elementy sú kameňom úrazu vždy - vadí mi ich štylizácia a väčná karikaturizácia z dôvodu vedomia nedokonalosi. Jedniné, čo Spielbergovnému Tintinovi chýba, je dospelosť, a to je veľká škoda. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Technicky perfektná jazda s množstvom vizuálnych nápadov, ale vnútorne neosobná, a ftipná už vôbec nie. Vám snad prilnula niektorá z postáv k srdcu? Či vás rozosmiala dvojica frňákových “Kadlecov”? Mám podozrenie, že je to celé iba prvá z upútaviek na budúcu turistickú atrakciu v Universal Studios. GENIÁLNA akčná jazda v Maroku tomu len nasvedčuje (spolu s opernou scénou jediný highlight filmu). ()

Galerie (116)

Zajímavosti (48)

  • Simon Pegg a Nick Frost strávili celý týden s učitelem pohybu, choreografem a veteránem Cirque de Soleil Terrym Notarym a společně pracovali na tvorbě pečlivě koordinovaných karambolů jejich postav Kadlece a Tkadlece. (DaViD´82)
  • Tvůrci zvažovali Dannyho DeVita coby dabéra seňora Oliveiry de Figueira, ale postava byla nakonec vyškrtnuta za scénáře. (Mr.Hudson)

Související novinky

Tintin dostane hraný film

Tintin dostane hraný film

19.10.2020

Podle francouzského serveru Figaro se filmař Patrice Leconte (Muž z vlaku) chystá natočit hranou adaptaci známého komiksu Tintinova dobrodružství. Snímek tak nebude mít nic společného s animovaným… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Druhý Tintin žije

Druhý Tintin žije

24.03.2018

Když šla v roce 2011 do kin Tintinova dobrodružství, Steven Spielberg a Peter Jackson oznámili jasné plány. Zatímco první díl režíroval Spielberg, druhého se měl po dokončení hobití trilogie ujmout… (více)

Trojnásobná dávka Spielberga

Trojnásobná dávka Spielberga

13.09.2015

Steven Spielberg nám za posledních 7 let nadělil jen 3 filmy - Tintinova dobrodružství, Válečného koně a Lincolna. Možná vás tedy překvapí, že to samé zvládne za příští 2 roky. Už letos v prosinci… (více)

Reklama

Reklama