Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do města terorizovaného zločinci přijíždí nezávisle na sobě tajemný tulák (Josh Hartnett) a mladý japonský válečník Yoshi (Gackt). Každý zde má své vlastní poslání. Když se konečně potkají, rozhodnou spojit své síly a společně bojovat proti zkorumpované vládě Nicoly (Ron Perlman) a jeho femme fatale Alexandry (Demi Moore). Celý děj je zasazen do unikátního fiktivního světa, kde se střetává realita s fantazií, do světa, kde si nemůžete být jisti ani vlastní půdou pod nohama. (LadySoir)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (175)

Redi odpad!

všechny recenze uživatele

Jak hodnotit něco, co se nedá dokoukat snad ani na podesáté? Ta snaha tam byla, ale prostě to nejde. To je mizerné se vším všudy, a to i s velkou dávkou nadhledu. Herci ze sebe udělali jen totální kašpary, že to šahalo až na samotný konec trapnosti. A to jsem se na to docela těšil právě kvůli nadsázce a divadelnímu stylu, který to určitě nezachránil. ()

Raven0 

všechny recenze uživatele

Aneb jak pejsek s kočičkou vařili dort a on se jim... Sakra povedl! Postmoderní chutný mišmaš, jenž do sebe přimíchává westernové, noirové, samurajské, komixové a mnohé další prvky. Je vidět, že si režisér vyhrál a s láskou točil každé políčko filmu. A nezapomněl ani politickou, antikapitalistickou narážku... Jó, ať žije proletariát a hláškující pistolník bez pistole, Josh Hartnett! ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Před vlastní produkcí bych se s kýmkoliv vsadil, že až tohle skončí, půjdu nasraně spát a druhý den ráno sem napíšu ponižující výblitek, plný nechutných vulgarismů, homofobie, pohrdání a břitkého sarkasmu. A k mému překvapení bych asi nevyhrál. A ani vlastně pořádně nevím proč! Jen když slyším homiks, většinou mě začne nadýmat a neštítím se dát dlouze, táhle a hlasitě najevo své emoce. Tento se k tomu všemu odehrává výhradně ve studiových kulisách, které freneticky načmáral vyteplený výtvarník na papundeklové krabice, aby se zbavil frustrace z rozchodu s Eltonem Johnem. Hlavního, nejdrsnějšího drsoně navíc svěřili romantickému milovníkovi, panu Harnettovi, jenž v roli vypadá, jako by si dvanáctiletý hoch nalepil sekunďákam fešáckého kníra z maminčina depilátu, aby jej pustili do kina na Zkrocenou horu. Ale dost superlativů! Má to skvělou atmosféru s nádechem noár existenciality, hnusáci jsou patřičně hnusní a bezskrupulózní a Woody je dokonale využitá vložka. Komediální. Takže sumo sumců, má latentní homosexualita přinutila to macho ve mně kleknout na čtyři, chytit se pelesti a užít si sto osmnáct minut docela kulantní zábavy. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Lehce experimentální úlet na pomezí divadla a filmu fungující jako zběsilá videohra, a zároveň jako přehlídka těch nejklišoidnějších hlášek v dějinách (ne)vážně brané filozofie. Nic takového jsem ještě nikdy neviděl (a ani nic podobného nečekal, což je vlastně zázrak - většinou si člověk o filmu udělá obrázek po prvním shlédnutí plakátu/fotky v galerii) a doufám, že ani dlouho neuvidím. Jakkoliv je totiž Bunraku v mnoha směrech inovativní a kouzelné, je to bohužel paradoxně absolutně nezajímavý a nudný film. Stylizace a novátorství za pět (hvězd), příběh a všechno ostatní spíše podprůměr. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Bunraku patří do stejný sorty jako Sin City, Gamer, Speed Racer, Goemon nebo Scott Pilgrim proti zbytku světa, čímž se míní, že nestaví na tradičních médiích (literatura, výtvarné umění), ale spíš na těch nových (komiksy, počítačové hry). Hlavně jde ale o to, že těmto novým médiím podřizují samotný film a jeho pravidla, dokonce bych se snad nebál hovořit o nějaké vlně či hnutí. Nejdál v tomhle zašel asi mangami a anime inspirovaný „animák s živými herci“ Speed Racer. Konkrétně tady to pak znamená, že počítačové hry kontaminovaly jak příběh (čtyři typy nepřátel: běžní pochopové umírající po stovkách, osm bossů, bodyguard padoucha, závěrečný padouch), tak styl filmu (jedna akční honička braná z ptačí perspektivy kopíruje Grand Theft Auto 2, jiná akce, během níž projde Hartnett několikapodlažním vězením plným nepřátel, připomíná plošinovky). Nejinak je tomu s komiksem, který taktéž prostupuje příběhem (stylizovaný 2D postavičky, každá se svým poznávacím znakem, třeba bodyguard Kevin McKidd propojuje boj s tancem Freda Astairea) i stylem (hlavně kulisy připomínající papírmaš či vystřihovánky barmana). Odsud je i zřejmé, že vážnější rovina tu patří počítačových hrám a nějak postavy omezuje a současně prověřuje jejich schopnosti, kdežto ta komiksová rovina jim spíše nahrává a celý film odlehčuje. I ty komiksový kulisy se jistě daly během natáčení libovolně přesouvat na přání režiséra a herci tak měli k dispozici maximální svobodu co se prostoru týče – jinak řečeno kamera tu není limitována kulisami, jak je běžné, ale má nad nimi prim. ____ Bunraku lze nejlépe chápat jako americký art. Coby indie film je to takový ekvivalent evropských, blízkovýchodních či jihoamerických artů, jen s tím zásadním rozdílem, že se úplně nezbavuje čitelného příběhu. Kdybychom to měli říct v odborných termínech, tak existují čtyři způsoby, jak se postavit k filmovému příběhu, řazeno od těch nejvíce používaných po ty méně atraktivní: neomezená narace (nejčastější přístup, vševědoucí vypravěč nám podává všechny důležité informace; příběh >> styl), omezená narace (jsme omezeni jen na jednu postavu, co neví ona, nevíme ani my, situace se zkrátka komplikuje; příběh > styl), parametrická narace (film sice příběh vypráví, ale nesejde na něm; příběh < styl), vyprázdněná narace (příběh zcela absentuje, klíčový je styl filmu; příběh << styl). Jenže tyhle čtyři způsoby, kterak se postavit k příběhu, jsou odvozený hlavně z té evropské či blízkovýchodní kinematografie. Naproti tomu Bunraku nějakým způsobem propojuje neomezenou naraci s vyprázdněnou narací, příběh se stylem, a tím trochu mate. Již zmiňovaný Speed Racer na to dojel u širší veřejnosti i u kritiků. Prostě Američani, i když točí stylově progresivní filmy, tak se pořád drží nějakého alespoň elementárního příběhu. Ať už je k tomu vedou důvody komerční (jinak to neprodáme), socio-kulturní (jsme národem bytostných pragmatiků) či historické (chybějící historii si suplujeme příběhy). ____ Kdykoliv se na plátně octne Harrelson, je o srandu postaráno. Ovšem jak říkával Vančura „humor není smáti se, ale lépe věděti“, pročež se nabízí vnímat Harrelsona jako demiurga, jako architekta celého příběhu (homodiegetického vypravěče, chcete-li), který si obě hlavní postavy doslova vytvořil, vystřihl, jak se v jedné scéně naznačuje, jakož i celý svět, jehož zmenšeninu ukáže v baru tomu šermíři, jenže ten samozřejmě nic nepochopí a označí celou vystřihovánku za obrázky pro děti. Pak se ale nemůže divit, že mu pořád něco uniká a že připomíná kačera Daffyho, kterého si ve slavným díle Duck Amuck z ´53 doslova kreslí ďábelský animátor Bugs Bunny. Odsud můžeme vyřešit i hádanku, proč se ten film vlastně jmenuje Bunraku? Bunraku označuje japonské loutkové divadlo, kde se na jevišti objevovali spolu s loutkami i loutkáři. Zde je tím loutkářem, respektive vypravěčem, který se přímo účastní příběhu, barman Harrelson. Pěknej ptáček! () (méně) (více)

Galerie (75)

Zajímavosti (11)

  • V průběhu celého filmu ani jednou nezazní jméno postavy Joshe Hartnetta. (Illuminare)
  • Ve filmu hraje i japonská rocková hvězda Gackt Gamui, pro něhož to znamená první mezinárodní film, ve kterém si zahrál. (Terva)
  • V roce 2010 v rozhovoru Moshe prozradil, že nejprve scénář k Bunraku prodal produkční společnosti. Když bylo jasné, že se film bude natáčet, koupil ho zpátky. (Zdroj: Wikipedia.cz)

Související novinky

Josh Hartnett trénuje karate

Josh Hartnett trénuje karate

05.02.2008

Sympaťák Hartnett střídá ambicióznější role s těmi odlehčenými. Podivnost Bunraku (podle tradičního japonského loutkového divadla) bude asi patřit spíš k těm druhým. Film se odehrává ve fiktivním… (více)

Reklama

Reklama