Reklama

Reklama

Hranice nemožného

(seriál)
Rozhovor 22
Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller / Horor
USA, (2008–2013), 74 h 31 min (Minutáž: 43–81 min)

Hrají:

Anna Torv, Joshua Jackson, Lance Reddick, Blair Brown, Jasika Nicole, John Noble, Kirk Acevedo, Seth Gabel, Michael Cerveris, Mark Valley, Leonard Nimoy (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(100)

Příběh se točí kolem tří nepravděpodobných spojenců – půvabné a odhodlané agentky FBI, geniálního, ale duševně chorého vědce a jeho jízlivého syna s poněkud bouřlivou minulostí – kteří vyšetřují sérii bizarních úmrtí a katastrof, známých jako "Vzorec". (Warner Bros. CZ)

Videa (64)

Rozhovor 22

Recenze (557)

phoebess 

všechny recenze uživatele

Na tento seriál jsem se začala dívat hlavně kvůli Joshuovi Jacksonovi a prvních pár dílů tomu tak i bylo (i když jsem byla zklamaná, že nedostává v seriálu tolik prostoru, jak bych čekala). Později jsem v něm našla zálibu nejen ve skvěle potrhlém Johnu Noblemu, ale i v menších záhadách, které tvůrci v každém díle připravují pro své fanoušky. Je opravdu velká škoda, že je už delší dobu vysílán v pátek, a tak nad ním visí každoročně jakýsi damoklův meč, co se týče obnovení. Ale pokud by scénáristé udrželi dějovou laťku stejně vysoko jako v minulých sériích, neváhala bych a koukala na tento seriál donekonečna. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 70% - Vzhledem k fascinující dynamice všech vzájemných vztahů hlavní trojice se mi skoro ani nechce si stěžovat, ale od prvních kroků za Hranici jsem zkrátka čekal o něco víc. Přirovnání k X-Files jsou dokonale trefné jak žánrem či lehce paranoidní atmosférou, tak i tím, že i Mulder se Scully měli svého času v první sérii potíže s udržením kvality a až později se odrazili k opravdu legendárním linkám. Partě kolem Abramse slouží ke cti to, že se v posledních dvou epizodách snaží sešít i ty nejméně atraktivní případy pod jednu velkou dějovou tapisérii. Můžu mít moře připomínek k tempu a paradoxní obyčejnosti jednotlivých zápletek, ale ve chvíli, kdy se v samém finále ukáže, kam celá problematika Fringe pravděpodobně povede, nechci nic jiného, než se do tohoto světa vrhnout po hlavě. V hodnocení ale zatím jen za tři hvězdy, snad i trochu preventivně. O budoucím nárůstu kvality ale nepochybuji. 2. série - 70% - Překvapivě totožný vývoj jako o rok dříve. Čistě epizodické zápletky jsou až trestuhodnými vykrádačkami raných Akt X (vidiny v Dream Logic, telepatie v Of Human Action, bytosti v Johari Window) a i když jsou vztahy mezi postavami tou nejchutnější příměsí, dlouhodobé linky slaví úspěchy jen střídavě. Celé dění okolo měňavců totiž působí poněkud natahovaným dojmem, zatímco základy samotných dveří spojené s průchody skrze ně dodávají potřebné napětí a emoce v čele s výtečným finálním dvojdílem, který se bez zaváhání stává doposud nejlepším příběhem. Přál bych si jen, aby takhle zásadní změna hry měla silnější dovětek, než tomu bylo na přelomu prvního a druhého roku. Pokud totiž scenáristická parta s takto obřím potenciálem promarní i další šanci, mohlo by veškeré snažení klanu Bishopových začít být poněkud málo. 3. série - 85% - Děj se štěpí do dvou specifických linií, každá banalita může mít fatální následky a seriál konečně stojí na vlastních nohou. Atmosféra blížící se katastrofy, která dříve nebo později musí přijít, mě k partě z Harvardu konečně pořádně přikovala a herecké příležitosti, které přihrává zejména Anně Torv, jsou natolik nápadité, že nepřestávám zírat. Zvraty přecpaný (a přitom perfektně fungující) závěrečný díl je skokem do neznáma, který je mi o to sympatičtější, že může skončit jak triumfem, tak naprostou katastrofou. 4. série - 60% - Obrovský krok zpátky, který se nedá obhájit ani tím, že by seriál začínal, ani tím, že by snad zkoušel toleranci svých diváků. Restart vesmíru se totiž týká i restartu samotného konceptu a poté, co jsme si o sezónu dříve zažili poutavý a dost často i strhující souvislý příběh, je ta epizodická nadpřirozená kriminálka chvílemi k zbláznění. Když se ale trojlístek konečně dostane zpátky k sobě a okrajové vědy zabrousí přes onu titulní hranici, dá se mluvit o záchraně na poslední chvíli. Přesto se nemohu ubránit pocitu, že potenciál je těžen možná tak ze třetiny a veškeré časové hrátky, alternativní vesmíry, pozorovatelé a všechno ostatní jsou většinu času jen kulisami pro zbytečné opakovačky typu David Robert Jones. Jedna zářivá naděje tu ale je. Epizoda Letters of Transit je dosud nejlepší z celého seriálu a v první řadě je náznakem konce jedné éry. Jedině tímhle směrem teď vede cesta za důstojným (a teoreticky i opravdu revolučním) pokračováním. 5. série - 80% - Krok do neznáma, nový seriál, změna žánru. Můžeme páté sezóně říkat jak chceme, ale upřít odvahu tvůrcům vážně nemůžu. Právě ve chvílích, kdy se přede mnou odehrává jedna dříve nemyslitelná dějová linka za druhou (Etta, Peter a identita pozorovatele, Donald), mi zas a znova dochází, že původní koncept se ve čtyřech sériích až překvapivě rozmělnil a bylo načase jít dál. A byť postapokalyptickému žánru příliš často neholduji, tohle J. H. Wymanovi, jakožto scénáristovi všech zásadních chvil pozdějších let, vyšlo. Občas se sice zbytečně ztrácí v několika samostatných epizodických momentech, ale tím spíš pak vše dohání logicky gradovaným napětím, dokonalým trojlístkem závěrečných epizod a vybičováním Joshuy Jacksona k životním výkonům. Přestože Fringe měl slabé momenty a ne vždy bylo snadné se na další díly těšit, dokázal nakonec pokaždé zahrát na tu správnou citlivou notu a i přes nenaplnění hromady potenciálu na něj můžu mít převážně pozitivní vzpomínky. () (méně) (více)

Reklama

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Ultimatni zklamani! Od tvurcu LOST jsem cekal neco podobne kvalitniho, ale nevzniklo z toho nic, nez absolutne nezazivny nudny odvar X-Files. Je to skoda, protoze serial podobnych potemnelych konspiracnich kvalit zde uz dlouho chybel a JJ Abrams na to ma viz. LOST. Fringe je ale propadak jak po scenarsticke strance, tak i co se tyce prisernych charakteru, vid Pacey? 3/10 ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

První třetina první sezóny je průměrná, druhá je nadprůměrná a poslední výborná, ale nakonec se kloním k absolutoriu, protože oceňuji, jak je vše promyšlené, logicky do sebe hladce zapadá, důmyslně se distribuují informace ve vyprávění, stylistická okázalost má své formální opodstatnění a narativní mapa se zahušťuje s každým dalším dílem a vychytrale se propujují různé fikční světy abramsovských počinů (zde především se STAR TREKEM). Srovnání se žánrově spřízněnými AKTY X chápu, ale nelze jednomu snižovat hvězdičky, protože starší dvojice vyšetřující záhadné události a konspirační spiknutí je lepší, protože se pracuje se zcela jiným typem diváctví. Zatímco Mulder se Sculyovou procházeli dvěma typy epizod, kdy jedna byla mytologická a druhá ryze žánrová, nabízející strach z bubáků, dvojka (trojice?) z FRINGE odhaluje záhady za netradičními případy, které jsou dílkem skládačky jedné velké konspirační teorie. Navíc strach nevyvěrá z pověr a strašidelných historek, ale z moderní techniky a zdánlivě bezpečných prostor. 9/10 ()

Chermy 

všechny recenze uživatele

Olivia Dunham je příliž nenápadná na hlavní postavu. Což by ještě tolik nevadilo, když má po boku charismatického Joshuu Jacksona. Jenže Fringe vlastně nenabízí nic dalšího. V dnešní silné konkurenci nemá moc šancí se udržet. Chcete-li mystiku, poslouží Lost mnohem lépe. Máte rádi kriminální případy? Zkuste raději Miami, Las Vegas...nebo Dextera. Aktům X se rovněž ani nepřibližuje....to bylo úplně jiné kafe, když Danu Scully pronásledoval požírač jater:-)...jakkoli totiž třeba tahle zápletka zní vtipně, Akta měly vždycky atmosféru a budily dojem skutečnosti. O to také byly strašidelnější. Naproti tomu Fringe je pohádka pro děti, při které si vzpomenete spíš na Heroes...které jsou prozměnu také lepší. Po pěti dílech..... stále stejná nuda to je! ()

Galerie (964)

Zajímavosti (64)

  • Prvá časť Manfrettiho kódu je "010567." Ide o odkaz na dátum narodenia scenáristu J.H. Wymana. (koba)
  • Na dverách jedálne je nápis „Raňajky, obedy, večere.“ Slovo „raňajky“ je však napísané nesprávne - „Breakast,“ namiesto správneho „Breakfast.“ (koba)

Související novinky

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

17.03.2023

Šok a obrovská tragédie. Tak nějak by se dala popsat nečekaná zpráva o smrti herce Lance Reddicka, jemuž bylo pouhých 60 let. Hvězda nespočtu seriálových a filmových rolí se zapsala do paměti diváků… (více)

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

J. J. Abrams chystá nový sci-fi seriál

12.12.2016

Režisér Star Treku a sedmých Star Wars zatím neoznámil svůj další celovečerák, na televizní scéně ale zůstává plně činný. Ačkoliv se o Westworld staral hlavně Jonathan Nolan, jednalo se o Abramsovu… (více)

Zemřel Leonard Nimoy

Zemřel Leonard Nimoy

27.02.2015

"Život je jako zahrada. Zažíváme dokonalé chvíle, ale uchovat je můžeme pouze ve vzpomínkách." Takhle před několika dny komentoval život herec a režisér Leonard Nimoy, v němž určitě poznáváte pana… (více)

Abrams: SW VII, robopoldové a magie s Cuarónem?

Abrams: SW VII, robopoldové a magie s Cuarónem?

29.01.2013

J.J. Abrams se oficiálně stal nejvytíženějším filmovým a televizním tvůrcem na planetě. Především: studio Disney oficiálně potvrdilo, že DžejDžej opravdu podepsal smlouvu na režii Star Wars: Epizody… (více)

Reklama

Reklama