Reklama

Reklama

Paříž, když to hoří

  • Česko Paříž v letním parnu (více)
Trailer

Obsahy(1)

Hollywoodskému producentovi Alexanderu Meyerheimovi (Noel Coward) rychle dochází trpělivost. Jeho scénárista Richard Benson (William Holden) už přes 19 týdnů pracuje na novém filmu, a stále není s to ho dokončit. Benson si ve skutečnosti užívá života v luxusním pronajatém pařížském apartmánu, flámuje, nezřízeně popíjí, navštěvuje kasina, ale ze scénáře zatím nenapsal ani čárku. Za dva dny je ovšem termín odevzdání a producent Meyerheim si scénář ve městě pod Eiffelovou věží vyzvedne osobně! Richard si proto najme písařku, půvabnou Miss Simpson (Audrey Hepburn), a hodlá jí scénář nadiktovat z hlavy. Je ostatně už zvyklý takhle pracovat vždy, když jde opravdu do tuhého. Tentokrát ho však napadají jen samé nesmysly a vymezený čas se zatím neúprosně krátí. Tady už pomůže jen jediné - nechat pracovat svou fantazii a celou filmovou zápletku si ve dvou prožít na vlastní kůži. (dopitak)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (65)

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Od začátku bylo jasné, že to bude velká oddechovka, a to i na formát Audrey Hepburn. Když se totiž psaním scénáře přenášíte z reality do fikce, může se stát mnohé, a opravdu se mnohé stalo. Tak to dopadá, když text vymýšlí v časové tísni a s jistou hladinou alkoholu v krvi domýšlivý scénárista ("tajemný cizinec je.. samozřejmě Američan") a zapisuje ho na stroji mladá romantická duše, které vděčíme za množství bláznivým vsuvek ("nešťastná dívka pochopila, proč se jí onen muž neustále zakusuje do krku.." ;-). Nicméně William Holden se mi jako herecký partner pro Audrey zamlouval, jako dva lidé zaujatí sami sebou vypadali přesvědčivě a přestože je zápletka jednoduchá jako článkované tělo žížaly, tak film neurazí, všímavý divák si tam může najít drobné radosti (vynikající Tony Curtis, chvilka Marlene Dietrich, mihnutí Mela Ferrera v masce opičáka) a ve zbytku vás zabaví hlavní dva protagonisté, kteří zachraňují neokázalou dějovou linku. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Rychlokurs psaní scénářů a svádění v podání Holdena a Hepburnové je bizarní komedie o filmu ve filmu, která si střílí z různých filmových klišé, dělá narážky na předchozí hereckou kariéru hlavního páru a občas se úplně utrhne ze řetězu a překvapí diváka vodopádem absurdit a nesmyslů, které jsou roztomile hravé a odlehčené. Například málokdo by čekal na projížďce v Bouloňském lesíku dvojici číhajících rudokožců nebo křehkou Hepburnovou jako střelecké eso v dvouplošníku._______ Film se nebere moc vážně a svědčí mu to. Dočetla jsem se v jednom článku, že když se spolu po letech v tomhle filmu opět sešli Holden a Hepburnová, kteří za sebou měli v osobním životě docela pohnutou aférku, už prý z nich ta vášeň dávno vyprchala a nedokázali ji ani zahrát na plátně. Nevím, kdo ten článek napsal, ale musel se novinařině vyučit v ústavu slepců. Od téměř prvního okamžiku, kdy do hotelového pokoje vchází Hepburnová jako písařka, aby nonšalantnímu Holdenovi přepsala zatím neexistující scénář, je jasné, kudy se bude příběh ubírat. Jestli dokáže svádět líp on svou sebejistotou a mírnou přezíravostí, nebo ona svoji něžností a očima, ze kterých jí občas vykouknou pořádní rarášci, to už nechám na vašem zhodnocení. /7. 7. 15./ ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Komedie s Audrey Hepburn na mě působí pokaždé stejným způsobem. Vždycky se u nich výborně bavím, protože obsahují fakt dobrý humor, zároveň ve mně (starém cynikovi) probouzí tato křehce vypadající a skvěle hrající bytost jakési romantické pocity (což mě nemálo děsí). Ani tento film s vyžilejším scénáristou a rozkošnou stenotypistkou nebyl výjimkou, takže jsem se dosyta zasmál, a teď půjdu brutálně zavraždit nějaké existence na XBOXu, abych své myšlení vyladil do obvyklého módu. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Šarm a půvab Audrey Hepburnové se k té atmosféře Paříže přímo hodí a opětovné obsazení Williama Holdena (Sunset Boulevard) do role scenáristy nese v této parodii přímo symbolický charakter. Společné dialogy této dvojice nad chystaným filmem mají vtip a dobře šlapou, stejně jako většina exteriérních scén, vytvářejících přímo film ve filmu. Že právě ten působil stále víc překombinovaně, lze považovat v rámci parodie za přirozené, možná i vhodné, ale celkově na můj vkus trvala táto filmová zábava příliš dlouho. Spočátku srší nápady, zaujmou i malá camea, ať už vizuální (Marlene Dietrichová nadlouho naposled na plátně) nebo hudební (zpěv Franka Sinatry v ojedinělém popěvku přímo pro tento film), a pokud jde o samotné rozvíjení filmu ve filmu, působí velmi svěže a s fantazií střídá nejrůznější prostředí. Naproti tomu poslední půlhodina už silně dodýchavala a jako celek si Paříž v letním parnu za mě nedokázala udržet stejnou úroveň po celý film až do konce. Tahle vleklost ve víru nastavované kaše odebrala z mé strany i původně zamýšlenou čtvrtou hvězdičku. 65% ()

mortak 

všechny recenze uživatele

One-man show Williama Holdena, který tu učí slečnu Prostinkou (Simpson) scénaristickým "switch on switch on switch". Bohužel ani jeho herecké nasazení nezapře, že se tu velmi často místo ostrého vtipu mlátí prázdná sláma zabalená do ukecanosti a poslední třetina filmu je k nevydržení. Tři hvězdičky za tu snahu natočit romanci jinak. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (13)

  • V době, kdy byl Holden na léčení, chtělo studio natáčení zrušit úplně. To vyřešil režisér Quine tím, že k natáčení přizval Tonyho Curtise, s nímž natočil několik scén. (Zdroj: Audrey Hepburn - Barry Paris) (Mirokukii)
  • Počas jednej scény prirovnávajú Gabrielle (Audrey Hepburn) a Richard (William Holden) Frankensteina k My Fair Lady (1964), v ktorom Audrey onedlho hrala hlavnú úlohu. Šaráda (1963), ďalší film Audrey Hepburn, taktiež obsahuje odkaz na film My Fair Lady. (TheRoller)

Reklama

Reklama