Reklama

Reklama

TRON: LEGACY je 3D high-tech dobrodružství zasazené do digitálního světa, který je úplně odlišný od čehokoli, co jste již na velkém plátně viděli. Sama Flynna, 27letého rebela, pronásleduje záhadné zmizení jeho otce Kevina Flynna, muže, který byl kdysi známý jako největší světový tvůrce videoher. Když Sam objeví záhadný signál poslaný ze staré Flynnovy arkády – signál, který mohl být jenom od jeho otce – zjišťuje, že se ocitl v digitálním světě, kde byl Kevin uvězněn po 20 let. S pomocí nebojácné válečnice jménem Quorra, se otec a syn vydávají na cestu, která jim může přinést život nebo smrt, cestují po vizuálně fantastickém cyber vesmíru – vesmíru, který stvořil sám Kevin, a který se stává modernějším s vozidly, zbraněmi a krajinami, které si nikdy před tím nedokázal představit a nelítostným zloduchem, který se nezastaví před ničím, jen aby znemožnil jejich útěk. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (58)

Trailer 2

Recenze (1 691)

H34D 

všechny recenze uživatele

Audiovizuálně vytříbený "blejskolák" s fascinujícím designem futurismu a monumentální hudbou (není náhoda, že místy připomíná Inception), která není jen ohromná sama o sobě, nýbrž také způsobem svého zakotvení do filmu - a přesto Tron Legacy znamená spíše rutinním scenáristou a nezkušeným vypravěčem na režisérské stoličce promarněnou příležitost. Tron nemůže přednést myšlenku paralelních světů důstojně, pokud si mnohem více chce hrát, než-li ony fikční světy tvořit, natož je smysluplně předložit publiku. Pravidla jsou nejasná, nekompletní i nekomplexní a ještě k tomu se porušují. Film, jak kráčí kupředu, je schopen v rámci momentálního oslnění jedním prvkem nepříjemně narušit logiku toho předchozího - dějově tak vzniká chaotický a vzhledem k Tronovu potenciálu ponižující balast, omezující se na stokrát viděný souboj dvou jednorozměrných figurek... 5/10 ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Níže nechávám komentář z ledna 2011. Po druhé projekci Trona o zhruba tři roky později si nicméně myslím, že moje tehdejší zklamaná reakce byla hlavně daná mnou předem vytvořenými očekáváními a neochotou naladit se na zvláštní rytmus vyprávění, který z mého dnešního pohledu rozhodně neznamená selhání. ____________ (komentář z 5.1. 2011) Nebylo těžké dopředu uhodnout, že nový Tron bude excelovat především v akčních scénách, ale že ho bude poměrně výrazně táhnout dolů jejich špatné rozvrstvení, nezvládnuté vyprávění, slabý scénář a filosofická plochost, bylo (alespoň pro mě) nemilé překvapení. _____ V angličtině existuje dost špatně přeložitelný termín "pacing" (nejblíže je možná "temporytmus"), který se v rámci filmu obvykle používá v souhrnném hodnocení toho, jak snímek plyne (rychle/pomalu), jestli řazení scén za sebe dává smysl/je plynulé atd. Právě pacing je asi největším kamenem úrazu v Legacy, kde si tvůrci zcela nelogicky vyplýtvají dvě zdaleka nejvzrušivější (a subjektivně nejrychlejší) sekvence (disk fight v aréně a následná motorková honička na gridu) ještě v první polovině stopáže, a co víc - posadí je hned za sebe. Následné (nutné a bohužel i nudné) vysvětlování pozadí příběhu se pak v porovnání nehorázně vleče, a není to pouze z důvodu inherentní neakčnosti takových pasáží, ale také ze způsobu, jakým jsou nasnímané. Řekl bych, že vrcholu v tomto ohledu dosáhl Ch. Nolan, jehož Inception je požitek sledovat už jen pro ten brilantní převod scénáře na plátno, který šlape jako hodinky právě i v upovídaných pasážích, ale abych nesrovnával nesrovnatelné - kupříkladu i Avatar je vzorovým příkladem toho, jak zručně a zábavně odvyprávět jednoduchý příběh v novém technologickém prostředí. Ačkoli Cameron točil za nepoměrně víc $$$ než Kosinski a obecně svoji story pojímal už předem mnohem epičtěji, je rozdíl v umu přece jen dost znát. _____ Už výše zmiňované dva Tronovy highlighty je radost sledovat především proto, jakým způsobem pracují s prostorem; kreativně se tu využívá 3D pro to, aby vynikla architektura arény, divák se spolu s hráči naklání na strany nebo vzhůru nohama... Jestliže Speed Racer pracoval s 2D závodištěm a nejrůznější vertikály napříč prostorem kreslil pomocí speciálních funkcí aut (a vytvářel tak iluzi 3D), Tron sice disponuje omezeně se pohybujícími motorkami, ale ve 3D modeluje závodní dráhu tak, že se motorky různě podjíždějí, nadjíždějí a ke zničení soupeře musí využívat okolního prostoru, ne čudlíků a udělátek. Je škoda, že se film do podobných hrátek už dál nepouští, závěrečná létací scéna působí místy skoro až staticky. _____ S faktem, že jde o pokračování se tu bohužel nepracuje příliš kreativně; dohromady jde spíš o takové jednoduché "úlitby hardcore fanouškům" ve formě nejrůznějších hlášek, které jsou ale často vytržené z kontextu a v Legacy už nedávají velký (nebo jiný) smysl a slouží jen jako pomrkávání na znalce. Podobně povrchní a nedopracovaná jsou téměř všechna témata, o která se Tron otírá. V malé (ale opravdu ostudně malé) příběhové odbočce o ISOech (jak se to skloňuje?) naznačí konflikt kreacionismu a spontánní evoluce, ale už to dál nijak nerozvíjí, rozpor mezi klasickými dobrodružnými příběhy a novodobým videoherním prožíváním redukuje na prosté zobrazování symbolů obého (ale už je nijak vzájemně neporovnává a nepracuje s nimi), nejprve oslavuje pirátství, aby příběh zakončil vítězstvím odpovědnosti k rodinnému dědictví a (de facto) ke korporaci, z kánonu filmové sci-fi pouze přejímá, ale neaktualizuje (hláška "I'm not your father." mě ale, pravda, rozesmála) atd. Snad jen v poselství, že skutečný svět vítězí nad virtuálním, je Tron tematicky i formálně důsledný, a symbolicky se tak jedná o protipól Avatara, který naopak oslavoval odvržení tělesné, lidské identity a přijetí umělého světa a virtuálna. _____ Jednoduše a stručně: pokud jste fanoušky původního Trona nebo chcete vidět starého Bridgese jako Dudea, Obi-Wana Kenobiho a Boha v jednom, případně bezvýhradně zbožňujete Daft Punk, nebo je vám méně než 12 let, pak se vám nový Tron pravděpodobně bude líbit. _____ P.S.: To opěvované revoluční propojení hudby a vizuálu se nekoná a humbuk kolem toho je, dle mého názoru, způsobený pouze tím, jak velké očekávání v tomto případě soundtrack provázelo, a už jenom vědomím toho, kdo ho nahrál a jak se s ním v průběhu tvorby filmu pracovalo. ZImmer v Inception se do plátna vpíjí možná ještě lépe, ale nikdo to nijak speciálně nekomentoval. A to sám miluju EDM a Daft Punk rovněž. (viděno v IMAXu) () (méně) (více)

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,...POTKAL JSEM TAM JEDNOHO NEOHROŽENÉHO BOJOVNÍKA. - TRONA. UKÁZAL MI VĚCI, JAKÉ SI LIDI ANI NEDOKÁZALI PŘEDSTAVIT. SOUBOJE S DISKEM UPROSTŘED ÚCHVATNÝCH ARÉN. MOTOCYKLY ZÁVODÍCÍ NA SVĚTELNÝCH PAPRSCÍCH. A SPOLEČNĚ JSME...... - VYTVOŘILI SYSTÉM.....“ /// To se furt všichni vrtáte v compech, samej crack a patch, tak se nedivte, když se programy naserou a ukončí tyranii uživatele. SMRT UŽIVATELŮM! Nádherný věci pro 3D! Bio - digitální (ať už to znamená cokoliv..) koncert. Všichni, kteří rádi nakupují v hračkářství musí bejt nadšeni! První hodina – FANTASTICKÁ! Super vyprávění, technický parádičky a tempo, který bohužel nevydrží nejen do švestek, ale ani do tý druhý hodiny!!! Následuje (pro mě) otravný prokousávání se ,,modrým“ světem, jenž nezachrání ani výbornej obraz a (vo tom žádná!) zvuk! LIDSKÁ BYTOST V DIGITÁLNÍM SVĚTĚ? HODNĚ DRSNÁ ZÁLEŽITOST! A to je celý? Smrt uživatelům! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chci se dostat přes oceán simulace (a neotravovat při tom obvoďáka). 2.) Chtěl bych mít v počítači jen dobré a hodné programy. 3.) Jsem nasranej počítačovej program. 4.) Na sexuální orgie mě nikdo nezve, tak si vystačím s těma virtuálníma. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Netušil jsem, že zůstanu na stejném hodnocení jako u Trona z roku 1982. Ač vizuální a hudební podívaná pokročila hodně kupředu. Vyprávění příběhu srazilo úroveň hodně nízko. Ale možná je to tím, že se jedná o velkolepé dílo v rukou debutujícího režiséra Josepha Kosinskiho, který na své režisérské židli nesl velké břímě. A takový je výsledek. ()

Hakha 

všechny recenze uživatele

Promarněná vizuální šance s nezajímavým vyprávěním příběhu… samozřejmě kvůli příběhu jsem nového Trona nezhlédl, ale nebylo by od věci, kdyby naložení děje bylo aspoň trošku zajímavě odvyprávěno a nenudilo mě. Akční scény s kombinací hudby Daft Punku jsou fajn, ale není to nic, co bych si přehrával donekonečna… stačilo jednou a dost. Jeff Bridges a jeho charizma zachraňuje co se dá, Olivia Wilde je neuvěřitelně hot, Garrett Hedlund je nezajímavý a digitální Jeff Bridges je po technické stránce velký fail. Jednohubka, která mě nechala chladným, mé hodnocení 2,5 hvězdičky… ()

Galerie (281)

Zajímavosti (50)

  • Motocykly navrhoval bývalý designér firmy Bugatti. (jenik71)
  • Olivia Wilde (Quorra) jako jediná nemusela při natáčení nosit kontaktní čočky. (R´Hell)
  • Kevin Flynn (Jeff Bridges) zmiňuje, že jeden minicyklus má asi 8 hodin. Zuse (Michael Sheen) naopak zmiňuje, že Clu hledal Kevinův disk asi 1 000 cyklů. Pokud Clu hledá Kevinův disk přibližně 20 let od roku 1989, tak jeden cyklus má asi 175 hodin, což je o něco více než týden. Poté má jeden cyklus asi 22 minicyklů. (husnikadam)

Související novinky

Jeff Bridges míří zpět k Tronovi

Jeff Bridges míří zpět k Tronovi

03.05.2024

Jeff Bridges se vrací do barvitého digitálního světa počítačových obvodů. V chystaném snímku Tron: Ares od studia Walt Disney Pictures by totiž opět měl ztvárnit postavu tvůrce videoher Kevina Flynna… (více)

Nový Tron nabírá obsazení

Nový Tron nabírá obsazení

01.07.2023

Studio Disney už nějakou dobu pracuje na novém filmovém Tronovi, v němž si podle všeho zahrají hlavní role Jared Leto (Morbius) a Evan Peters (Monstrum). Snímek má také režiséra v podobě Joachima… (více)

Jared Leto naznačil, že třetí Tron se blíží

Jared Leto naznačil, že třetí Tron se blíží

24.03.2022

Obecně vzato se nevyplatí dávat PR řečem herců během promování jejich současných projektů jakoukoli váhu, poněvadž jak se v minulosti ukázalo, často nešlo o nic víc než o snahu zviditelnit sebe a… (více)

Olivia Wilde natočí spin-off Spider-Mana

Olivia Wilde natočí spin-off Spider-Mana

20.08.2020

Olivia Wilde se poslední roky věnuje spíše režii než hraní, a po úspěchu s filmem Šprtky to chtěj taky se z ní v Hollywoodu stalo horké zboží. Není divu, že si jí tak vyhlédlo studio Sony, jež se jí… (více)

Reklama

Reklama