Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 219)
Docela zajímavý nápad, který mne opravdu překvapil (pořád jsem čekal, kdy z Ester vyleze nějaký démon), je totálně a naprosto zabit demencí všech postav. Konec už ani nemohl být klišovitější a míň napínavý. Pozitivně se dá mluvit snad jen o mihnuvším se Rodenovi a představitelce hlavní role Isabelle Fuhrman, které bych na konci vážně věřil, že už má občanku po dobu delší než krátkou. ()
Jistě by bylo hezké si představit, že scénárista má mimořádný vhled do problematiky adopcí či vyniká mimořádnou empatií. Já osobně jsem přesvědčen, že se objednal na konzultaci k psychologovi přes adopce a vykydal každou jeho poznámku do scénáře. Možná ale i přečetl nějaký ten článek. Že mu chybí empatie dokazuje absurdním chováním postav, které směřuje jen a pouze k tomu, aby se mohlo stupňovat násilí, nanášet otázky na postavu Esther a pak na ty otázky dávat děsivé odpovědi. Rodiče, kteří mají být dva mimořádně inteligentní lidé, nejsou schopni si dát dohromady dvě a dvě. SPOILERY. Neptají se po motivu první vraždy, nespojují si události do celku, neprovedou jediné rozumné opatření, nezajímá je, že někde venku běhá brutální vrah, který třebas ani není Esther. Děti dokonale umí zahrát pohodové, milující sourozenečky, Esther dokonale skrývá svou krutou povahu, aby jí dala průchod v pro ni nevhodných okamžicích. Její minulost je nekonzistentní. Esther přes podezření nikdo nehlídá. Nikdo se nesnaží účinně omezit její pohyb. Nikdo před ní neutíká. Kdepak, všechno musí směřovat k povinné závěrečné konfrontaci. Bydlení v jakémsi zapadáku na vršku je další nezbytnost. Uf, ušetřte mě. Silná *. ()
John a Kate sa po strate dieťaťa rozhodnú pre adopciu. Do oka im padne milá a šikovná Esther, ktorá pochádza z Ruska. Podarí sa im ju úspešne adoptovať, ale ešte netušia, že si do domu priviedli niečo úplne iné, než dieťa, ktoré budú nadovšetko milovať. - Presne sedem rokov po prvom zhliadnutí som si to zopakoval a právom to mám už prvého okamžiku po dopozeraní v top 10 filmoch na ČSFD. Herecké výkony tu sú naprosto strhujúce a dal by som čokolvek za to, aby som si mohol pozrieť chemistry read pred natáčaním medzi Verou Farmigou a Peterom Sarsgaardom, pretože tí dvaja v tomto filme naozaj vytvoria pocit takého domova, že sa zdá, ako keby ste tam v dome boli s nimi. Isabelle Fuhrman, Aryana Engineer a Jimmy Bennett sú taktiež skvelí a je trochu škoda, že to vo svojich hereckých kariérach nedotiahli vyššie. Každá jedna scéna má mrazivú atmosféru, a aj keď som pri druhom zhliadnutí už vedel, ako to dopadne, stále sa tam objavili veci, ktoré boli pre mňa nepríjemné. Hlavne scéna s kyticou je jednou z filmových scén, ktoré ma vždy dostanú úplne najviac. V rámci psychologickej stránky je film tiež extrémne dobre napísaný, pretože z toho, čo je na začiatku prototypom šťastnej famílie, sa v priebehu necelých dvoch hodín stane úplný trainwreck, ktorý ma emocionálne vyždíma. Orphan je a vždy bude jedným z mojich najoblúbenejších hororov, pretože som ho videl v čase, keď som s týmto žánrom začínal a nemal som o jeho fungovaní príliš vela informácií. Prequel, ktorý vychádza o pár dní, zrejme nebude ničím výnimočným, ale nové informácie o tom, čo je Esther zač, určite nebudú na škodu. ()
Skvělej psychoteror, co mě velmi překvapil vezmu-li v potaz, z jaký dílny tenhle výrobek pochází. Stupňování napětí je dobrá věc a taky se opravdu povedlo. Naprosto skvěle se tu taky předvedla Vera Farmiga, jejíž výkon mi na takovej film přijde možná až moc dobrej. Isabelle Fuhrman byla extrémně na zabití (to berte jako plus). Jenom obyčejně sympatickej Sarsgaard je tady na odstřel, čemu tenhle blbštajn věří, to je fakt na pováženou. Jak říká Chermy - proč věří divnýmu děcku, když má doma Veru, to mi fakt mozek nebere. A vidět Rodena je taky fajn, klidně tam mohl bejt častěji. Možná stopáž mohla bejt kratší a zážitek by byl lepší, na druhou stranu pointa patří rozhodně k těm zajímavejm a nečekanejm. Jaume se po nuďárně Dům voskových figurín předvedl v mnohem lepším světle. Škoda, že potom přišlo Unknown. ()
Obrovská slabost pro Veru pro mě byla hlavním lákadlem a pravda, nelitoval jsem. Sympatické obsazení ( hlavní záporačka byla prostě boží :), svižná režie ( ani chvilinka nudy ) a úderná hudba - to vše dotvářelo onu mrazivou, k prasknutí napjatou atmosféru, kterou máme u thrilleru tak rádi. Proč jsem nehodnotil plným počtem ? Ono, když musíte promítání nečekaně přerušit a pustit si poslední ( nejnapínavější ) půlhodinku s 3 - hodinovým spožděním... zkrátka valná většina atmosféry je fuč a Vám zbydou akorát '' oči pro pláč '' :). I tak je to ale čistých 80% a já doufám, že si někdy příště v klidu zhlédnu celou stopáž bez narušení a těch pět tam prostě pošlu. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (30)
- Ve scéně, kdy Esther (Isabelle Fuhrman) v sirotčinci maluje lvíčata, je barva štětce nejprve fialová a poté žlutá. (LEGACY)
- Jedním z producentů byl Leonardo DiCaprio. (Teodorik)
- Role Kate Coleman (Vera Farmiga) byla nabídnuta také Alicii Silverstone. (Chatterer)
Reklama