Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh inspirovaný skutečnou událostí, která se odehrála na lodi britského válečného námořnictva. Při zpáteční cestě z Tahiti v roce 1789 propukla na lodi vzpoura vedená prvním důstojníkem Fletcherem Christianem ( Clark Gable) proti sadistickému kapitánovi Williamu Blighovi (Charles Laughton).

Vzbouřenci pod vedením Fletchera Christiana našli domov na ostrově Pitcairn, kde jejich potomci žijí dodnes. (contrastic)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (31)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Film má docela zajímavé tempo a jsou zde scény, které jsou téměř zbytečné, protože pro děj nemají příliš velký význam, ale nevadí to tolik, stejně jako tomu tolik nevadí skutečnost, že film je minimálně akční. Je zde vidět, jak se lidé dokáží postavit hajzlovi, pokud mají sílu, a stejně je zde úžasně patrné, jak systém dokáže všechno potlačit. Teď je na vás, jestli se rozhodnout, co je lepší - dodržovat pravidla za každou cenu a stát se otrokem, anebo se systému postavit a nechat se jím semlít. Film to vyjadřuje přesně tak, jak bylo potřeba. ()

dopitak

všechny recenze uživatele

Nejstarší ze tří známějších verzí slavného příběhu. Chystám se v brzké době na komplet zhodnocení (původně jsem chtěl všechny tři vidět během jednoho dne, ale ty příšerné stopáže mě odradily). Lloydův film je jediný černobílý. Clark Gable v některých záběrech připomíná Mella Gibsona, který ho bude hrát o 49 let později. Charles Laughton je skvělý bastard - kapitán trýznitel, kterému prostě to zlo uvěříte. S širším komentářem a bodovým hodnocením počkám, až dokouknu zbytek. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Možná o kus dějově ambicióznější, než tehdy zvukový film naplno zvládal (nutnost doplňkového textu), i když mě to v roce 935 poměrně překvapuje, v důsledku čehož je Bounty velmi rozfragmentovaná a unikají jí jemné nuance a kontinuita, které by byly tak nutné pro plné vykreslení rostoucí ponorky. Mám pocit, že se děj vůbec nedaří přenést do dialogů a odehrává se výhradně v obraze a v expresivitě herců - zkušenosti Lloyda z desítek němých filmů je patrná ještě v roce 35, což mě docela překvapuje, protože měl podle všeho za sebou už pěkných pár zvukových filmů. Kdyby se ale zvuk vypnul, vlastně by tenhle film nebyl méně srozumitelný, řeč mu nic nepřidává, což bude někomu hodně vyhovovat a vyvolávat dojem opravdové filmovosti - i když ruku na srdce, trochu lepší užití zvukové vrstvy by asi neuškodilo. Bounty mi každopádně přijde zajímavá hlavně jako doklad doby. 3 a 1/2 ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Len nedávno som si preštudoval udalosť z rôznych uhlov pohľadov a docela ma odpudil tento hollywoodsky vytvarovaný obsah. Iste, v tom čase (a dokonca i do dnešných dní) sa zjednodušenosť viaže ku konceptuálnemu rozprávanému štýlu, na ktorom stavia Hollywood svoju univerzálnu distribuovateľnosť do celého sveta a uznávam, že pri témach menej osobnejších, alebo takých, ku ktorým nemám bližšie sémantikum (Krištof Kolumbus, Alexander Veľký), beriem ich podanie do filmových námetov menej chladne. Lenže, Lloyd pracoval s Blighovou postavou výsostne negatívne a neštítil sa zámerne zavádzať (patrí na vrub i románopiscom) v kľúčových historických faktoch ako bol údajný Blighov zbesilý návrat na Tahity či vykonštruované argumenty ním podané pri trestnom súde. Naopak, Christian Fletcher v podobe šarmantného Clarka Gablea tu pôsobí presne opačným dojmom a zvádza k veľmi plochému premosteniu konfliktu udalostí o tejto legendárnej plavbe. Čisto z filmárskeho hľadiska je to za jasné 4*, dramaturgia, sugestívne poňatie deja ako aj jeho turbulentné fázy sú vyvážené a dobre sa na ne pozerá. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Neřekla bych, že používání titulkových karet značí neobratnost při přechodu z němého na zvukový film, ale spíš nezkušenost/bezradnost při adaptaci knižní předlohy do filmového jazyka. Za mě je dobře, když dialogy fungují jako pomocník vykreslování charakterů postav a nikoliv jako posuvníky děje. Románová struktura je zkrátka jiná než "tradiční" filmový oblouk, a vlastně mi přijde, když si tak vzpomenu na desítky (a možná stovky) svých komentářů k různým adaptacím, že spíš menšina (hollywoodských) scénáristů si to umí uvědomit a dokáže zpřeházet (nikoliv) osekat knižní příběh tak, aby bezchybně fungoval i na plátně. Jinak je to samozřejmě maso. Zajímalo by mě, jaké to bylo vidět Vzpouru v době svého vzniku. Docela jsem se napřemýšlela, jestli by někdo z herců uspěl/prošel i v dnešní době, jestli by se některý z jejich výkonů dal označit za nadčasový. Ačkoliv jeho postava nejvíc vypadá jako karikatura, tak bych řekla, že by se to snad dalo říct o Charlesi Laughtonovi. Ti druzí dva byli spíš jen panáci. (Neznám knihu ani žádnou jinou adaptaci.) ()

Galerie (75)

Zajímavosti (7)

  • Obsazení bylo zvoleno záměrně. Charles Laughton byl homosexuál a Clark Gable zase pověstný tím, že gaye nesnášel. Před kamerou to posloužilo svému záměru. (Terva)
  • Clark Gable si musel před natáčením filmu oholit svůj slavný knírek. Britští námořní důstojníci totiž v době, kdy se děj filmu odehrává, knírek nosit nemohli. (ČSFD)

Reklama

Reklama