Reklama

Reklama

Perníkový táta

(seriál)
  • USA Breaking Bad (více)
Trailer 1
USA, (2008–2013), 49 h 16 min (Minutáž: 43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(62)

V kompletní druhé sezóně seriálu Perníkový táta Waltovi (dvojnásobný držitel Ceny Emmy® Bryan Cranston) a Jessemu (Aaron Paul) vše přerůstá přes hlavu. Jejich podnikání dosahuje nových rozměrů a oba zažívají, co všechno obnáší obchodování s drogami. Proslulý modrý amfetamin z nich udělal boháče, ale pro Walta je stále složitější skrývat pravdu před svou manželkou Skyler (Anna Gunn), synem Walterem juniorem (RJ Mitte) a švagrem Hankem (Dean Norris), protidrogovým agentem. Ze všech sil se snaží udržet svůj život pod kontrolou, musí se ale potýkat s brutálními drogovými dealery, stále odtažitější ženou a synem, blížícím se narozením dcery a drogově závislým obchodním partnerem – a při tom všem navíc bojovat s rakovinou plic v konečném stádiu. Za kamerou Perníkového táty: Kompletní druhé sezóny stál Michael Slovis, střihu se ujala držitelka Ceny Emmy® Lynne Willingham, A.C.E. Výkonnými producenty byli Vince Gilligan a Mark Johnson. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (1 496)

Matty 

všechny recenze uživatele

Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus () (méně) (více)

Indiana 

všechny recenze uživatele

Seriál, u kterýho mě každá série bavila o chlup víc než ta předchozí (za vrchol považuju přelom čtvrté a páté). Strhlo mě to už na začátku, akorát sem se nervoval, jak se jim furt všechno kurvilo a říkal sem si, jestli do konce první série vydělaj aspon jeden dolar, pak už to ale rozjelo slušně. Musim se přiznat že sem to sledoval hlavně kvůli vedlejším postavám (nejradši sem měl Hanka z DEA a Mikea), Jesse a Walt už pak byli mega magoři co všechno zbytečně komplikovali a kurvili, ale kdo mě vytáčel opravdu byla Waltova manželka a scény s ní sem už pak občas musel proklikávat. Jinak super seriál, jeden z mála, kterej jsem dal komplet během pár týdnů. ()

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

♪ "I don't like the drugs but the drugs like me." ♪  – aneb splnění amerického snu skrze periodickou tabulku prvků, rakovinu plic, disstrack na zdravotnictví v USA, kuřecí křidýlka, novomexickou muziku a komplexní studii charakteru/morálky jednoho bývalého učitele chemie. Bryan Cranston & Aaron Paul jako legendární (anti)hrdinové perníkového impéria v nejlepší kuchařské show v dějinách televizní tvorby o metamfetaminové jakosti 99,1%. Magnum opus Vince Gilligana, absolutní strop quality TV, a nezapomenutelnej cinefilní zážitek, kterej jednoduše nemá sebemenší obdoby. Nuff said. 💚💚💚💚 #jessewehavetocook! ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

(1. séria - 100% / 2. séria - 80% / 3. séria 90% / 4. séria - 100% / 5. séria - 10000%) // Bonusy: S1Making of Breaking Bad / Inside Breaking Bad / S3The Music of Breaking Bad / Pizza of Destiny / Hit and Run / White Heat / The Brothers Moncada / S4Cast Chemistry / Color Me Bad / The Invisible Driver / The Real Family of Breaking Bad / The Science of a Hit Show / The White House Tour / Tour of the Superlab / The Sets of Breaking Bad / Inside the Explosive FinaleS5No Half Measures / Life of a Showrunner / Nothing Stops This Train / The Cleaner / The Main Event / The Writers of Breaking Bad / The Final Showdown //// Walter White Funeral / MythBusters: Breaking Bad Special & Blow It Out the Water / Mythbusters Jr.: Breaking Bad Blow-Up (x) / Talking Bad / The Broken and the Bad //// Bonusy ku El Camino filmu: The Road to El Camino / The Making of El Camino / Snow Globe: A Breaking Bad Short ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Jak vidím ‚Perníkový táta‘, mám chuť extrahovat ricin z fazolí, ale to je asi tak jediná výtka. Od The Wire první seriál, který mě upřímně fascinuje tím, jak dbá na propracovanost děje, vymakané postavy a hlavně absolutní nepředvídatelnost. Tipování děje jsem vzdal v polovině druhé sezony, protože to nemá smysl. A to, jak Walter White, který ze dne na den pozná cenu a krátkost lidského života, pendluje na obou stranách zákona, přičemž (ne)vědomky stahuje lidi kolem sebe, je snad ještě lepší než v Dexterovi. Především proto, že momenty, kdy si uvědomujeme, že se opravdu stává zlým, tvůrci zprostředkovávají skrze úplné banality. Třeba obyčejné manželské rozhovory: „I’m not in the danger. I’m the danger!“ ()

Galerie (941)

Zajímavosti (298)

  • Autor Vince Gilligan měl původně nápady minimálně na jednu další sérii, ale chtěl seriál ukončit v tom nejlepším, aby se vyhnul případnému poklesu kvality. (jerry12)
  • Posledná scéna, ktorá bola nakrútená, je flashback v epizóde Ozymandias (2013). (Bukysh)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama